- Hirdetés -

Biztonság: óriási gondok vannak a cégeknél

|

- Hirdetés -

A cégek és kormányzati szervek évente több mint 100 milliárd dollárt költenek kiberbiztonságra, de a vállalatok 32%-a vakon, mérés nélkül vásárolja meg a biztonsági technológiákat – derül ki a jelszókezeléssel és privilegizált (adminisztrátori) felhasználói fiókok menedzselésével foglalkozó Thycotic felméréséből. 80% szerint a védelmi eszközök vásárlásakor nem vonják be eléggé a döntésekbe az üzleti felhasználókat, és nem értékelik ki megfelelően a biztonsági beruházások üzleti hatásait és a felmerülő kockázatokat.

 

A Thycotic 2017-es kiberbiztonsági felmérése, a Cybersecurity Metrics Report (CMR) szerint a cégek 58%-a 1-esre vagy 2-esre értékeli a vállalkozás biztonsági beruházásainak és teljesítményének mérését.

 

Célkeresztben a kisvállalkozások

 

Az ISO 27001-es információbiztonsági szabványon alapuló, világszerte 400 cég megkérdezésével készült felmérés szerint a kibertámadások jelentős része a kisvállalkozásokat célozza, akik általában nem a fő célpontot jelentik, hanem a támadók rajtuk keresztül az ellátási láncot vagy megosztott adatokat támadva jutnak be a nagyobb vállalatokhoz.

 

A kutatás szerint 3-ból 1 cég vásárol úgy biztonsági eszközöket, hogy nem méri azok hatékonyságát. A cégek 80%-a nem tudja hol tárolják bizalmas adatait és hogyan védje meg őket.

3-ból 2 cég nem tudja felmérni, hogy a támadások utáni helyreállítási terv megfelelően működik-e majd. 5-ből 4 cég még sosem mérte a biztonsági tréningek hatékonyságát. Az adatszivárgások 80%-át ellopott vagy gyenge azonosítók okozzák de a cégek 60%-a még mindig nem védi megfelelően a privilegizált (adminisztrátori) fiókokat.

 

„Az IT-biztonság nem néhány termék vagy szolgáltatás, amit az IT-sok vagy IT-securitysek megoldanak, hanem tudatos üzleti stratégia eredménye. Ahogy a termelés paramétereit, úgy az IT-t, azon belül az IT-biztonságot is mérni és fejleszteni kell. A felmérés lesújtó eredményei azt mutatják, hogy ebben a hazai vállalatok se tudnak nagyon lemaradni a nemzetközi átlagtól, de – különösen a GDPR-ral a nyakunkon – sürgős szemléletbeli változásra van szükség az üzleti vezetők és az IT-sok oldaláról egyaránt” – mondta Nemes Dániel, a hazánkban a Thycotic-ot képviselő biztributor elnöke.

 

A Thycotic szakemberei a biztonság növelésére, mérésére egyrészt az oktatást, másrészt értelemszerűen a védelmet javasolják. Előbbi keretében a munkavállalók oktatása mellett célszerű felmérni a cég biztonsági felkészültségét, akár etikus hekkelés révén is, és érdemes a legkisebb jogosultság elvét alkalmazni.

 

A rendszeres biztonsági mentések mellett készíteni kellene egyedi helyreállítási tervet a különböző támadásokhoz, majd tesztelni is kell azokat. Célszerű többfaktoros azonosítást bevetni, valamint erősíteni a személyazonosság-kezelést és hozzáférést, illetve fokozottan védeni a privilegizált (adminisztrátori) felhasználói fiókokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...