- Hirdetés -

Az új toborzás a megtartás: munkaerő-piaci trendek a BrandManiában

|

Rugalmasság, valós munkatapasztalat, jó munkakörnyezet, inspiráló csapat, értékteremtés és persze a pénz – többek között ezek a szempontokat emelték ki az egyik legnagyobb hazai egyetemi állás fesztiválon a hallgatók a munkahely választás kapcsán. A BrandMania legújabb adásából kiderül, hogy mennyire fontos egy ilyen állásbörze a cégeknek, illetve mivel lehet visszacsábítani külföldről a tehetségeket. A műsor második részében pedig a márkabiztonság kerül fókuszba.

Az ország egyik legrégebbi állás fesztiválján járt a BrandMania stábja, ami ezúttal a munkaerő-piaci trendeket derítette fel. Barta Márton, a Budapesti Corvinus Egyetem stratégiai igazgatója elmondta, nagyon sokan vettek részt az egyetem által szervezett állásbörzés idén tavasszal, a két nap alatt 4-5 ezer érdeklődő hallgató fordult meg az eseményen és majdnem 50 cég állított ki. A hazai munkaerő-piaci problémákat jól mutatja az is, hogy akkor volt az érdeklődés a vállalkozások részéről, hogy volt olyan jelentkező, akit vissza kellett utasítani.

Kertész Péter Arnold, a Mondelez Hungária kommunikációs tanácsadója szerint a Corvinuson tartott állásbörze nagyon jó lehetőség az új tehetségek megtalálására, mivel olyan végzős hallgatókkal találkoznak, akik előre szeretnék tervezni életüket, de vannak már első évfolyamosok is, akik kezdenek azon gondolkodni, hogyan építik majd fel a karrierjüket.

Szelőczei Dávid, a Budapest Business Club diákszervezet elnöke szerint nagy a verseny, hogy egy-egy cég be tudjon kerülni és vannak frekventált helyek az állásbörzés, amiket évekre előre lefoglalnak. Garami Zita, az NN Biztosító employer branding menedzsere a Corvinus Állásbörze kapcsán nagyon fontosnak tartja, hogy már korai szakaszban bevonzhatják így a tehetségeket.

A BrandMania stábja kihasználta a lehetőséget és a börzén résztvevő fiatalokat is megkérdezte, hogy milyen szempontok alapján választanak munkahelyet. Bár a jó fizetés természetesen továbbra is fontos, de a rugalmasság, az inspiráló környezet, csapat és feladatot, vagy például az, hogy a további tanulmányokat is támogassák, már szintén fontos szempont a választásban.

Komoly gondot jelenthet a hazai cégeknek, hogy egyre több fiatal vállal külföldön munkát. A BrandMania stábja annak is igyekezett utánajárni, hogy mennyire van lehetőség visszacsábítani a fiatalokat, erről többek között Lázár Gábor, az EY HR-igazgatója is beszél a műsorban.

A BrandMania legújabb adásának második részében a márkabiztonsággal foglalkozik a stáb, amire még mindig messze nem fordítanak akkora figyelmet a hirdetők és az ügynökségek, mint kellene. Lunczner Ádám, a Mindshare médiaügynökség Média Igazgatója szerint az utóbbi időben felkapottabb téma lett, és ami komolyabb változás, hogy bejöttek olyan eszközök, amelyek segítségével mérhetőbbé vált a digitális térben a márkabiztonság.

Ziegler Gábor, az Indamedia Zrt. vezérigazgatója rámutatott, hogy a hagyományos, irányított médiavásárlás miatt adottságnak veszik a hirdetők, hogy biztonságos környezetben jelenik meg a reklám, azonban van a piacnak már olyan szegmense, ahol nem létezik ez az automatikus biztonság. A márkabiztonsággal kapcsolatos tapasztalatokról a műsorban beszél még Mérő Ádám, a Coca-Cola Company regionális médiamenedzsere, Baráth Péter, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója, illetve Papp-Váry Árpád, a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja is.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...