- Hirdetés -

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

|

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek között ezeket a kérdéseket jártuk körül interjúnkban Vida Tamással, akihez Metykó Tibor marketing és vállalati kommunikációs igazgató, a Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó listájának szereplője és Herenyik Györgyi szegmensmarketing vezető, a Signature 40 14. helyezettje is csatlakozott.

(Kiemelt fotón: Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója)

 

- Az utóbbi években, a marketingszakmán belül kialakult egy nézet, miszerint a szakterületnek újrapozícionálásra van szüksége, mert a korábbi hangsúlyos szerepéből veszíteni látszik. Mit gondolnak, ez tényleg igaz?

- Vida Tamás: Az építőiparban a marketing kapcsán nem lehet kimondottan újrapozícionálásról beszélni, mert nem volt jellemző ebben az iparágban a hangsúlyos marketingaktivitás. Ennélfogva első körben inkább csak pozicionálásról lehet szó. Mi is ebbe az irányba indultunk el, tehát a marketinget próbáljuk magasabb polcra tenni. Olyan formabontó, olykor akár testidegen kezdeményezéseket, ötleteket, aktivitásokat hozunk be, amik adott esetben újdonságként hatnak nemcsak az iparág számára, de talán szélesebb körökben is. Az iparágunkban éppen ezért valamilyen módon trendalkotók is vagyunk, és büszkén mondhatjuk, hogy ezen a téren a többi piaci szereplő előtt járunk.

- Metykó Tibor: Azt, hogy trendalkotók vagyunk, marketing oldalról is látni. Azt érezzük, hogy a versenytársaink hasonló dolgokat, ötleteket csinálnak utánunk – ennek, bár furcsán hathat, de én személy szerint nagyon örülök. Jó érzés látni, hogy olyan dolgokat és irányokat tudunk mutatni, amikkel másokat is inspirálhatunk. Én azt veszem észre, hogy ha a komplett iparágban ilyen tempóban fejlődik tovább a marketingtevékenység, az számunkra nagyon kedvező, hiszen ez egyszerre fel is pezsdíti a piacot.

 

- Milyen szerepet szánnak 2023-ban a marketingnek?

- Vida Tamás: Alapvetően mi egy több lábon álló, diverzifikált portfolióval rendelkező cégcsoport vagyunk, építőipari fókusszal, de kiemelt technológiai jelleggel. Nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is hasonló értékeket képviselünk már hosszú évek óta. A külpiaci terjeszkedésben a marketingnek is központi szerepe van. Gondolok itt Németországra, Svájcra és Ausztriára, vagy akár a skandináv régióra, mely piacokon az elmúlt évben több marketingaktivitásunk is volt, segítve ezzel az értékesítési tevékenységünket.

- Herenyik Györgyi: Teljesen másfajta marketingre van szükség egy külföldi régióban, ahol korábban minimálisan, vagy egyáltalán nem voltunk jelen. Innen kezdődik az egész marketingmunka: első körben fel kell építeni az ismertségünket, különböző offline és online marketingeszközök mixével.

 

- A marketingtevékenységüket innovációs folyamatnak is tekintik?

- Vida Tamás: A mi iparágunk nem nevezhető kimondottan innovatívnak, még akkor sem, ha egyre inkább jelennek meg újító megoldások. Mindenkinek van az építőiparról egy elképzelése. Mi azon dolgozunk, hogy kitörjünk ebből a skatulyából, és az építőipart vonzóvá tegyük. Mindig nyitottak voltunk arra, hogy valami újba fogjuk bele, hatással legyünk az iparágunkra, és olyan kezdeményezéseink, megoldásaink legyenek, melyek példaként szolgálhatnak versenytársaink előtt. Hogyha innen nézzük, akkor innovációs folyamatnak mondhatjuk a legtöbb törekvésünket is. Gondolok itt a digitalizációval kapcsolatos tevékenységeinkre, termékfejlesztéseinkre, vagy akár a teljes építőiparti értékláncot lefedő BIM szemléletű és alapú működés megteremtésére. Az ESG kapcsán is például egy komoly, szintén piacformáló kampányba és programba kezdtünk bele, illetve a saját tevékenységünket is ennek megfelelően szervezzük. Különböző új termékeken, új megoldásokon dolgozunk, mint például a napelemes homlokzati elemek, a napelemes parkolófedés, vagy éppen a 3D betonnyomtatónk. Ahhoz, hogy ezek az innovatív ötletek és megoldások piacra jussanak és minél több emberhez eljussanak, mindenképpen szükség van a marketingre.

 

(Fotón balról jobbra: Metykó Tibor, Herenyik Györgyi, Vida Tamás)

 

- Hogyan vélekednek a marketing hazai és külföldi helyzetéről, elismertségéről? Látnak például nagy különbségeket?

- Herenyik Györgyi: Abban vannak leginkább különbségek, hogy az ügyfelek, vagy partnerek viselkedése és attitűdje nagyon eltér. Például abban, hogy hogyan fogadják azokat a marketingcsatornákat vagy eszközöket, amiket éppen használunk. Amikor elindulunk egy új ország vagy régió felé nyitunk, előzetesen országspecifikus kutatásokat végzünk, hogy azokhoz az értékekhez és irányokhoz viszonyuljunk, amik ott működőképesek: a célcsoport fejével gondolkodunk, és nem saját magunkat helyezzük feltétlen előtérbe – ebben is új irányt vettünk az iparágban.

 

- Mennyire gondolják a hazai fogyasztókat tudatos döntéshozónak európai összevetésben? Nehezebb vagy könnyebb hazánkban a vásárlói döntést elérni?

- Vida Tamás: Nem hiszem, hogy a magyar vásárlók szignifikánsan tudatosabbak, vagy kevésbé tudatosabbak a nagy átlaghoz képest. Nem érzek az országon belül ilyen esetben elmaradást vagy adott esetben kiemelkedő eredményeket. Azt viszont láttuk a különböző felméréseknél és adatbekéréseknél, hogy a válaszadási hajlandóság nemzetközi piacokon adott esetben rosszabb vagy inkább óvatosabb. Nehezebb információkat szerezni külföldről, itthon ez könnyebbnek mondható. Ez akár egy bizalmatlansági kérdés is lehet.

- Metykó Tibor: Szerintem a vásárlói meggyőzésben nem sok különbséget látni. Sokkal inkább a vásárlók attitűdjében érezhető a különbség – és most a vásárlók alatt mindenkit értek. B2B, B2C, mindenki… Kampányaink tapasztalatai szerint nyugat-európai és skandináv viszonylatban az adatvédelem szempontjából sokkal tudatosabbak a fogyasztók. Magyarországon is elindult egy trend ebben az irányban – főleg az online csatornákon –, hogy sokkal megfontoltabbak az üzleti döntéshozók, de még az átlagemberek is. Egyértelműen látszik, hogy Nyugat-Európában mindez jóval fejlettebb szinten van, mint Magyarországon. Sokkal tudatosabbak a vásárlók, különösképp, ha Közép- vagy Kelet-Európából érkező céggel találkoznak. Érezhető, hogy a lokális tapasztalat vagy a lokális ismertség hiányában bizalmatlanabbak, visszafogottabbak.

 

- Mit jelent a díj a KÉSZ Csoportnak és személy szerint Önöknek?

- Vida Tamás: Mindig büszkék vagyunk, büszke vagyok arra, ha munkánkat, kollégáink munkáját, teljesítményét bármely területen elismerik, és ezzel is visszaigazolást kapunk a piac szereplőitől arról, hogy jó úton járunk. Így vagyok ezzel a díjjal is, hiszen a marketing terület a vállalatcsoporton belül nagy fejlődésen ment keresztül és nagy utat járt be az elmúlt években, amit a szakma is többször elismert. Nagy örömmel tölt el, hogy az idén alapított Signature CEO díjat az elsők között vehetem át.

A Signature CEO díjról: A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...