- Hirdetés -

Biznisztársak – interjú Gosztonyi Csabával és Lengyel Tamással

|

Digitális castingplatformot fejleszt Gosztonyi Csaba és Lengyel Tamás. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban az alapítók beszéltek arról, honnan jött az ötlet, miért van szükség szakmai piactérre a színészek számára és hogyan állnak a tőkebevonással.

– Honnét jött az ötlet?

– Gosztonyi Csaba: Az alapötlet Tamásé volt, azután 10 hónapig dolgoztunk rajta Rendes Gábor programozóval és Borostyánkői Mátyás dizájnerrel, mire termék lett belőle. Az inspirációt az adta, hogy Tamás színészoldalról, én pedig reklámos megrendelői és színészoldalon egyaránt megismertem az igényt, ami egy ilyen szolgáltatás létrehozását megkívánta.

– Amerikai színészek hoteleket vesznek és bárokat nyitnak. A ti lépésetek túl szakmainak tűnik.☺

– Lengyel Tamás: A menőbb amerikai színészek italmárkákat adnak-vesznek, számunkra a pálinkafőzés nem pálya, viszont a bőrünkön érzünk egy piaci hiányosságot, és ezen szeretnénk változtatni. A keresleti és a kínálati oldalon is van egy hatalmas érdeklődés, rengeteg színészre van szükség a készülő produkciókban, mégis, csak a profik töredéke jut lehetőséghez. Olyan platformon dolgozunk, amely megjelenési felületet kölcsönöz minden színésznek. Igyekszünk egy szakmai piacteret létrehozni, amely a munkavállalókat és a munkáltatókat egymás számára láthatóvá teszi, részrehajlástól mentesen, függetlenül a kapcsolati rendszertől és a földrajzi elhelyezkedéstől. Régen, amíg nem voltak castingirodák, a rendezők a Színészlexikont forgatták. Mi ennek egyfajta digitális változatát csináljuk meg, munkaegyeztetővel felokosítva.

– És ez a felállás? Hol szőttétek ki a tervet?

– G. Cs. és L. T.: A Fapad című mocumentary forgatásakor ismerkedtünk össze, a piperkőc kapitány és a depressziós műszaki igazgató. Ez öt éve történt, azóta figyelemmel követjük egymás sorsát, két éve pedig szóba került a színészegyeztetés és az időmenedzsment kérdése, abból pedig lassan összeszőttük a Szabadszínész-univerzumot.

– Kinek mi lesz a feladata?

– G. Cs. és L. T.: Meglehetősen lapos szervezet vagyunk, egyelőre mindent közösen csinálunk, de később leginkább a sales, a marketing és a nemzetközi kapcsolatok építésében tudjuk majd a legnagyobb hasznot hajtani a vállalatnak. A fejünkben már megvan a csapat, akikkel komoly céget építhetünk, ha eljön az ideje.

– Mennyi pénz kell a berobbanáshoz?

– G. Cs. és L. T.: Mi alulról építkeztünk. A Szabadszínész egy zárt Facebook-csoportból nőtte ki magát, jelenleg körülbelül 900 magyar színész profilját tartalmazza. A mai napig a saját pénzünket, időnket, szakmai tudásunkat, kapcsolatrendszerünket befektetve fejlődünk. A lehetőségeink azonban végesek, és hosszas egyeztetések után valóban célegyenesben vagyunk, hamarosan csatlakozik hozzánk egy kockázati tőkebefektető társaság. Az, hogy most erről a termékről mint startupról beszélünk, csak egy organikus következmény. A tartós sikerhez elsősorban továbbra is szakmai hitelességre és bizalomra van és lesz szükségünk. Azt tervezzük, hogy a közel egyéves tesztperiódus után pár hónapon belül megnyitjuk a piacteret. Néhány tízmillió forint kétségtelenül meggyorsíthatja a berobbanást.

– Mikorra lehet ebből biznisz? Kutattátok a piacot?

– G. Cs. és L. T.: Az üzleti tervünk kidolgozásakor nagyon sok mélyinterjút és több kérdőíves kutatást is végeztünk, de már az alapötlet csiszolgatásakor kiderült számunkra, hogy bizonyos értelemben szűz területre találtunk a színészegyeztető rendszer tervével. Az elmúlt évben több mint 20 színész kapott innen munkát. Köztük olyan vidéki színházakban vagy határon túl játszó színészek, akik eddig nem szerepeltek színészadatbázisokban. Itt teljesen mindegy, hogy neked színészként milyen a kapcsolatrendszered vagy a beszélőkéd, az adatlapod fog téged eladni. Többen is innen kapták az első munkájukat, amire nagyon büszkék vagyunk, és folyamatosan agyalunk, hogy hogyan lehet ezt még fejleszteni. Szeretnénk hangbankot és tervezünk egy olyan részt is, ami lehetőséget biztosít a művészek egyéb szórakoztatóipari eseményeken való fellépésére. Nekünk ez már most biznisz, mert az esélyegyenlőség és a színészek megbecsülésén alapuló piac megteremtése az a küldetés, amelyet mindketten hittel vallunk.

– Ha felfut a cég, eladjátok?

– G. Cs. és L. T.: Korai lenne még jóslásokba bocsátkozni. Egyelőre szuper lelkesek vagyunk annak kapcsán, hogy egy hiteles és sikeres márkát építsünk Magyarországon és a hasonló piaci felépítésű régióban. Alapítóként nem mindenáron abban vagyunk érdekeltek, hogy eladjuk.

– És ha nem jön be? Százból csak pár startup marad meg a piacon.

– G. Cs. és L. T.: Reméljük, megmarad. Úgy látjuk, hogy valódi igény hívja létre egy csúcson lévő iparágban, ráadásul a régiónk hatalmas lehetőségeket rejt. Ezeket a kincseket szeretnénk kiaknázni. A win-win helyzetekben hiszünk, és ez szerintünk mindkét félnek hasznos lehet.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...