- Hirdetés -

Blaskó Nikolett: Nem kényelmesedünk el

|

Már nem olyan vonzó a kommunikációs szakma, sokan váltanak ügyféloldalra, illetve sok a pályaelhagyó – mondja Blaskó Nikolett. Az ACG alapító ügyvezetője, akit nemrég újra MAKSZ-elnökké választottak, a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszél az utánpótlás fontosságáról, a szövetségekkel való együttműködésről, profitról, keménységről, félelmekről, illetve a hazai divattervezők iránti rajongásáról.

- Február végén úgy döntött a tagság, hogy továbbra is te vezetheted a MAKSZ-ot. Sokáig úgy tűnt, hogy van egy kihívód, ám ő visszalépett. Számodra ez mit jelent?

- A közgyűlés ellenszavazat nélkül fogadta el a szövetség megújulásához elengedhetetlen, már évek óta tervezett strukturális átalakítást, az alapszabály szükséges korszerűsítését, valamint a tagdíjreformot. Ez azt jelenti, hogy közösek a célok, egy irányba megyünk, így van értelme tovább csinálni. A kihívóm a részletes elnöki beszámolóm után azzal lépett vissza, hogy látva egyben az elmúlt időszakot és azt, amit tervezünk a jövőre, úgy döntött, inkább mellém áll és támogat. Ez jólesett, de érzem a vele járó nyomást és felelősséget.

- A MAKSZ-nál az elmúlt időszak egyik fontos feladata volt, hogy szorosabb együttműködést alakítsatok ki más iparági szervezetekkel. Melyek voltak a főbb lépései ennek, és mennyire vagy elégedett az elért eredményekkel?

- Az iparág érdekérvényesítő képességének erősítése érdekében szinte minden szakmai szövetséggel szorosabbra fűztük az együttműködést, jó néhány közös projektbe kezdtünk. A Magyar Marketing Szövetséggel (MMSZ) együtt Fairplay Book néven közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat tartalmazó együttműködési szabálykönyvet dolgoztunk ki a szakma reputációjának növelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében. A kezdeményezés több szempontból is unikális. Egyrészt, mert ügyféloldalról jön, másrészt, mert ez az első alkalom, hogy ügynökségvezetők és ügyfelek a jobb együttműködés érdekében közösen fektetnek le szabályokat magukra nézve, harmadrészt, hogy az MMSZ ügyféloldali tagjai és a MAKSZ tagügynökségei mellett az összes társszövetség (DIMSZ, IAA, MRSZ, MPRSZ, MARESZ, ÖRT) is az ügy mögé állt. Emellett szorosabbra fűztük a kapcsolatot az Önszabályozó Reklámtestülettel (ÖRT). Nem csak aláírtuk, de több jó példával hitelesítettük az Emberi méltóság – sokoldalú emberábrázolás a reklámokban munkacímű, 2020-as, az ÖRT által életre hívott vállalást. Emellett a kreatív alkotó folyamat könnyítése érdekében egyeztetéseket kezdtünk a testülettel az etikai ad hoc bizottságok reklámokról kiadott állásfoglalásainak formai megújításáról. A Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) a szervezet gondozásában évente kiadott Reklám és Kommunikációs Tortán dolgozunk együtt, amibe az ADEX-számok mellett 2020 óta a MAKSZ gyűjti össze és riportálja az éves kreatív, illetve médiaügynökségi szolgáltatásokra és gyártásra vonatkozó iparági adatokat.

- Jó néhány ágazatban nagy a munkaerőhiány, és sokan panaszkodnak arra, hogy nincs elegendő utánpótlás, fiatal tehetség. Mi a helyzet a kommunikációs iparágban?

- Mindenki küzd a megfelelő utánpótlás biztosításával, ám a fiatalok számára már nem olyan vonzó a kommunikációs szakma, sokan váltanak ügyféloldalra, illetve sok a pályaelhagyó. Könnyebb lenne a fiatalokat a szakmában tartani, ha az ügynökségek a kivitelező-alvállalkozói szerep helyett újra tanácsadó-partneri szerepben lennének az ügyfeleknél, ha emelkedne a szakma színvonala és legfőképp, ha az ügynökségek megfelelően meg tudnák őket fizetni. Az utánpótlás tekintetében azok az ügynökségek vannak jobb helyzetben, amelyeknek vonzó ügyfélkörük van, látványos kampányokat fejlesztenek, valamint invesztálnak a munkakörnyezetbe és a saját márkájukba.

- Az ACG-t 2004-ben alapítottad, ami a 2021-es előzetes adatok szerint már kétmilliárdos forgalmú ügynökség. Mennyit változott azóta a piac? Úgy alakultak a dolgok, ahogy anno tervezted?

- Én ügyféloldalról jöttem, az ACG megalapításával az volt a célom, hogy egy olyan, szakmailag kiváló kommunikációs ügynökséget hozzak létre, amely nemcsak kreatív megoldásokban erős, hanem – megértve az ügyfelek és a piacok működését – stratégiai alapon, márkákban, hosszú távon tud gondolkodni, illetve integráltan képes problémákat kezelni. A piacot akkoriban a nagy hálózati ügynökségi márkák mellett a menő kreatívok által jegyzett kis független ügynökségek dominálták. Mi a teljes ismeretlenségből indultunk, sokan furcsán is néztek, nem hittek abban, hogy a kreativitás és az üzleti gondolkodás, a mérhetőség egymást erősítve jól megférhet együtt. A teljes integrációval is szembementünk az éppen aktuális piaci trendekkel. Akkoriban mindenki specializálódott, miközben mi minden kompetenciát házon belül kezdtünk építeni, tökéletesíteni.

A cél az volt, hogy valamennyi osztályunk a saját szakmai területének önállóan is életképes, elismert szakértője legyen, de ha márkát építünk, a különböző szakmai kompetenciák – mint a stratégia, a kreatív, a PR, a film- és fotóprodukció, később a content, a digital és a data – hatékonyan együttműködve, egymást erősítve tudják megoldani a komplexebb kihívásokat is. Ezzel a hitvallással építettem az ACG-t a kezdetek óta. Nem volt sima az út, évekbe telt, mire megtaláltuk a legjobb szakembereket, mire összeállt az ACG-nek az a gerince, amire a mai szervezetünk épül, mire a különböző szakmai kompetenciák megtanultak összehangoltan, zökkenőmentesen együttműködni. Jó néhány kudarcot megéltünk, tendereket vesztettünk, volt, hogy átszervezésre kényszerültünk. Az eredeti cél azonban sosem változott, a szakmai kiválóságra törekvés sosem lankadt. Nem kényelmesedtünk el az időszakos sikerektől, nem kezdtük elhinni, hogy tévedhetetlenek vagyunk, folyamatosan tanultunk, miközben mindig a legjobb megoldásra törekedtünk.

- Nem csak a reklámügynökségi világban vagy otthon, ott a díjugratás, a divat és dizájn, az autók. Van fontossági sorrended? Melyik az első?

- Nehéz kérdés. Rajongok a hazai divattervezőkért, kortárs alkotókért. Szinte csak hazai tervezői darabokat hordok (a fotózáson Szegedi Kata kötött ruhát és Elysian nadrágot viselt, az ékszerek Kucsor Eszter Sára munkái – a szerk.). A lakásunkban és az irodában is csak fiatal, kortárs alkotók munkái láthatók. A lovak ugyancsak szenvedély, fiatalkorom óta lovagolok, díjugratok, sok kihagyás után Annabell lányom miatt jöttem vissza a sportba. A lovaglás kapcsol ki a legjobban, amennyi időt csak tudok, a lovakkal és a családdal töltök hol a lovardában, hol a versenyeken. Az autók pedig mindig is érdekeltek, amióta az eszemet tudom a BMW a kedvencem, nagyon szeretem a formavilágát, a belső kialakítását. Két éve a BMW Wallis Motor márkanagyköveteként a 7-es sorozat plug-in hibrid modelljét és az új, hétüléses X7-est vezetem. Korábban nem álltam így egy márka mellé a saját nevemmel, de úgy éreztem, a hitelességem ennyi idő után megkérdőjelezhetetlen.

 

 

- Elég sokat tudni rólad, az instád például egy nyitott könyv. Ez mennyire tudatos?

- Teljes mértékben. A fiatal, ambiciózus lányoknak szeretnék üzenni vele, hogy a karrier, ha jól menedzseli valaki, nem megy se a gyerekek, se a család rovására. Lehet valaki sikeres vezető, mellette pedig élhet tartalmas, boldog családi életet, sőt még hobbija is lehet. Nem kell lemondani a családról, a gyerekről a karrierért, „csak” jó időbeosztás és tudatos döntések kellenek, meg persze tudni kell meghúzni a határt. A legtöbb fiatal női mentoráltam szenved a társadalmi konvencióktól, az elvárásoktól, tele van frusztrációval. Fontos, hogy legyenek olyan példák előttük, amelyek segítenek megtörni a régi paradigmákat.

 

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...