Az Adidas bemutatta a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékokra tervezett csapatfelszereléseit. Az Adidas csapatait és sportolóit összekapcsolja egy központi design-történet, amely minden egyes nemzet egyedi identitását hirdeti, miközben megjeleníti a sportolókban égő szenvedélyt is. A magyar olimpikonok közül Érdi Mária, Pigniczki Fanni, Koch Máté és Manhercz Krisztián vett részt a párizsi Adidas Arénában megrendezésre került eseményen.
Jacqueline King, Design-igazgató, Sport-szakértő mondta: „Meggyőződésünk szerint nem lehet annál jobban bebizonyítani, hogy mit is jelent sportfelszeréléseket tervezni, mint egy olyan átfogó tornára készülni, amely a sport teljes skáláját és sokszínűségét felvonultatja. A kollekció fő célja a sportolók legnagyobb nyomás alatti legjobb teljesítményének támogatása, de emellett arra is törekedtünk, hogy a nemzeti identitások inspirálta designon keresztül összhangba hozzuk a sportolókat nemzeti jelképeivel. Mindezek a tényezők a felszerelések egyszerűségében kapcsolódnak össze, melynek eredménye egy elegáns, modern kollekció”.
A tervezés egy központi design-történet szerint egyesíti a sportolókat
Minden sportoló szenvedéllyel űzi a saját sportágát, de ez a belső tűz a nemzetközi versenyeken lobban a legnagyobb lángra. A párizsi olimpián az Adidas kifejező betűtípusokkal és kidolgozott látványvilággal ragadja meg a sportolókban izzó lángot, amely a 15 hivatalosan szponzorált csapat összes ruházatán megjelenik; jelezve, hogy a sport iránti szenvedélynél nincs nagyobb nemzetközi egyesítő erő. A sportolókban izzó tűz kifejezésére a felszerelések látványvilága, betűtípusa és átfogó felületei egy ismétlődő vonalas mintázatot használnak, amelyet a színek kavalkádja kelt életre, érzékeltetve a verseny hevében fellobbanásra váró belső szenvedélyt.
Magyarország
A ruházatot átszövi a magyar zászló áltál inspirált három szín: az energikus mentazöld körbeveszi a viridián, a fehér és az élénkpiros árnyalatú mezőket. A színek keveredésével a teljes felület mintavilága és az országspecifikus felirat a sportolókban lángoló tüzes szenvedély látványvilágát keltik életre.
Marina Moguš, az adidas közép-európai ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: "Nagyon várjuk a 2024-es párizsi játékokat és azt, hogy a Magyar Olimpiai Bizottságot a lehető legjobb termékeinkkel láthassuk el. Együtt szeretnénk megünnepelni az idei olimpia kivételes pillanatait, és a kollekciónkkal elhozni Magyarországra az eufóriát a francia fővárosból, így az otthoni szurkolók is a csapat részének érezhetik magukat."
A márka történetében először, az Adidas szponzorálta csapatok verseny, pódium és hétköznapi ruházatának 86%-át egyetemes design-elvek alapján válogatták és tervezték, hogy a fogyatékossággal élő és az ép sportolók egyaránt kényelmesen és zavartalanul versenyezhessenek.
A tervezés a sportolók legnagyobb megmérettetésének szolgálatában készült Alapítója révén az Adidas már 100 éve a sportolók teljesítményét szolgálja. A velük való szoros együttműködés által a márka igyekszik belehelyezkedni a sportolók belső tapasztalatába - és ennek megfelelően fejlődni. Ez a páratlan szakértelem mutatkozik meg a jelenlegi teljes kollekcióban, amelynek kidolgozásában minden egyes részletet a sportolók igényei diktáltak. Az ökölvívástól kezdve a birkózáson át, minden darab a sportolók legjobb teljesítményét célzó elkötelezettséggel készült.
A csapatviseleteken túl az Adidas egy 2024-es sportolói csomagot is kínál - egy 49 darabos cipőkollekciót, amely 41 különböző sportágban szolgálja a sportolókat; ezek közül több mint 20-at idén nyáron a játékokon is láthatnak a nézők. A rikító narancssárga és rózsaszín külső talp szikrázó kontrasztot állít a tompa fekete felsőrésszel szemben – ezzel is jelképezve a világ legnagyobb megmérettetésén a saját sportáguk csúcsát képviselő sportolók közös szenvedélyének tüzét.
A kiválasztott Adidas csapatkollekciók április 19-től kaphatók.