- Hirdetés -

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

|

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy kertrendezéshez is kedvezőbben tudjuk beszerezni a szükséges termékeket, eszközöket – állítja a Praktiker szakértője, akitől sok hasznos ötletet és tippet tudhatunk meg a takarékos vásárlás kapcsán.

Ki ne szeretné kevesebből kihozni az ajándékozást? Ehhez érdemes előre gondolkodni, és képben lenni a már hazánkban is hagyományossá vált Black Friday akciókkal. Emellett fontos, hogy kezdjük el időben összeírni az ajándéklistát, rendszeresen tájékozódjunk az árakról online vagy a boltokban, tanácsért, segítségért forduljunk szakértő eladókhoz, használjunk például árfigyelő appot, kérjünk hírlevelet kedvenc márkánktól, áruházunktól, amelyben az aktuális kedvezményekről is értesítenek, illetve ahol visszatérő vevők vagyunk, legyünk törzsvásárlók – javasolja Sommer Ádám, a Praktiker Marketing és Online Szolgáltatások Igazgatója.

1. Találjuk ki, mit vennénk, mennyit költenénk!

Ha szeretnénk jobban kijönni, és nemcsak a kiadásokon, hanem az ajándékvadászattal járó stresszen is spórolni, kezdjük el minél hamarabb összeírni, kinek mit szeretnénk adni ajándékba. Emellett nagyon fontos, hogy mérjük fel, mennyit költhetünk, tervezzük meg a kiadásokat. A Praktiker szakértője szerint egész évben érdemes árösszehasonlító oldalon keresni a jobb lehetőségeket, engedményeket. Az akciós napokra természetesen azoknak is érdemes előre készülniük, akik például otthonfelújításban vannak, hiszen számos terméket (például csempét, laminált padlót, szerszámgépeket, bel- és kültéri lámpákat) ilyenkor akár 20-40 százalékkal kedvezőbben szerezhetnek be. Amennyiben lényeges, hogy kevesebből hozzuk ki a munkálatokat, legyünk képben a barkácsáruházak akciós időszakával, árukészletével, és úgy ütemezzük a felújítás fázisait, hogy összhangban legyenek a kedvezőbb beszerzéssel.

A Praktiker szakértője szerint:

A profi bevásárlólista, az Excelben vagy kockásfüzetben vezetett táblázat segítenek abban, hogy impulzus helyett tudatos vásárlók legyünk, és tartsuk magunkat a költségvetéshez. Így a karácsonyi ajándékozásnál sem futhatunk ki a keretből. Vásárlás előtt mindig érdemes összehasonlítani az árakat, és azt is jó tudni, hogy ha egy márkás terméket szeretnénk venni, van rá esély, hogy azt is kedvezőbb áron kapjuk meg Black Friday időszakban.

2. Az offline vásárlás előnye: segítenek a szakértő eladók

Black Friday időszakban hangsúlyosabban igaz, hogy a termékek és kedvezmények között a hozzáértő eladók tudnak a legjobban eligazítani, és egyúttal segítenek döntést hozni – hívja fel a figyelmet Sommer Ádám. Ha például egy barkácsáruházban járunk, minden osztályon találunk szakértő munkatársat, aki képben van az árukínálattal, akciókkal, és el tudja magyarázni, melyik terméknek mi az előnye, céljainknak, elképzeléseinknek melyik felelhet meg leginkább. Az áruházi vásárlás további előnye, hogy a kiválasztott árut azonnal látjuk, kézbe foghatjuk, meggyőződhetünk róla, valóban arra van-e szükségünk. Ezzel pedig megelőzhetjük, hogy felesleges kiadásokba bocsátkozzunk.

3. Legyünk résen, nem csak pénteken van akció!

Ma már itthon is elképzelhetetlen november Black Friday nélkül. Van azonban egy rejtett buktató – hívja fel a figyelmet a Praktiker szakértője. Sokan esnek abba a hibába, hogy a hivatalos napot várva lemaradnak az egyes áruházak, üzletek, márkák novemberi akcióiról. Legtöbben Black Friday, Black Week vagy Black Weekend néven hirdetik meg a kedvezményes időszakukat, ezek pedig részben fedik egymást, részben akár egy-két héttel korábban vannak, mint a fekete péntek. Érdemes ezért idén már november 29-e előtt értesülni róla, hogy kedvenc üzletünkben mikor vannak az árleszállítások. Érdeklődjünk személyesen az áruház munkatársaitól, tájékozódjunk online és print hírújságokban, vagy az üzlet, márka mobil applikációjában.

A Praktiker szakértője szerint:

Fontos, hogy tájékozódjunk, melyek a Black Friday akcióban meghirdetett termékek. Bár általában egy akció nem vonható össze más kedvezménnyel, ajánlott ennek is utánanézni az adott üzletben, áruházban. Érdemes ezen kívül meggyőződni róla, hogy annak az áruháznak, üzletnek a webshopja, alkalmazása, ahol vásárolni szeretnék, ad-e információt az elérhető akciós készletekkel kapcsolatban. Szintén fontos, hogy mindig őrizzük meg a blokkot, számlát.

4. Regisztráljunk törzsvásárlónak, használjuk ki a kuponokat!

A Praktiker szakértője szerint nemcsak rendszeres árengedményekhez, hanem különféle egyéb kedvezményekhez, díjmentes és extra szolgáltatásokhoz is juthatunk (pl. ingyenes házhozszállítás), ha részt veszünk egy cég, márka hűségprogramjában, törzsvásárlóként regisztrálunk. Konstrukciótól függően akár több lépcsőben nőhet a kedvezmény, és a megszerzésétől számítva akár egy évig is érvényes lehet. Ráadásul arra is van esély, hogy törzsvásárlóként a Black Friday keretében még kedvezőbb ajánlattal élhetünk, és a meghirdetett akciós árukínálaton kívül más kiemelt termékeket is olcsóbban szerezhetünk be. Emellett mindig érdemes figyelni és gyűjteni a különféle kuponokat, amelyeket már online is beválthatunk.

+1. Kerüljük a tömeget: online éjjel-nappal

Sommer Ádám szerint az online vásárlás előnye, hogy elkerülve a tömeget és a sorban állást egy webáruházban bármikor, bárhonnan tudunk rendelni, az ország egész területén elérhető kiszállítással. Ezen felül online térben akár előbb is indulhat egy akció, mint offline. Amennyiben online vásárlunk, rendeljünk minél hamarabb, hogy tervezhetőbb legyen a szállítás – javasolja a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...