Szeptembertől Bajnokok Ligája meccseket közvetít Amerikában a legnépszerűbb közösségi oldal.
A Facebook a 21st Century Fox sportdivíziójával kötött üzletet, ennek keretében pedig a csoportmérkőzéseket, a legjobb 16 mérkőzései közül négyet és négy negyeddöntős meccset közvetíthet az Egyesült Államokban. Az üzlet pénzügyi részletei nem ismertek, de a Facebooknak az lehet a célja, hogy minél drágábban adhassa el a reklámfelületeit, hiszen bevételeinek legnagyobb hányada a hirdetésekből származik. A döntést alátámasztja az a statisztika is, miszerint a legutóbbi Bajnokok Ligája-döntő alatt 34 millió embernél 98 millió interakciót mért a vállalat.
A Facebook kezdeményezése nem véletlen, hiszen a közösségi portálon a focit követik a legtöbben. Tavaly például 3,7 millióan nézték a Wayne Rooney tiszteletére adományozási céllal megrendezett Everton–Manchester United mérkőzést. A meccset Wayne Rooney és a Manchester United csatornáján is élőben lehetett követni, ez volt az első olyan mérkőzés, amit élőben közvetített a Facebook.
Zuckerberg vállalata az idén már több üzletet is nyélbe ütött az élő közvetítések területén, például megállapodott a Univision Communications vállalattal, hogy élőben közvetíthesse az elsőosztályú mexikói focimérkőzéseket. Emellett az Univisionnel és az MLS-sel is megállapodott, hogy élőben közvetíthesse az MLS-mérkőzéseket és a hozzájuk kötődő elemző műsorokat Amerikában.
A Facebook és a Fox Sports együttműködése keretében utóbbi egy szélesebb közönséget érhet el, mint a normál tévés közvetítéssel, hiszen lesznek olyan meccsek, amelyeket csak a Facebookon lehet majd megnézni – írta a portfolio.hu.