A BrandMania idei utolsó adásában a stáb megnézte, hogyan váltak be a hazai cégvezetők 2020-ra vonatkozó jóslatai és persze ismét arra kérte őket, hogy mondják el, mit várnak 2021-től. Mennyi aranyat nyerünk az olimpián, hogyan hasznosítjuk az idén tanultakat, továbbjut-e a válogatott a foci EB-n a csoportjából és meddig kell még aggódnunk a vírus miatt – többek között erről is szólt a legújabb BrandMania.
A koronavírus-járványt és annak hatásait természetesen tavaly decemberben nem lehetett megtippelni, de azért a digitalizáció már akkor is nagyon forró téma volt, ahogyan a pénzügyi szektor szabályozása is, és persze az online médiában zajló változások is napirenden voltak. A BrandMania stábja ezúttal a tavalyi jóslataikkal szembesítette a nagyvállalati vezetőket. Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és lakossági kommunikációs igazgatója, például azt várta, hogy jó aurája lesz 2020-nak, és bár valóban lett egyfajta aurája az évnek, jónak azért nem lehet nevezni. A szakember Cannes-ból is várt egy aranyat, ami nem jöhetett össze, hiszen nem rendezték meg a reklámfesztivált. Viszont jövőre már arra számít, hogy a Telekom maga nyer majd, a 6:3-as aktivitással, a legendás angol-magyar felújításával.
Pantl Péter a múlt év végén még a Hell nemzetközi kommunikációs és marketing vezetőjeként nyilatkozott, azonban az év egyik nagy igazolása miatt a legújabb BrandManiában már a Mol Csoport kommunikációs igazgatójaként beszélt. Ő már tavaly is azt várta, hogy kijut az EB-re a válogatott, az olimpiától pedig nyolc magyar aranyat remélt. Úgy gondolja, hogy megtanultunk együttélni ezzel a helyzettel, home office-ból menedzselni összetett projekteket, korábban személyes kapcsolatot igénylő helyzeteket, erre a tudásra kell építeni jövőre.
Noszek Péter a Nestlé Hungária vezérigazgatója az RTL Klub magazinműsorának tavaly azt mondta, hogy 150 milliárd forintos forgalmat vár 2020-tól, ami egyébként már 2019-ben összejött. Biztos abban, hogy nem áll vissza a 2020 február előtti helyzet, ha végre lesz vakcina és megoldódik a Covid-helyzet, egy másik világba térünk majd vissza.
Kurtisz Krisztián, a Cherrisk és az Uniqa vezérigazgatója már tavaly is az első külföldi piacon való megjelenésről beszélt, idén pedig ez megvalósult, Németországban indultak el, teljesen home office-ból lebonyolítva a rajtot és már ött több mint 57 ezer felhasználója van a Cherrisk ökoszisztémának. Jelezte azt is, hogy sokat tanultak idén arról, hogyan kell költségekkel még jobban bánni, ügyfélkapcsolatokat digitális csatornákon menedzselni és fontosnak tartja, hogy az idén tanultakat ne felejtsük el pár éven belül.
Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs igazgatóságának ügyvezető igazgatója a múlt év végén azzal számolt, hogy több kihvással szembesül majd a pénzügyi szektor, részben a szabályozói környezet szigorodása miatt. Ez a jóslata be is vált, elég csak arra gondolni, hogy a Covid miatt milyen szabályok jöttek – például személyi kölcsönök esetében THM maximalizálása, vagy hiteltörlesztési moratórium bevezetése. A K&H munkatársa beszélt arról is, hogy milyen változások vannak az online médiában, kiemelve, hogy egyre többen hajlandóak fizetni az internetes hírekért, ami egy egészségesebb bevételi struktúrát eredményezhet a hírportáloknál.
A BrandManiának nyilatkozott Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója is, aki azt várja, hogy 2021 végére elérik a 2019-es forgalmat. Elmondta azt is, hogy véleménye szerint a mostani válságban az erős piaci szereplők előnye tovább nő majd.
Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese szerint fantasztikusan jó év lesz 2021, mindent tudunk majd használni, amit idén megtanultunk. Míg 2020-ban a home office sok vállalat életében kényszer volt, addig jövőre kreatív lehetőséget jelent, a munkahelyek pedig kreatív térként működnek majd. A Telekom vezérigazgató-helyettese úgy véli, jövőre jobb állapotban leszünk mentálisan, a visszatérés miatt óriási euforikus hangulat lesz, hatalmas kreatív energiák szabadulnak fel.
Gecse Mariann, a Huawei Magyarország & Nyugat-Balkán kormányzati kapcsolatokért és kommunikációért felelős igazgatója jövőre azt várja, hogy az 5G hálózatok kereskedelmi alkalmazása sokkal jobban megugrik, minden mindennel egyre inkább összekötött lesz.
Az idei nehéz év volt az üdítők és ásványvizek piacán, hiszen kiesett egy fontos csatorna, a vendéglátóipar. Kerekes Péter, a Coca-Cola Company Magyarország ügyvezető igazgató szerint lassú folyamat lesz, mire helyreáll a piac és arra számít, hogy igazán csak 2021 vége felé tér vissza a normalitás. A cégnél most az otthoni fogyasztásra hegyezik ki a kommunikációt, innovációt.
Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója biztos abban, hogy 2021 a sport éve lesz, igaz ahogy elindultak újra a bajnokságok, a magyarok fogadási kedve is visszatért, a Ferencváros-Juventus meccs például rekordot hozott, 1,3 millió fogadás érkezett rá. Jövőre pedig azzal számol, hogy ez a rekord is megdől, lehet olyan mérkőzése az EB-n a válogatottnak, amire 1,5 millióan fogadhatnak.
A BrandManiának nyilatkozó szakemberek tippeltek a válogatott foci EB-s szereplése és a magyarok olimpiai teljesítménye kapcsán is. A műsor ismétlése megnézhető szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy az RTLMoston ide kattintva.