Az RTL két újdonságot is bevetett a TV2 ellen

Az Árulók RTL 2025

Az RTL-en elindult Az Árulók és a Tizenkét okos ember. Megnéztük, hogy mire mentek a TV2-s konkurenseikkel szemben.

Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy gyakorlatilag fej fej mellett végzett az RTL és a TV2 a 18-59 éveseknél főműsoridőben. A mögöttünk lévő 40. héten is szoros eredmény született, de most azért 0,5 százalékpontnyi előnyt összehozott a TV2. Utóbbi heti közönségaránya 14 százalékot tett ki, miközben az RTL-é 13,5 százalék volt. Napi szinten nézve az adatokat: a kedd este döntetlent hozott, a hétfőt és a szombatot az RTL, a szerdától péntekig terjedő időszakot és a vasárnapot a TV2 nyerte.

A komplett portfóliók terén nyert a TV2 Csoport. Az említett 18-59 éveseknél, főműsoridőben (TV2 Csoport: 26,4%, RTL Magyarország: 25,1%), valamint az egyéb bontásokban is. Szokás szerint teljes napon a teljes lakosságnál hozták össze a legnagyobb előnyt (TV2 Csoport: 25,4%, RTL Magyarország: 17,1%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 14 15,7
RTL 13,5 12,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 10,5 12,3
RTL 7,9 7,2

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 24,3 25,4
RTL Magyarország 19,5 17,1
MTVA 6,1 9,6
AMC Networks 5,8 5,5
Network4 3,6 5,1
Antenna Entertainment Group 2,8 2,4
Warner Bros.Discovery 2,4 3,0
Paramount Global 1,8 1,4

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,3% / 19,5% (15,6% / 19,4%)
Tények Plusz – 11,7% / 14,1% (11,1% / 13,9%)
Ázsia Expressz – 15,2% / 16,4% (15% / 16,2%)
A Kísértés – 11,1% / 9,1% (11,3% / 9,1%)

RTL
Híradó – 17,3% / 19,6% (17,6% / 19,3%)
Fókusz – 12,8% / 10,5% (12,6% / 10,7%)
Az Árulók – 13,8% / 10,5% (korábbi héten a Nyerő Páros: 12,6% / 10,7%)
Tizenkét okos ember – 10,9% / 11% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 10,5% / 12,5%)

A hírműsorok versenyét az RTL nyerte. A 18-59 éveseknél egész kényelmes előnye volt az RTL Híradónak. A teljes lakosságnál a korábbi hetekben 0,1 százalékponttal magasabb átlagokat produkált a Tények. Múlt héten viszont az RTL Híradó heti átlaga volt magasabb 0,1 százalékponttal.

Az RTL hétköznapi főműsoridős kínálata megújult a múlt héten. A Nyerő Párost Az Árulók, a Házasodna a gazdát a Tizenkét okos ember váltotta. Ahogy a fenti adatokból látható, a 18-59 éveseknél Az Árulók kicsit jobb heti share-t produkált, mint korábban a Nyerő Páros. Azonban – heti szinten – ez is kevés volt az Ázsia Expresszel szemben. Kimondottan jól kezdett Az Árulók, hétfőn és kedden még nyerték a sávjukat a TV2-s konkurenciával szemben, szerdától kezdve viszont már kikaptak. A kereskedelmi célcsoportnál az Ázsia Expressz stabilabb nézőszámot hozott, a 265-280 ezres sávban mozogtak. Ehhez képest Az Árulók nézettsége a keddi csúcs (285 ezer néző) után péntekig 196 ezerre csökkent.

A Majka által vezetett Tizenkét okos ember heti átlaga közel járt a TV2-s Kísértéshez. A héten belüli trend azonban hasonló volt, mint Az Árulóknál. Tehát hétfőn és kedden még nyerte a sávját az új vetélkedő, szerdán és csütörtökön viszont többen kapcsoltak a Kísértésre. Illetve érdekes módon a Tizenkét okos ember a teljes lakosságnál jobban szerepelt, mint a Kísértés (ez fordítva szokott lenni, jellemzően a TV2-s produkciók szerepelnek jobban a teljes lakosságnál, mint a 18-59 éveseknél).

Szombaton érdekesen alakult az X-Faktor és a Megasztár közötti verseny. A 18-59 éveseknél nagyra nyílt az olló az X-Faktor javára (19% vs. 14,8%). A teljes lakosságnál viszont kicsivel a Megasztár nyert (16,8% vs. 16%).

Vasárnap viszont mindkét célcsoportnál dominált a Sztárban Sztár All Stars. A TV2 műsora a 18-59 éveseknél 18,5 százalékos share-rel futott, miközben a Házon kívül 11,6 százalékot, a Sztárbox 14,3 százalékot ért el. A teljes lakosságnál a TV2-s produkció közönségaránya 22 százalék volt, a Házon kívülé 12,7 százalék, a Sztárboxé 10,8 százalék.

A hét legnézettebb műsora címet a 18-59 éveseknél az X-Faktor hozta el (340 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a Sztárban Sztár All Stars vonzotta a legtöbb érdeklődőt (784 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 339 519 19,0
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 332 633 18,5
AZ ÁRULÓK RTL 285 210 15,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 281 821 16,4
SZTÁRBOX RTL 269 733 14,3
MEGASZTÁR TV2 261 493 14,8
HÍRADÓ RTL 260 438 15,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 239 035 17,9
HÁZON KÍVÜL RTL 223 123 11,6
TÉNYEK TV2 214 574 16,9

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 784 400 22,0
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 637 438 17,7
HÍRADÓ RTL 621 861 16,9
TÉNYEK TV2 615 702 20,6
MEGASZTÁR TV2 613 689 16,8
X-FAKTOR RTL 587 289 16,0
HÁZON KÍVÜL RTL 509 690 12,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 498 412 14,8
AZ ÁRULÓK RTL 442 717 11,4
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 440 230 16,2

 

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás