Bízol annyira a márkádban, mint a Bookline? (x)

A Bookline márka olyan, mint egy őrülten izgalmas könyv. Olvasásnépszerűsítő programjaikban csináltak már RGB-díjas helyszínt a megunt könyveknek, járták booktruckkal az országot, indítottak könyves podcastot a fenntarthatóságról, ezúttal pedig egy merész húzással a jól ismert logójukat alakították át a kereskedelmileg legpörgősebb novemberi-decemberi időszakra. (x)

Olykor egy apró változtatással is rengeteg gondolatot át lehet adni. A Bookline évek óta következetesen építkezik, hogy a márka neve egyet jelentsen a könyvekkel, az olvasást pedig olyan életstílusként mutassa be, ami alapjaiban határozza meg a hétköznapokat. Ez a filozófia és a hozzá kapcsolódó online-offline programok együtt hívták életre az új Bookline-kampány ötletét, amiben a logó apró módosításaival újabb és újabb tartalmakkal gyarapszik a márka.

 

„A Bookline az elmúlt években nagy fejlődésen ment keresztül és lett mára az ország egyik meghatározó kulturális webáruháza. Egy igazi lovebrand. A markáns arculatunk, a számtalan olvasásnépszerűsítő programunk és kampányunk ellenére azonban azt gondolom, hogy ez nem sikerült volna az olvasók nélkül, hiszen ők adják a márka valódi esszenciáját. A kampányt ők inspirálták, így alakultak ki azok a hívószavak is, amik összekötik a Bookline-t velük. Hiszen az olvasás nemcsak a szórakozási forma, szemléletformáló hatással bír, sőt, egyfajta életmódként is tekinthetünk rá. A Bookline-nak pedig az a feladata, hogy minél több embernek lehetőséget adjon ezen életmód elsajátításához.” – nyilatkozta a kampány kapcsán Sándor Gabriella a Libri-Bookline Zrt. marketing, kommunikációs és üzletfejlesztési igazgatója.

 

A kampány ideje alatt az öt hívószót (Booklove, Booktime, Booklife, Booklike, Bookfans) bemutató hirdetések jelennek meg - többek között - tizenkét nagyvárosban és Budapesten, valamint tömegközlekedési járműveken, a televízióban, mozitermekben, közéleti és életmóddal foglalkozó lapok hasábjain oldalain, valamint a Bookline saját felületein. Utóbbi esetében új felületként jelenik meg a TikTok, valamint a Libri-Bookline Zrt. nemrég indított LinkedIn oldala.

 

A Booklove kampány egyik érdekessége az, hogy a hozzá tartozó videószpotban Saiid és Sena ad elő egy, a kampány hívószavait feldolgozó slam poetry-t. A videó zenéjét Csizmás András szerezte, aki már számos hazai színházi darab, film zenéjének elkészítésében működött közre, emellett a Freakin' Disco nevű zenei formáció tagja. További érdekességként említhető meg az a kutatás, amelyet a Bookline 20 000 főt számláló online könyvklubjában tett közzé, hogy még jobban megismerje olvasóit. A kérdőívet közel 900 tag töltötte ki, az eredményeket pedig november folyamán teszik mindenki számára elérhetővé. (x)