A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez. Az OTP 100.000 euró adománnyal is támogatja a fenti törekvéseket.
A 2020. januárjában indult Priceless Planet Koalíció öt év alatt 100 millió fa ültetésével egyesíti a fogyasztók, a pénzintézetek, a kereskedők és a városok erőfeszítéseit az éghajlatváltozás elleni küzdelemben – mindezt a Conservation International (CI) erdészeti szakértőivel és a World Resources Institute-tal (WRI) együttműködve.
A résztvevő partnerek – köztük immár az OTP Bank is – több országban kampányok segítségével mozgósítják a fogyasztókat a környezetvédelem érdekében. Az akciók során innovatív adományozási technológiákkal is támogatják az erdőfelújítási törekvéseket. A koalíció szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során három faültetési helyszínt jelölt ki a következő évre Kenyában, Brazíliában és Ausztráliában. Később ezt további helyszínekkel is bővítik, amelyek szintén megfelelnek majd a tudományos kritériumoknak.
„Nem volt kérdés, hogy csatlakozunk a Mastercard kezdeményezéséhez. Az OTP Bank Kelet-Közép Európa meghatározó és felelős vállalataként kiemelt céljának tartja, hogy mindenhol, ahol jelen van, felhívja a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára, és aktív szerepet vállaljon a környezeti és társadalmi célokat szolgáló programok, kezdeményezések megvalósításában. Ennek megfelelően – a Mastercarddal közös globális kezdeményezés mellett – helyi szinten a társadalmi felelősségvállalást szem előtt tartva dolgozunk a kitűzött fenntarthatósági céljaink elérésén” – mondta el az együttműködésről Csányi Péter, az OTP Bank Digitális Divíziójának vezérigazgató-helyettese.
Amellett, hogy hazánkban elsőként csatlakozik a globális kezdeményezéshez, az OTP Bank egyre többet tesz a fenntartható jövőért. Létrehozta a Zöld Programot, amely kifejezetten a zöldfinanszírozások, ESG befektetések terén segíti szakértőként a gazdasági szereplőket. E mellett ESG Programjuk a szabályozók felé történő megfelelésen felül a fenntarthatósági szempontok minél szélesebb körű érvényesítését tűzte ki célul. Az OTP Bank 2022-től vállalja a nettó karbonsemleges működést és folyamatosan indít olyan a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket, banki fejlesztéseket, amelyek az ügyfelek számára is kézzelfoghatóan bizonyítják, mennyire fontos a környezettudatosság, az esélyegyenlőség vagy éppen a pénzügyi edukáció.
„Óriási öröm számunkra, hogy az OTP-t a Priceless Planet Koalíció tagjai között köszönthetjük, hiszen évek óta elkötelezetten küzdenek a fenntarthatóságért és közös jövőnkért. Nagyon várjuk azokat a kezdeményezéseket, amiket e program égisze alatt, velük együtt, közösen valósíthatunk meg. Reméljük, hogy a jövőben további magyar vállalatokat is köszönthetünk a koalíció partnerei között” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A Mastercard nemrég jelentette be, hogy Fenntarthatósági Innovációs Laboratóriumot hoz létre Stockholmban, mely a vállalat környezettudatos digitális termékeinek és megoldásainak fejlesztését irányítja majd. Az új központ feladat lesz azt vizsgálni, hogy a gyorsan változó és egyre inkább általánossá váló technológiák – például az 5G, a kvantum, a blokklánc és a mesterséges intelligencia – hogyan alkalmazhatóak a világ legsürgetőbb környezeti problémáinak kezelésében, valamint gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy a piaci szereplők is ehhez igazíthassák termékeik és szolgáltatásaik előállításának, forgalmazásának és beszerzésének folyamatait.
A globális törekvéseik mellett a Mastercard Magyarországon is szeretne tenni a klímaváltozás ellen. Az idén megújult Év bankja versenyen külön kategóriát kapott az Év társadalmi kezdeményezése, amellyel azokat a hazai bankokat hívják versenyre, akik tényleges lépéseket tesznek környezetünk megóvása és a fenntarthatóság érdekében. A Mastercard budapesti csapata e mellett a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével közösen létrehozott egy Zöld Kézikönyvet is, amelyben arra gyűjtöttek össze tippeket és tanácsokat, hogy home office vagy irodai környezetben hogyan tudnak fenntarthatóbb döntéseket hozni. A cég e mellett rendszeresen hirdet a kollégák között különböző kihívásokat, amelyekkel szintén a fenntarthatóság és környezetvédelem iránti érzékenységet mélyíti el a résztvevőkben.
A két cég most bejelentett együttműködése további, a saját működésükkel összefüggő elemekkel is kiegészül. Az OTP Banknál elsőként lehetett 85,5%-ban újrahasznosított műanyagból készült bankkártyát igényelni, ilyen a legfiatalabb ügyfeleknek biztosított Junior bankkártya.
Az OTP és a Mastercard számára a környezetvédelem és a fenntarthatóság nem csak külső üzenet, de számos, saját munkatársaikat is aktivizáló kezdeményezést indítottak, és a ma bejelentett együttműködésen belül közös programokat is szerveznek az elkövetkező hónapokban.