- Hirdetés -

Biztonság: óriási gondok vannak a cégeknél

|

A cégek és kormányzati szervek évente több mint 100 milliárd dollárt költenek kiberbiztonságra, de a vállalatok 32%-a vakon, mérés nélkül vásárolja meg a biztonsági technológiákat – derül ki a jelszókezeléssel és privilegizált (adminisztrátori) felhasználói fiókok menedzselésével foglalkozó Thycotic felméréséből. 80% szerint a védelmi eszközök vásárlásakor nem vonják be eléggé a döntésekbe az üzleti felhasználókat, és nem értékelik ki megfelelően a biztonsági beruházások üzleti hatásait és a felmerülő kockázatokat.

 

A Thycotic 2017-es kiberbiztonsági felmérése, a Cybersecurity Metrics Report (CMR) szerint a cégek 58%-a 1-esre vagy 2-esre értékeli a vállalkozás biztonsági beruházásainak és teljesítményének mérését.

 

Célkeresztben a kisvállalkozások

 

Az ISO 27001-es információbiztonsági szabványon alapuló, világszerte 400 cég megkérdezésével készült felmérés szerint a kibertámadások jelentős része a kisvállalkozásokat célozza, akik általában nem a fő célpontot jelentik, hanem a támadók rajtuk keresztül az ellátási láncot vagy megosztott adatokat támadva jutnak be a nagyobb vállalatokhoz.

 

A kutatás szerint 3-ból 1 cég vásárol úgy biztonsági eszközöket, hogy nem méri azok hatékonyságát. A cégek 80%-a nem tudja hol tárolják bizalmas adatait és hogyan védje meg őket.

3-ból 2 cég nem tudja felmérni, hogy a támadások utáni helyreállítási terv megfelelően működik-e majd. 5-ből 4 cég még sosem mérte a biztonsági tréningek hatékonyságát. Az adatszivárgások 80%-át ellopott vagy gyenge azonosítók okozzák de a cégek 60%-a még mindig nem védi megfelelően a privilegizált (adminisztrátori) fiókokat.

 

„Az IT-biztonság nem néhány termék vagy szolgáltatás, amit az IT-sok vagy IT-securitysek megoldanak, hanem tudatos üzleti stratégia eredménye. Ahogy a termelés paramétereit, úgy az IT-t, azon belül az IT-biztonságot is mérni és fejleszteni kell. A felmérés lesújtó eredményei azt mutatják, hogy ebben a hazai vállalatok se tudnak nagyon lemaradni a nemzetközi átlagtól, de – különösen a GDPR-ral a nyakunkon – sürgős szemléletbeli változásra van szükség az üzleti vezetők és az IT-sok oldaláról egyaránt” – mondta Nemes Dániel, a hazánkban a Thycotic-ot képviselő biztributor elnöke.

 

A Thycotic szakemberei a biztonság növelésére, mérésére egyrészt az oktatást, másrészt értelemszerűen a védelmet javasolják. Előbbi keretében a munkavállalók oktatása mellett célszerű felmérni a cég biztonsági felkészültségét, akár etikus hekkelés révén is, és érdemes a legkisebb jogosultság elvét alkalmazni.

 

A rendszeres biztonsági mentések mellett készíteni kellene egyedi helyreállítási tervet a különböző támadásokhoz, majd tesztelni is kell azokat. Célszerű többfaktoros azonosítást bevetni, valamint erősíteni a személyazonosság-kezelést és hozzáférést, illetve fokozottan védeni a privilegizált (adminisztrátori) felhasználói fiókokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...