- Hirdetés -

Bevételkiegészítés vagy megélhetési mód? Így indítsunk webshopot egyszerűen (x)

|

Az internet világában egyre többen fontolgatják, hogy valamilyen online vállalkozásba kezdenek. Ennek az egyik legnépszerűbb formája pedig nem más, mint a webshop készítés, ami kiváló lehetőséget kínál arra, hogy kiegészítsük bevételeinket vagy akár a teljes megélhetésünket biztosítsuk. De melyik lesz számunkra a járható út? És ha ezt már eldöntöttük, hogyan kezdjünk bele? (x)

A következőkben körbejárjuk, hogy pontosan milyen céllal érdemes útjára indítani az online üzletünket, de bemutatjuk az elindítás lépéseit is, ahogy azt is, mire kell figyelnünk az online kereskedelem világában.

Webshop készítés: bevételkiegészítés vagy a megélhetésünk záloga?

Az, hogy melyik szerepet tölti be az életünkben az online üzlet, számos tényezőtől függ. Vizsgáljuk meg közelebbről, hogy mikor lehet egy webshop inkább csak bevételkiegészítés, és mikor válhat megélhetési móddá!

Webshop mint bevételkiegészítés

Egy webáruház indítása viszonylag alacsony kezdeti tőkével is működik, különösen, ha dropshipping modellt vagy digitális termékek értékesítését választjuk. Ezek a modellek minimális készletet és logisztikai költségeket igényelnek, így kevesebb anyagi kockázattal járnak. Emiatt ideálisak azok számára, akik meglévő munkájuk mellett szeretnének extra jövedelemhez jutni.

Az online vállalkozás lehetőséget ad arra, hogy rugalmasan kezeljük az időnket. A webshop üzemeltetése nem feltétlenül igényel teljes munkaidős elkötelezettséget, így lehetőséget nyújt arra, hogy más elfoglaltság mellett foglalkozzunk vele. Ez különösen vonzó lehet azok számára, akik családjuk vagy más vállalkozásaik mellett keresnek kiegészítő bevételi forrást.

Az sem mindegy, hogy mi pontosan milyen célt szánunk az online üzletnek. Bőven akadnak olyanok, akiknek nincsenek komolyabb terveik a projekttel, csak egy kis extra bevételhez szeretnének jutni – például ebből finanszíroznák a kedvenc hobbijukat.

Webshop mint megélhetési mód

Az sem lehetetlen, hogy egy webáruház fő bevételi forrássá váljon, ám ehhez jó eséllyel teljes munkaidős elkötelezettséggé kell azt tennünk. A munkaidő során a mi feladatunk a termékek kiválasztása, a készletkezelés, a marketingstratégiák kidolgozása és a vásárlói kapcsolatok kezelése is. A sikeres webshopok tulajdonosai – különösen a kezdeti szakaszban – naponta sok-sok órát töltenek a vállalkozásuk építésével és fenntartásával, általában többet, mint egy „általános” munkarendben tennék.

A hosszú távú siker érdekében szükség van egy jól átgondolt üzleti tervre és stratégiára. Ez magában foglalja a piackutatást, a versenytársak elemzését, a marketingkampányok kidolgozását és a folyamatos fejlesztést. Az online marketing, a SEO, a közösségimédia-menedzsment és a vásárlói visszajelzések elemzése mind-mind hozzájárulnak a sikerhez.

Egy jól működő online áruház jelentős bevételeket generálhat, így akár meg is élhetünk belőle. Különösen igaz ez akkor, ha kihasználjuk, hogy az online kereskedelem globális piacot jelent, így a növekedési lehetőségek szinte korlátlanok. Az eladások növelésével és új piacok elérésével a webshop könnyen válhat fő megélhetési forrássá.

Melyik út a megfelelő?

Az, hogy egy webshop inkább bevételkiegészítés vagy megélhetési mód lesz-e, nagyban függ az egyéni céloktól és erőforrásoktól. Ennek eldöntéséhez először meg kell határoznunk a pontos céljainkat, aztán pedig ki kell találnunk, hogy pontosan mennyi időt és energiát vagyunk hajlandóak erre rászánni. Szintén át kell gondolnunk, hogy mekkora befektetést tudunk ilyen célra allokálni. Tartsuk szem előtt, hogy a magasabb kezdeti beruházás gyorsabb növekedést és nagyobb bevételeket eredményezhet. A piacot is meg kell vizsgálnunk, hiszen nem árt ismerni, hogy mekkora a verseny, hogy van-e lehetőségünk kitűnni ebben a közegben.

Őszintének kell lennünk önmagukkal annak kapcsán, hogy rendelkezünk-e szükséges szakértelemmel ahhoz, hogy belevágjunk a webshop készítés. Van tapasztalatunk az online kereskedelem területén? Ha még nincs, készen állunk arra, hogy időt és pénzt fektessünk a tanulásba, a fejlődésbe?

A webáruház indításának alapjai

Legelső lépésként azt kell eldöntenünk, hogy milyen terméket szeretnénk értékesíteni. Ehhez alapos piackutatás szükséges, hogy megtudjuk, milyen termékek iránt van kereslet, és milyen versenytársakkal kell szembenéznünk.

Mielőtt belevágunk, készítsünk egy részletes üzleti tervet, ami segít meghatározni a célpiacot, a termékeket, a marketingstratégiát és a pénzügyi előrejelzéseket. Ez nemcsak abban segít, hogy átláthatóbbá váljon a folyamat, hanem a potenciális befektetők számára is meggyőző lehet.

A következő lépés a technikai alapok kiépítése. Ez magában foglalja a domain kiválasztását, a megfelelő webhosting szolgáltató megtalálását és a webshopmotor (Shopify, WooCommerce, stb.) kiválasztását. A webshop megjelenése és a felhasználói élmény kulcsfontosságú a vásárlók megtartásában. Használjunk letisztult, professzionális dizájnt, amely tükrözi a márkánk arculatát. Figyeljünk a könnyű navigációra, a gyors betöltési időkre és a mobilbarát kialakításra.

Ha ezekkel már megvagyunk, ideje feltölteni a termékeket. Fontos, hogy minden termékről részletes leírást adjunk, jó minőségű képekkel és pontos árakkal. Az árukészlet kezelése is kritikus, hiszen senki sem szeretne kifogyni a népszerű termékekből, vagy éppen túl sok készleten ragadt termékkel foglalkozni.

Biztosítsunk többféle fizetési lehetőséget. A legnépszerűbb megoldások közé tartozik a bankkártyás fizetés, a PayPal, és az utánvétes fizetés.

Szót kell ejtenünk a marketingről is, hiszen enélkül nem tudunk sikeresen üzemelni. Használjuk ki az online marketing eszközeit, például a közösségi médiát, a keresőoptimalizálást (SEO), a fizetett hirdetéseket (PPC) és az e-mail-marketinget!

A sikeres webshop működéséhez elengedhetetlen a kiváló ügyfélszolgálat. Biztosítsunk gyors és hatékony válaszokat a vásárlók kérdéseire, kezeljük a panaszokat és törekedjünk a pozitív vásárlói élmény megteremtésére. Gyűjtsünk visszajelzéseket, hogy folyamatosan javíthassuk szolgáltatásainkat és termékeinket!

Határozzuk meg a célokat, és vágjunk bele!

Bármilyen céllal is indítsuk el az online üzletünket, ha fenti tanácsokat megfogadjuk, jó eséllyel siker koronázza majd az igyekezetünket. Így ilyen formában könnyen, rugalmasan és hatékonyan kereshetünk pénzt az online üzletünkből.

 


 

A LogiNet Systems Kft. magyar tulajdonú szoftverfejlesztő ügynökség, 90+ fős IT szakember csapattal. Több mint 15 éves működése során a LogiNet számos cégnek segített beindítani és továbbfejleszteni online kereskedelmét. Széleskörű tapasztalattal rendelkezik B2C és B2B webshopok fejlesztésében hazai és nemzetközi szinten. Ehhez saját Logishop e-commerce platform megoldása biztosítja a biztos növekedési alapot.

Ügyfeleik között olyan cégek szerepelnek, mint például az Auchan, Szimpatika, Garmin, vagy a Mirbest csoport. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...