- Hirdetés -

Bejött a munkavállalóknak az otthonról történő munkavégzés

|

A COVID alaposan felforgatta az évtizedes, beállt munkahelyi, munkavégzési normákat. Azzal, hogy az emberek home office-ba kényszerültek a korábbitól eltérő kommunikációra, a kontroll és az önálló munkavégzés arányainak megváltoztatására, újfajta vezetői képességekre és kompetenciákra lett hirtelen szükség. Az ősz folyamán újra megnyíltak a munkahelyek és a munkavállalók, ha részlegesen is, de visszatértek az irodákba, ám ez a világ már nem az a világ, ahonnan elmentek - derül ki a Borealis Consulting felméréséből.

A megkérdezettek 82%-a szerint számottevően meg fog változni a jövőben az irodai munkavégzés formája. Az elmúlt másfél év tapasztalatai alapján nem csodálkozhatunk azon, hogy ez az arány ilyen magas, hiszen az emberek és a cégek is hozzászoktak ahhoz, hogy a munkafolyamatok egy része ma már az irodán kívül zajlik. Számos munkavállaló, amikor új munkahelyet keres, kifejezetten figyeli, hogy melyik cégnél heti hány napot lehet home office-ban tölteni, és a fizetés mellett ez a másik lényeges meghatározója a döntésének. Úgy tűnik, a home office véglegesen bevonult a vállalati HR-esek eszköztárába.

Nagy kérdés, hogy mekkora az otthon, a nem közvetlen vezetői felügyelet alatt végzett munka hatékonysága, mert első ránézésre úgy tűnhet, hogy az otthoni zavaró tényezők, a nagyobb szabadság a hatékonyság rovására mehet. Nos, a válaszadók háromnegyede véli úgy, hogy az otthoni munka hatékonysága semmivel sem marad alatta az irodában végzettének. Ez azt jelenti, hogy a belső motiváció a munkavállalókban erős, nem a vezetői szigor hatására végzik jól a munkájukat, és meg tudják teremteni otthon a nyugodt munkavégzéséhez szükséges körülményeket.

Ugyanakkor 72%-uk azt mondja, hogy a megváltozott körülmények között újra kell gondolni a teljesítményértékelést. Ez különösen annak fényében válik hangsúlyossá, hogy a válaszadók fele kevesebb visszajelzést kap a munkájáról, mint a járvány előtti időszakban.

Minden válság egyben lehetőség is, hiszen fellazulnak a korábban szilárdnak hitt viszonyok, és jelen esetben a home office miatt a munkavállalót az adott céghez kötő kapcsolatok is. Ha a megkérdezetteknek nem is a többsége, de mindenképpen számottevő kisebbsége, 39%-a, gondolkodott el határozottan azon, hogy ebben a helyzetben munkahelyet kellene váltania, vagy saját vállalkozásba kellene kezdenie.

A home office, a vállalati közösségből való fizikai kiszakadás hatással van az információáramlásra, és ez a hatás nyilvánvalóan nem pozitív. A kutatás alátámasztotta ezt a hipotézist, hiszen a válaszadók 83%-ának az a véleménye, hogy az információáramlás hatékonysága és a kommunikációs csatornák nagymértékben változtak a pandémiás helyzet hatására.

A kérdőívet kitöltőktől azt is megkérdezték, hogy a pandémia és a technológiai változások nyomán szerintük a jövőben a munkavállalóknak milyen kompetenciákra, új képességekre lesz szükségük. Nem véletlen, a kompetenciák egy jelentékeny része a digitális valósághoz kapcsolódik.

A válaszok a következők:
Reziliencia
Kreativitás
Gyors tanulás
Jó kommunikációs és problémamegoldási készség
Online vezetés
Önálló munkavégzés
Kapcsolatépítési készség - a digitális térben is
IT ismeretek és a digitális platformok jobb ismerete

Végül azt is kutatták, hogy a kérdőív kitöltői mit gondolnak, az új érában hogyan növelhető a munkavégzés, szélesebb értelemben a szervezet hatékonysága. Ebben a kérdéskörben a következő válaszok születtetek:
Vezetők szerepének újragondolása
Hatékonyabb, kevesebb, rövidebb call
Hibrid munkavégzés - irodai és home office napok egészséges ritmusa
Szervezeti értékek kommunikálása
Szervezeti célok pontosítása és egyéni szintre lebontása
Csapatépítés, új típusú csapatmunka kialakítása
Jobb digitális kommunikáció
Szervezetfejlesztés

Összességében tehát a munkavállalók úgy gondolják, hogy a megváltozott körülmények között a jövőben számottevően meg fog változni az irodai munkavégzés formája is, új kompetenciákra lesz szükség, és a hatékonyság növelése érdekében számos változtatást kell eszközölni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...