Egyik a 18-49 évesek, másik a teljes lakosság körében volt a múlt hét legnézettebb műsora. A köztévés házi versenyben a Hegyi doktor megverte a szombati Svájc-Magyarország meccset.
Az elmúlt hetet 18 százalékos közönségaránnyal zárta az RTL Klub, ami 1,4 százalékpontos csökkentést jelent a korábbi héthez képest. A TV2 ezzel párhuzamosan 12,6 százalékot ért el, ez 0,3 százalékponttal több a korábbi heti teljesítményüknél.
Minden estét megnyert az RTL Klub a 18-49 éveseknél. A hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub közönségaránya 16 százalék volt a TV2 12,4 százalékával szemben. Szombaton 21,8 vs. 6,6 százalék arányban produkált jobb eredményt az RTL Klub. Vasárnap este az RTL Klub 22,9 százalékos közönségarányt hozott össze, a TV2 pedig 18,5 százalékot.
40. hét / 39. hét / 38. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 18% / 19,4% / 17,7%
TV2 – 12,6% / 12,3% / 15%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (40. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 21,2% (21%)
Survivor – 19,8% (21,1%)
Éjjel-nappal Budapest – 16,4% (16,9%)
Barátok közt – 15,1% (15,9%)
TV2
Tények – 14,6% (15,8%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 14,7% (a korábbi héten a Séfek séfe 14,7%-ot ért el).
Áll az alku – 15,3% (14,2%)
Tények Extra – 7,8% (6,6%)
Ahogy a fenti adatokból látszik, a 18-49 éveseknél az RTL Híradó kényelmesen veri a Tényeket (egyébként a teljes lakosságnál is). A TV2-n múlt héten újra képernyőre került Vigyázat, gyerekkel vagyok takkra ugyanakkora közönségarányt hozott, mint korábban a Séfek séfe. Ezzel bőven megugorja a TV2 főműsoridős átlagát, csakúgy, mint az Áll az alku. A 18 órai Tényekről leválasztott Tények Extra alatt viszont továbbra is nagyot esik a TV2 nézettsége.
Az RTL Klubon a Survivor a korábbi héthez képest egy picit gyengült, de továbbra is egész jó, közel 20 százalékos közönségarányt hoz. Ami kicsit furcsa, az a Barátok közt megszokottnál gyengébb szereplése. A 15,1 százalékos heti átlaguk a hétköznap esti csatornaátlagot (16%) sem éri el.
A múlt hét legnézettebb műsora a 18-49 évesek körében a vasárnap esti X-Faktor volt, amire 418 ezren voltak kíváncsiak (a szombatira 377 ezren). A teljes lakosságnál viszont a TV2-n szintén vasárnap sugárzott Sztárban sztár volt a legnépszerűbb a maga 1,04 millió nézőjével. Más műsor nem ugrotta meg az egymilliós lélektani határt, a szombati X-Faktor 974 ezret, a vasárnapi X-Faktor 835 ezer nézőt vonzott.
A szombati X-Faktor a 18-49 éveseknél 100 ezer, a teljes lakosságnál 244 ezer nézőt vesztett a korábbi hét szombati adásához képest. Erre magyarázatot adhat, hogy múlt szombaton a tehetségkutatóval párhuzamosan közvetítette az M4 Sport a Svájc-Magyarország meccset. Utóbbi a közmédia legnézettebb heti műsora volt a 18-49 éveseknél: 149 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál 349 ezer nézőt érdekelt a mérkőzés. A teljes lakosságnál nem ez volt a legnézettebb közmédiás műsor, ugyanis a Duna Tv-n adott Hegyi doktor közel félmilliós nézőszámot produkált.
A hétvégi Forma-1 futam a megszokottnál kevesebb nézőt hozott az M4 Sportnak. Vasárnap a 18-49 évesek közül 118 ezren, a teljes lakosságból 307 ezren keltek fel kora reggel az autóverseny miatt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.