- Hirdetés -

Beszállítói rendszert indít helyi termelőknek a SPAR

|

Az áruházlánc a Gazdasági Versenyhivatal eljárásának eredményeként idén új regionális partneri programot alakít ki magyar kistermelőknek, kisvállalkozásoknak. A hazai gazdák, kisebb családi cégek közvetlen támogatása, valamint a vállalat országos hálózata által biztosított széles piac új munkahelyeket is teremt. A vásárlók a piros almát ábrázoló logóról és a „Régiók Kincsei” feliratról ismerhetik meg ezen termékeket a SPAR üzleteiben.

„Vállalatunk számára prioritás a magyarországi termelők és vállalkozások, a hazai agrárium támogatása, amit legjobban a forgalmazott élelmiszer áruink közel 90%-os hazai beszerzési aránya bizonyít. Újabb gyakorlati segítséget jelent az előkészületeiben idén kezdődő, új, helyi kis beszállítókból kiépülő hálózat. Ezzel a jelenlegi értékesítési szálak mellett új beszerzési és értékesítési utakat hozunk létre. A „Régiók Kincsei” elnevezésű kezdeményezés a helyben előállított mezőgazdasági termékekkel kereskedő kis családi cégeknek, egyéni vállalkozásoknak nyújt hathatós segítséget az előrelépésükhöz” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárásának eredményeként a SPAR 2021-ben új, regionális beszállítói rendszert alakít ki, melynek teljes kiépítése 2022-ben fejeződik be. Az 1,7 milliárd forintos program növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit, emellett új munkahelyeket is teremt. Az új beszállítói rendszer célja, hogy minél több, a termelő tevékenységét magas színvonalon végző kis beszállítót integráljon régiós szinten.

A kezdeményezés olyan kisebb magyar beszállítókat és termelőket keres, akik elérhető áron, minőségi hazai terméket állítanak elő és hosszútávon fenntartható termékelérhetőséget biztosítanak. Ismert és megbecsült vállalkozóként, „Local Hero”-ként tekintenek rájuk a térségükben, termékeikkel, működésükkel pedig példát mutatnak mások számára, értéket teremtenek, amely összhangban áll a SPAR vállalati elveivel.

A program közvetlenül szolgálja a helybeli gazdaság erősítését. A fejlesztés hatékonyan támogatja a hagyományokat követő, minőségi hazai és kézműves termékek piacra jutását, esélyt adva a kistermelőknek a további megerősödésre, egyben iránymutatásul szolgálhat a kiskereskedelmi hálózatoknak, hogy polcaikon import helyett növeljék inkább a magyar termékek arányát. A kezdeményezés egyben arra is törekeszik, hogy megtalálja a legrövidebb szállítási útvonalat, amellyel hozzájárul a fenntartható gazdálkodáshoz és gyártáshoz. A „Régiók Kincsei” kezdeményezés a SPAR-nál 2022 végéig 23 új munkahelyet teremt és jó eséllyel a beszállítóknál is növelheti az alkalmazottak létszámát.

A helyi kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeinek növelésére a SPAR fokozatosan hat regionális szállítói központot alakít ki olyan megyei jogú városokban, mint Nyíregyháza, Pécs és Győr, illetve Székesfehérvár, Zalaegerszeg és Hódmezővásárhely. A központok ez utóbbi három településen már 2021-ben megnyitnak. A regionális rendszer 90%-ban új mikro-, kis- és közepes méretű beszállítóknak biztosít lehetőséget, de egyúttal bővülést jelent az üzletlánc jelenlegi kistermelő partnereivel való kapcsolatában is. Emellett összességében javítja a hazai helyi kistermelők esélyeit, segíti a helyi gazdaság fejlődését és a helyi termékek iránti kereslet élénkítését. A vállalat ezzel együtt egy beszállítói akadémiát is létrehoz: a minőségbiztosítás, a logisztika, a raktározás és a marketing területén oktatással is segíti a beszállítók tevékenységét.

Az új programhoz a hat megyei régióközpont körzetében álló 10-13 SPAR áruház kapcsolódik. Azok, amelyek az alap- és eladóterület, választék és forgalom szempontjából a leghatékonyabban segíthetik a kezdeményezést. Az egységek kiválasztásakor döntő tényező az értékesítési tapasztalat és az ideális logisztikai útvonal is. A rendszeres árubeszállítás előírt feltételeinek megfelelő termelőket, gyártókat elsősorban utóbbi mentén keresnek, hiszen a közös érdek – az új partneréké, a vállalaté és a vásárlóké is –, hogy az előállított termékek a minőségi garanciát is szem előtt tartva a lehető leghamarabb a polcokra kerüljenek. Minden esetben az áruházlánc a központok környéke helyi adottságaira és kapacitásaira épít.

Az üzlethálózat külön online felületet hozott létre azok számára, akik tagjai szeretnének lenni a SPAR beszállítói családjának. A vevők célirányos tájékozódását a helyi árukkal kapcsolatosan pedig az áruházakban elhelyezett figyelemfelkeltő és egyedi jelzésű árutartók – az INTERSPAR hipermareketekben polcok, a SPAR szupermarketekben pedig display-ek – segítik. Szintén üzemel már a vásárlókat segítő weboldal is.

A SPAR számára fontos szempont, hogy miközben a tervek szerint a rendszer teljes kiépülése végére legalább száz kistermelő válik a vállalat szállítói partnerévé, hazai termékekkel is bővül egyúttal az árukínálat. A helyi lakosok által ismert gazdák piros almát ábrázoló logóval megkülönböztetett termékei pedig színesítik a vásárlói élményt és még közvetlenebbé teszik az áruházak és a fogyasztók kapcsolatát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...