- Hirdetés -

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

|

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember beszélt a nemrég indított új csatornáikról is.

- Korábban azt nyilatkoztad, hogy az UEFA Bajnokok Ligája (BL) jogokért való indulás előtt azért voltak álmatlan éjszakáid. A sikeres tendert követően a teher nagy része már lekerült a válladról, vagy a BL-projekt lebonyolításában is még van felelősséged? Illetve milyen főbb teendőitek vannak még a 2024/25-ös szezon indulásáig?
- A megállapodás körüli izgalmak után most már inkább a közvetítések előkészítésére fókuszálunk. Új sportszerkesztőséget hoztunk létre, amit Zelenyánszky Balázs vezet. Alapvetően ő és a csapata foglalkoznak az operatív feladatokkal, de természetesen én is részt veszek a munkában, és azt is mondhatom, hogy a kollégáink jelentős része dolgozik valamilyen módon a projektben.
A meccsek közvetítéséhez kapcsolódóan sport tematikájú műsorfolyamot is indítunk, a mérkőzések előtt azok hátterét is ismertetni fogják szakértő kollégáink. A sportszerkesztőség már most is kiváló szakemberekkel dolgozik, hiszen a szakértők olyan volt magyar válogatott labdarúgók, akik mindegyike játszott UEFA Bajnokok Ligája mérkőzésen, többek között Hrutka János, Lisztes Krisztián és Szélesi Zoltán erősíti a csapatot. A mérkőzések kommentátora pedig továbbra is Gundel Takács Gábor marad több tapasztalt kommentátor mellett. Még zajlanak a castingok, az eddigi új kollégákon túl is bővülni fog a sporthoz értő munkatársaink száma az RTL-nél.
Digitális felületen pedig a közvetítés új technológiai megoldásokat is jelent, hiszen a stúdióból vagy a helyszínről a kommentárok élő hangsávját és a digitális képet magas minőségben összekapcsolni jelentős műszaki kihívás, de erre már felkészültünk és a felhasználói élmény éppolyan lesz, mint a televíziós közvetítések esetében.

- Az már véglegesen eldőlt, hogy a meccsek közül mennyi lesz elérhető lineárisan és az RTL+-on?
- Az RTL+-on egy szezonban 192 élő BL-mérkőzés lesz, soha korábban ennyi meccs nem volt elérhető Magyarországon egyetlen platformon sem. Az előfizetők választhatnak, hogy melyiket akarják nézni, és bármikor átkapcsolhatnak, ha a többibe is belenéznének. Ha egyszerre hét meccs lesz egy időpontban az alapszakaszban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral. Lineáris csatornáinkon ennél lényegesen kevesebb mérkőzés lesz látható.

- Egyébként az RTL+ jelenlegi havidíjas előfizetői táborát százalékosan mennyivel kell növelnetek, hogy ki tudjátok gazdálkodni a sportközvetítések jogdíját?
- Ez üzleti titok, de annyi elmondható, hogy a szükséges előfizetőszám-bővülés megvalósítható cél.

- A BL most elég feladatot jelent a következő három évre, vagy további sportjogok megszerzésében is gondolkodtok?
- Jelenleg a legfontosabb feladatunk, hogy az idei szezon meccseit a lehető legjobb színvonalon közvetítsük. Most arra fókuszálunk, hogy a sportrajongók minél jobb felhasználói élményben részesüljenek.

- A focitól függetlenül továbbra is lesznek olyan saját gyártású tartalmak, amelyek elsősorban az RTL+-ra készülnek? Marad forrás ezekre is?
- Természetesen igen. A saját gyártású tartalmi terveinkre semmilyen hatással nincsenek a megszerzett UEFA-jogok. Nem átcsoportosítottunk ide, hanem pluszként tesszük ide a beruházást.

- Tavaly év végén négy új csatornát indítottatok. A Kölyökklub és az RTL Otthon teljesen új tematikát jelent a portfóliótokban. Viszont a Moziklubhoz és a Sorozatklubhoz hasonló csatornáitok már eddig is voltak. Utóbbi kettőre miért volt szükség, és miben különböznek a Film+-tól és a Sorozat+-tól?
- Azt láttuk, hogy a meglévő portfólióval nem fedjük le a teljes lakosságot, nem koncentrálunk valójában minden szegmensre és nem adunk tartalomválasztási lehetőséget mindenkinek. A Moziklub és a Sorozatklub a lineáris tévénézés nagy rajongóinak készül, folyamatosan dolgozunk a tartalmi kínálaton és annak fejlesztésén, és már rövid távon is egyértelmű lesz a nézők számára, hogy ezek a csatornák miben is különböznek az említettektől.

- Az elért háztartások számában hogyan állnak az új csatornák?
- Megközelítőleg a magyar háztartások 65 százalékában elérhetőek már az RTL új második generációs csatornái.

- Tizenkét lineáris csatornánál már megálltok, vagy akár még további televíziók indítása is szóba jöhet a következő egy-két évben?
- Ahogy korábban említettem, az üzleti és tartalmi döntéseinket mindig a fogyasztói szokások és a piaci tendenciák figyelembevételével hozzuk meg. Ezzel a szemlélettel fogjuk meghozni a döntéseinket a jövőben is.

Melyik csatornán közvetítik majd a meccseket? Átalakítják-e valamelyik meglévő televíziójukat sportcsatornává? Lesz-e külön sportelőfizetés az RTL+-on? Mit jelent számukra az, ha a Ferencváros bejut a BL-be? Ezekről is kérdeztük Szabó Balázs. A válaszait megtalálják a Marketing & Média magazin héten megjelent lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...