Az első félévben 107 milliárd dollárt költöttek reklámra az Egyesült Államokban a Magna Global adatai szerint, ez 7,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. Az előrejelzés alapján a teljes év 6,3 százalékos bővülést hozhat.
Az első féléves erős eredmények annak fényében különösen érdekesek, hogy komoly aggodalmak vannak a piaci szereplőkben egy közelgő gazdasági visszaesés miatt. A pozitív adatok hatására egyébként a Magna Global jelentős mértékben emelte egész éves előrejelzését, hiszen korábban 5,1 százalékos növekedést vártak az amerikai hirdetési szektorban.
„Az első féléves reklámpiaci bővülést elsősorban a vártnál erősebb gazdasági teljesítmény tette lehetővé, az amerikai GDP 2,6 százalékkal, míg a magánszektor fogyasztása 4 százalékkal nőtt éves összevetésben, mivel a fogyasztók nem foglalkoztak a kereskedelmi háború fenyegetésével és bátran költöttek a növekvő jövedelmükből” – írták a Magna szakértői a most közzétett eredmények kapcsán.
Az elemzés szerint a digitális platformokon 19 százalékkal bővült a reklámköltés az első félévben az egy évvel korábbihoz képest.
A Magna szakértői a jövő évre is számottevő, 6,2 százalékos bővüléssel számolnak az amerikai hirdetési piacon, amihez persze az is hozzájárul, hogy 2020 olimpiai év lesz, ami mindig intenzívebb reklám aktivitással jár, illetve elnökválasztást tartanak majd az Egyesült Államokban.