Ismét elkészült a Signature40 talentlistája, a Business Lounge legfrissebb, november 13-ai adásában ezért a három dobogós és az egyik alapító voltak a meghívottak, hogy a dicséret kultúrájáról és a díjakról beszélgessenek. Előtte pedig Szalkai Réka, a Mastercard marketingigazgatója mesélt arról, milyen felelőssége van a vállalatnak a pénzügyi tudatosságban, fenntarthatóságban és miért erősödik egyre jobban a brandkommunikációja.
A Mastercard már negyedik éve jelenteti meg digitális fizetési indexét, amiből kiderül, hogy milyen a magyarok kártyás fizetési hajlandósága. Az idei 11 ponttal volt jobb a tavalyinál, amihez viszont érdemes magyarázatot fűzni. Szalkai Réka marketingigazgató elmondta, hogy az index három lábból áll, a tudásból, a használatból és az infrastruktúrából. Utóbbi regionális szinten is nagyon erős, hiszen “a legtöbb helyen elfogyadják a kártyát, tudunk digitálisan fizetni”. Ebben tehát emelkedés mutatkozott, a tudás viszont stagnál. “Nagyon sok az innováció, sok olyan új lehetőség kerül a piacra, amihez még nem adaptálódott elég sebességgel a magyar társadalom” - véli a szakember.
Hozzáteszi, hogy nem szabad türelmetlennek lenni, hosszú időre van szükség egy új fizetési innováció elterjedéséhez - amihez egyébként a kulturális tényezők is hozzájárulnak. Vajon milyen felelősséget vállal ebben egy digitális cég? Szalkai Réka elmondása szerint a Mastercardnál stratégiai szinten jelenik meg, hogy a márkának felelősséget kell vállalnia társadalmi ügyek iránt, de beépítik ezt az üzletmenetbe is. “Bankokkal, a végfelhasználókkal, kereskedőkkel, a fizetési szolgáltatókkal állunk kapcsolatban egy ökoszisztéma kellős közepén.” - mondja, hangsúlyozva, hogy globálisan és lokális szinten is támogatnak számukra fontos ügyeket. Legyen ez akár pénzügyi tudatosság vagy fenntarthatóság, utóbbit szóbahozva pedig a plasztikkártyákról, a bankok bevonásáról is folyt a beszélgetés.
A második rész az idén már harmadszorra elkészült Signature40 lista három dobogósával és az egyik alapítóval, Vaszary Ádámmal folytatódott. A rangsor egy top trade- és márkamenedzsereket, valamint kommunikációs szakembereket gyűjtő és értékelő lista, mely célja a jövő marketing-döntéshozó reménységeinek felkutatása, elismertetése. Az első helyezett idén Harmati Tamás lett, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi marketingvezetője, őt követte a sorban Zámbó Szabina, a K&H marketingkommunikációs menedzsere és Bíró Bori, a Yettel kommunikációs szakértője.
Először Vaszary Ádám mesélt arról, hogy ismét óriási érdeklődés övezte a Signature40-t, “az első évben 46-an voltak, tavaly átléptük a 901 jelöltet, és idén 1200 jelölttel futottunk neki ennek az egész listaalkotásnak”. Elmondása szerint nem volt céljuk, hogy ennyi kollégát találjanak, mert most már sokkal inkább arra fókuszáltak, hogy egy aktív közösséget formáljanak ebből a merítésből, de ismét sikerült szintet lépni. Majd a dobogósok számoltak be arról, hogy szerintük milyen céljaiknak köszönhetik, hogy a díjhoz közelebb jutottak. Bíró Bori nem tartja magát klasszikus PR szakembernek, aki a szakma krémjébe tartozna, épp ezért örült annak, hogy észrevesznek olyanokat is, akik más szempontokat is behoznak munkájukba.
Zámbó Szabina szerint a K&H-nál, mint innovatív márkánál eltöltött öt évnek köszönheti a lehetőséget, valamint a kollégáival alkotott közösségnek, ahol “a mindennapos, izgalmas munkával könnyű élen járni”. Harmati Tamásnak pedig, aki IT szektorból érkezett a marketing területére, nagy meglepetés volt maga a jelölés is, a győzelem pedig végképp. A beszélgetésben szó esett még arról, hogy a zsűri milyen szempontból értékelte a jelölteket, hogyan mérhető például a karrierút, és hogy fogadták a győzelmet a díjazottak cégeinél. A három dobogós hasonlóan pozitív visszajelzésekről számolt be, ám az is lényeges, hogy alapjában véve sehol sem tudták - még - helyén kezelni az elismeréseket, hiszen nem voltak tisztában azzal, hogy milyen mértékű, jellegű díjakról van szó.
Kinek a feladata a pénzügyi edukáció? Nevelhet-e egy bank fenntarthatóságra? Hogy áll ma Magyarországon egyéni és vállalati szinten a dicséret kultúrája? A beszélgetésből minden kiderül, ami itt hallgatható meg.