Bánhegyi Zsófia Európa legjobb marketingvezetője

Óriási elismerés Dublinban, Bánhegyi Zsófiát választották az év legjobb európai marketingesének. A European Marketer of the Year díjat minden évben az EMC szervezi, célja pedig az, hogy elismerje Európa legnagyobb marketinghatással bíró szakemberét. A végső győztest május 22-én hirdették ki az MII Award díjátadó gálán, amelyen több mint 800-an vettek részt.

A jelöléshez először minden részt vevő ország kijelöli saját nemzeti bajnokát, majd közülük az EMC egy szakmai zsűri segítségével választja ki a legjobbakat. Az idei győztes Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. volt kereskedelmi igazgatója lett az EMC honlapján megjelent beszámoló alapján.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy megkaptam ezt a díjat. Napjainkban a vezető marketingszakemberek szerepe fontosabb, mint valaha: a fogyasztók hangját be kell vinniük az igazgatótanácsokba, támogatni és inspirálni kell vállalatainkat a működésük során, és ki kell használni a márkáink és a történetmesélés erejét a társadalom pozitív alakítása érdekében” - mondta el Bánhegyi Zsófia.

„Egyértelmű, hogy miért szervezzük meg ezt az eseményt: a marketing minden gazdaságban létfontosságú és folyamatosan fejlődő szakma. Az EMC célja, hogy a marketingvezetők bemutatásával inspirálja a marketingszakemberek következő generációját, rávilágítva arra, hogy milyen karrierutak érhetők el, és arra ösztönözve a fiatal szakembereket, hogy bizalommal kövessék ambícióikat” - jelentette ki dr. Ralf Strauss, az EMC elnöke.

A döntősök között Bánhegyi Zsófia mellett olyan nemzetközi marketingvezetők szerepeltek, mint Saskia von Moos (Svájc, Intelligentfood Schweiz AG), Helena Gouveia (Svédország, IKEA Sweden), Günter Thumser (Ausztria, ÖAMTC), Ąžuolas Zubkonis (Litvánia, Swedbank), Brenda Smith (Hollandia, AS Watson Group), Giuseppe Fiordispina (Németország, SEAT Deutschland GmbH) és Rafael Fernández de Alarcón (Spanyolország, Telefónica S.A.).

Bánhegyi Zsófiát a Szerencsejáték Zrt. korábbi kereskedelmi igazgatóját az MMSZ zsűrije jelölte a versenyre. De ahogy ez korábban is, tavaly is megegyezett a Marketing&Media TOP50 legsikeresebb marketingvezető rangsor győztesével. 2024-ben ugyanis Bánhegyi Zsófiáé lett az első hely ezen a rangsoron. Bánhegyi Zsófia egyben a Marketing&Media 25 fős szerkesztőbizottságának is tagja.

Bánhegyi Zsófi 2024 előtt is nyert már a TOP50 marketingvezető rangsoron. 2016-ban, a lista legelső összeállításakor is ő végzett az első helyen, akkor még a Magyar Telekom kommunikációs igazgatójaként.

A sors furcsa fintora, hogy a szakember éppen a rangos díj elnyerése előtt, nemrég távozott a Szerencsejáték Zrt.-től, egyébként azok után, hogy Guller Zoltán lett a társaság vezérigazgatója. Korábban is összeért a két karrier. Még 2017-ben a Magyar Turisztikai Ügynökségénél. Amikor Guller Zoltán vette át ennek a cégnek az irányítását, akkor is távoznia kellett a szakembernek, akinek nem tartottak igényt a munkájára.

A TOP50 rangsort az idén 10. alkalommal állítjuk össze, a listát ezúttal is Marketing Summit Díjátadó estjén mutatjuk be szeptember 18-án a MÜPÁ-ban, ahol az első 10 helyezettet nagyszabású gála keretében külön díjazzuk is!