- Hirdetés -

Bírságokról döntött a Médiatanács

|

A román társhatósághoz fordult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egy, a Mozi+ csatornán közvetített akciófilm korhatár-besorolásával kapcsolatban, mert a médiaszolgáltató által választott korhatári kategória és sugárzási időpont nem felelt meg a magyar követelményeknek. A Médiatanács október 29-i ülésén szerződéses vállalások megsértése miatt bírságolt, emellett állampolgári bejelentések nyomán vizsgált meg több műsorszámot.

Októberi utolsó ülésén a Médiatanács megállapította, hogy a Médiacentrum Debrecen Kft. az FM 95 – Rádió 1 Debrecen állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatásán az augusztus 2–8. közötti műsorhéten megsértette szerződéses vállalásait azáltal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, továbbá a helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot, szöveges tartalmat, illetve magyar zenei művet, továbbá a szerződéses vállalásaihoz képest több zenei művet tett közzé. Emiatt a médiaszolgáltatót 70 ezer forint bírsággal sújtotta a testület, emellett a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte, a jogsértés ismételtségére tekintettel pedig 10 ezer forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjére.

Ismét egy hajléktalansággal foglalkozó cikk miatt érkezett bejelentés a Médiatanácshoz a metropol.hu internetes sajtótermékkel kapcsolatban. Az augusztus 27-én közzétett írás egy utcán élő hajléktalan gyermek életkörülményeit és történetét mutatta be az olvasóknak. A hatósági ellenőrzés alapján a médiatartalom vonatkozásában a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú, sérelmes bemutatását tiltó törvényi rendelkezés, valamint a sajtótermékekre vonatkozó gyermekvédelmi szabályok, továbbá egyéb médiaigazgatási szabály megsértése nem vetődött fel, ezért a testület nem indított eljárást a médiatartalom-szolgáltatóval szemben.

Ugyancsak augusztus 27-én jelent meg a demokrata.hu felületén Alternatív címmel egy véleménycikk, amellyel kapcsolatban azért fordult a Médiatanácshoz egy olvasó, mert abban gyűlöletkeltést és kirekesztést vélt felfedezni. A testület megvizsgálta a médiatartalmat, és megállapította, hogy abban nem azonosítható olyan társadalmi csoport vagy közösség, amellyel kapcsolatban felmerülhet a gyűlöletkeltés és a kirekesztés tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezés megsértése. Az internetes cikkben kifogásoltakat illetően egyéni polgári és büntetőjogi igényérvényesítés áll az érintettek rendelkezésére.

Szintén állampolgári bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács a Hír TV-n július 28-án műsorra tűzött Sajtóklub című műsorszámot, amely a bejelentő szerint méltóságsértő és gyűlöletkeltő a fogyatékkal élők és a transzneműek vonatkozásában. A hatósági ellenőrzés alapján a kifogásolt műsorszámmal kapcsolatban nem merült fel az emberi méltósághoz való jog, a gyűlöletkeltést, illetve a kirekesztést tiltó törvényi rendelkezések és egyéb médiaigazgatási szabály megsértése sem, ezért nem indított eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.

A joghatósággal rendelkező román társhatósághoz fordult az NMHH a Mozi+ csatornán augusztus 23-án 21 órai kezdettel sugárzott John Wick: 2. felvonás című film miatt. A médiaszolgáltató „tizenöt éven aluliak számára nem megfelelő” korhatári jelöléssel tette közzé a műsorszámot, amely a magyar szabályozás szerinti IV. korhatár-kategóriának (16 éven aluliak számára nem ajánlott) feleltethető meg. A hatósági ellenőrzés azonban azt állapította meg, hogy amennyiben a médiaszolgáltató magyar joghatóság alá tartozna, a műsorszám az V. korhatár-kategóriába (tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott) tartozna a filmben látható brutális erőszak-ábrázolásra tekintettel, így azt csak 22 óra után lehetett volna közzétenni. Az NMHH értesítette a román társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...