- Hirdetés -

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

|

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy kertrendezéshez is kedvezőbben tudjuk beszerezni a szükséges termékeket, eszközöket – állítja a Praktiker szakértője, akitől sok hasznos ötletet és tippet tudhatunk meg a takarékos vásárlás kapcsán.

Ki ne szeretné kevesebből kihozni az ajándékozást? Ehhez érdemes előre gondolkodni, és képben lenni a már hazánkban is hagyományossá vált Black Friday akciókkal. Emellett fontos, hogy kezdjük el időben összeírni az ajándéklistát, rendszeresen tájékozódjunk az árakról online vagy a boltokban, tanácsért, segítségért forduljunk szakértő eladókhoz, használjunk például árfigyelő appot, kérjünk hírlevelet kedvenc márkánktól, áruházunktól, amelyben az aktuális kedvezményekről is értesítenek, illetve ahol visszatérő vevők vagyunk, legyünk törzsvásárlók – javasolja Sommer Ádám, a Praktiker Marketing és Online Szolgáltatások Igazgatója.

1. Találjuk ki, mit vennénk, mennyit költenénk!

Ha szeretnénk jobban kijönni, és nemcsak a kiadásokon, hanem az ajándékvadászattal járó stresszen is spórolni, kezdjük el minél hamarabb összeírni, kinek mit szeretnénk adni ajándékba. Emellett nagyon fontos, hogy mérjük fel, mennyit költhetünk, tervezzük meg a kiadásokat. A Praktiker szakértője szerint egész évben érdemes árösszehasonlító oldalon keresni a jobb lehetőségeket, engedményeket. Az akciós napokra természetesen azoknak is érdemes előre készülniük, akik például otthonfelújításban vannak, hiszen számos terméket (például csempét, laminált padlót, szerszámgépeket, bel- és kültéri lámpákat) ilyenkor akár 20-40 százalékkal kedvezőbben szerezhetnek be. Amennyiben lényeges, hogy kevesebből hozzuk ki a munkálatokat, legyünk képben a barkácsáruházak akciós időszakával, árukészletével, és úgy ütemezzük a felújítás fázisait, hogy összhangban legyenek a kedvezőbb beszerzéssel.

A Praktiker szakértője szerint:

A profi bevásárlólista, az Excelben vagy kockásfüzetben vezetett táblázat segítenek abban, hogy impulzus helyett tudatos vásárlók legyünk, és tartsuk magunkat a költségvetéshez. Így a karácsonyi ajándékozásnál sem futhatunk ki a keretből. Vásárlás előtt mindig érdemes összehasonlítani az árakat, és azt is jó tudni, hogy ha egy márkás terméket szeretnénk venni, van rá esély, hogy azt is kedvezőbb áron kapjuk meg Black Friday időszakban.

2. Az offline vásárlás előnye: segítenek a szakértő eladók

Black Friday időszakban hangsúlyosabban igaz, hogy a termékek és kedvezmények között a hozzáértő eladók tudnak a legjobban eligazítani, és egyúttal segítenek döntést hozni – hívja fel a figyelmet Sommer Ádám. Ha például egy barkácsáruházban járunk, minden osztályon találunk szakértő munkatársat, aki képben van az árukínálattal, akciókkal, és el tudja magyarázni, melyik terméknek mi az előnye, céljainknak, elképzeléseinknek melyik felelhet meg leginkább. Az áruházi vásárlás további előnye, hogy a kiválasztott árut azonnal látjuk, kézbe foghatjuk, meggyőződhetünk róla, valóban arra van-e szükségünk. Ezzel pedig megelőzhetjük, hogy felesleges kiadásokba bocsátkozzunk.

3. Legyünk résen, nem csak pénteken van akció!

Ma már itthon is elképzelhetetlen november Black Friday nélkül. Van azonban egy rejtett buktató – hívja fel a figyelmet a Praktiker szakértője. Sokan esnek abba a hibába, hogy a hivatalos napot várva lemaradnak az egyes áruházak, üzletek, márkák novemberi akcióiról. Legtöbben Black Friday, Black Week vagy Black Weekend néven hirdetik meg a kedvezményes időszakukat, ezek pedig részben fedik egymást, részben akár egy-két héttel korábban vannak, mint a fekete péntek. Érdemes ezért idén már november 29-e előtt értesülni róla, hogy kedvenc üzletünkben mikor vannak az árleszállítások. Érdeklődjünk személyesen az áruház munkatársaitól, tájékozódjunk online és print hírújságokban, vagy az üzlet, márka mobil applikációjában.

A Praktiker szakértője szerint:

Fontos, hogy tájékozódjunk, melyek a Black Friday akcióban meghirdetett termékek. Bár általában egy akció nem vonható össze más kedvezménnyel, ajánlott ennek is utánanézni az adott üzletben, áruházban. Érdemes ezen kívül meggyőződni róla, hogy annak az áruháznak, üzletnek a webshopja, alkalmazása, ahol vásárolni szeretnék, ad-e információt az elérhető akciós készletekkel kapcsolatban. Szintén fontos, hogy mindig őrizzük meg a blokkot, számlát.

4. Regisztráljunk törzsvásárlónak, használjuk ki a kuponokat!

A Praktiker szakértője szerint nemcsak rendszeres árengedményekhez, hanem különféle egyéb kedvezményekhez, díjmentes és extra szolgáltatásokhoz is juthatunk (pl. ingyenes házhozszállítás), ha részt veszünk egy cég, márka hűségprogramjában, törzsvásárlóként regisztrálunk. Konstrukciótól függően akár több lépcsőben nőhet a kedvezmény, és a megszerzésétől számítva akár egy évig is érvényes lehet. Ráadásul arra is van esély, hogy törzsvásárlóként a Black Friday keretében még kedvezőbb ajánlattal élhetünk, és a meghirdetett akciós árukínálaton kívül más kiemelt termékeket is olcsóbban szerezhetünk be. Emellett mindig érdemes figyelni és gyűjteni a különféle kuponokat, amelyeket már online is beválthatunk.

+1. Kerüljük a tömeget: online éjjel-nappal

Sommer Ádám szerint az online vásárlás előnye, hogy elkerülve a tömeget és a sorban állást egy webáruházban bármikor, bárhonnan tudunk rendelni, az ország egész területén elérhető kiszállítással. Ezen felül online térben akár előbb is indulhat egy akció, mint offline. Amennyiben online vásárlunk, rendeljünk minél hamarabb, hogy tervezhetőbb legyen a szállítás – javasolja a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...