
A legtöbb ember ma már sokféle platformot használ az online kereséshez, beleértve a közösségi és videómegosztó felületeket, a kiskereskedelmi platformokat és a mesterséges intelligencia-alapú megoldásokat. A Warc, a TikTok és Richard Shotton új kutatása szerint a fiatalok már jóval nagyobb arányban keresnek a közösségi médiában és gyakrabban használják az MI-vel támogatott keresést, mint a hagyományos keresőket.
Az online keresés az egyik leggyakoribb és leghosszabb ideje létező digitális tevékenység. A hetente legalább egyszer online keresést futtató amerikai internethasználók közül 72% legalább naponta egyszer is megteszi ezt – derül ki a Warc, a TikTok és Richard Shotton kutatásából. A tanulmány szerint jelenleg a harmadik korszakában van a keresés, amelyet a videók és képek, valamint a mesterséges intelligencia ugyanúgy meghatároz, mint a hagyományos, szöveges keresés.
A keresés ma már nem egyetlen csatorna, hanem egy viselkedésforma. A legtöbb ember ma már sokféle platformot használ a kereséshez, beleértve a közösségi és videómegosztó felületeket, a kiskereskedelmi platformokat és a mesterséges intelligencia megoldásokat. A keresés túllépett a szó szerinti jelentésén – azaz azon, hogy megtaláljuk, amit keresünk – és ma már magában foglalja azt az elképzelést is, hogy olyan dolgokat fedezünk fel, amelyekről nem is tudtuk, hogy érdekelnek minket. A keresés új korszakában soha nem volt még ennyi választási lehetőség.
Bár az MI-alapú kereséseket sok marketinges elsődleges fontosságúnak tartja, a keresők több mint kétszer olyan gyakran keresnek a közösségi és videóplatformokon, mint az MI-alapú keresőkön – derül ki a kutatásból. Ez a tendencia még jobban érzékelhető a Z generációs fogyasztók körében. A Z generációs keresők közel fele (48%) az elmúlt három évben gyakrabban keresett a közösségi és videómegosztó felületeken, míg 19% gyakrabban használta az MI-támogatott keresést, mint a hagyományosat.
A Z generáció és a millenniumi internethasználók számára a közösségi és videó platformokon való keresés nem valami, amit csak néha végeznek; ez egy rendszeres tevékenység. A felmérés során a Z generáció internethasználóinak 86%-a jelezte, hogy heti rendszerességgel keres a TikTokon, ami azt jelenti, hogy szinte ugyanolyan valószínűséggel keresnek ott, mint a vezető hagyományos keresőmotoron (90%). A millenniumi generáció tagjai is gyakran használják a TikTok keresőjét. Közel kétharmaduk (64%) hetente használja. Az X generáció és a baby boom generáció tagjai viszont inkább a hagyományos platformokhoz ragaszkodnak: ezeknek az idősebb keresőknek 96%-a a vezető hagyományos keresőmotort használja. Bár közel felük (47%) keres a TikTokon, sokkal ritkábban keresnek más közösségi/videó platformokon.
A teljes kutatás itt érhető el.