- Hirdetés -

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

|

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus szektorokban, az esetek 25 százalékáért felelősek. A csúcsidőszakban ez a fenyegetés fokozódik.

Ez történik: az online ajánlatok növekedésével több alkalmazott vásárolhat munkahelyi számítógépéről, úgy érezve, hogy a Cyber Monday legitim időpont erre. Ez növeli annak kockázatát, hogy szabadabban kattintanak, és potenciálisan kiteszik a munkahelyet rosszindulatú linkeknek vagy adathalász támadásoknak.

„A céged biztonságának megőrzése érdekében bátorítsd csapatodat, hogy kövessék ezeket az egyszerű tippeket”-sorolja Szappanos Gábor, a Sophos kiberbiztonsági szakértője:

Használj hirdetésblokkolót – A hirdetések nemcsak minden mozdulatodat követik és elegendő információt gyűjtenek a szokásaidról, hogy az FBI is elpiruljon, hanem a rosszindulatú linkek és megtévesztő tartalmak fő forrásai is az interneten. Nemcsak biztonságosabb a böngészésed, hanem gyorsabb is, és kevesebb sávszélességet használ. Két kedvencünk az uBlock Origin és a Ghostery.

Használj privát böngészést vagy inkognitó módot – Annak érdekében, hogy vásárlási szokásaid és érdeklődési köreid ne kövessenek téged egyik oldalról a másikra (és ne árulják el, milyen ajándékokat vásárolsz másoknak, bónusz!), engedélyezd a privát böngészést (Firefox) vagy az inkognitó módot (Chrome). Ez blokkolja a követési sütiket, és segít az internetnek elfelejteni az utazásaidat, ahogy a hullámok elmossák a lábnyomaidat a homokban.

Tedd a böngésződet „adatvédelmi okossá” – Az Electronic Frontier Foundation (EFF) egy Privacy Badger nevű böngészőbővítményt biztosít, amely automatikusan meghozza a helyes döntéseket a böngészés során, miközben megőrzi a magánéletünket és blokkolja a láthatatlan követőket.

Kerüld az egy fiók használatát több szolgáltatáson – Amikor bejelentkezel egy e-kereskedelmi oldalra, gyakran csábító a „Bejelentkezés Facebookkal” vagy „Bejelentkezés Google-lal” gomb használata. Bár néhány perccel tovább tart egy új bejelentkezés létrehozása, nagyobb adatvédelmet biztosít, mivel nem osztod meg az összes vásárlási oldaladat ezekkel a technológiai óriásokkal.

Használj vendég bejelentkezést, ha elérhető – Amellett, hogy lehetővé teszi más webhelyek fiókjainak használatát, sokan kínálnak vendég bejelentkezési lehetőséget is, ahelyett, hogy új fiókot hoznának létre. Ez nagyszerű lehetőség, ha nem várható, hogy technikai támogatásra vagy ismétlődő üzleti tevékenységre lesz szükséged. Kevesebb jelszó, kevesebb személyes adat, kevesebb probléma, ha feltörik őket.

Ne mentsd el a kártyaadatokat – Sok e-kereskedelmi oldal alapértelmezés szerint tárolja a hitelkártya-információidat a profilodban a „kényelmed” érdekében (vagy abban a reményben, hogy újra vásárolsz náluk). Nem veszíthetik el, amit nem tárolnak, ezért mondd meg nekik, hogy ne tárolják a hitelkártyádat, hacsak nem feltétlenül szükséges.

Használj ideiglenes kártyaszámokat – Sok pénzintézet most már ideiglenes vagy egyszeri használatú hitelkártyaszámokat kínál. Megnyithatod az alkalmazást a telefonodon vagy a böngésződben, és egy egyszeri használatú eldobható hitelkártyaszámot kaphatsz, amely megakadályozza a kártyacsalást és a nyomon követést, amikor a kereskedők megosztják a kártyafeldolgozókat. Néha még a kártyaszámhoz tartozó limitet is megadhatod, hogy tovább védjed a fiókodat.

Használj hitelkártyát, ne betéti kártyát – Mindannyiunknak óvatosnak kell lennünk a túlköltekezéssel az ünnepek alatt, de a legjobb, ha otthon hagyjuk a betéti kártyát. A hitelkártyák jelentősen több védelmet nyújtanak az online csalások ellen, és te vagy a hatalmi pozícióban egy vitában. Egyszerűen nem fizetheted ki a számládat, miközben vitatod a terhelést, ahelyett, hogy a bűnözők közvetlenül lemerítenék a bankszámládat a keményen megkeresett pénzedből.

Óvakodj a közösségi médián/chat alkalmazásokon keresztül érkező közvetlen üzenetektől – A modern generatív AI technológiával szinte triviális egy teljesen hamis online áruház létrehozása, és az emberek személyes adatainak és fizetési adatainak megosztására való csábítása. A legbiztonságosabb az ismert oldalakon vásárolni, vagy azokon, amelyeket barátok és családtagok személyesen ajánlanak. Sok kéretlen üzenet adatgyűjtéshez vagy lopáshoz vezet.

Ne kattints olyan e-mailekben található ajánlatokra, amelyek túl jónak tűnnek ahhoz, hogy igazak legyenek, vagy olyan vállalkozásoktól származnak, amelyeknél nincs fiókod – ezek adathalász e-mailek lehetnek, amelyek arra próbálnak csábítani, hogy kattints a hamis, rosszindulatú webhelyek linkjeire.

Ebben a szezonban a kis lépések nagy különbséget jelenthetnek a kiberfenyegetések elleni védelemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...