Brutális hete volt a TV2-nek

Házasság első látásra 2025

Erős hetet zárt a TV2, utcahosszal nyerték a nézettségi versenyt. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy még a vártnál is jobban kezdett a Házasság első látásra.

A mögöttünk álló 42. héten nem ismert kegyelmet a TV2. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben 16,4 százalékot tett ki a közönségarányuk, ami 4,5 százalékpont előnyt jelentett az RTL 11,9 százalékával szemben. Hétfőtől vasárnapig minden egyes estét megnyert a TV2. A pénteket nagyon nagy fölénnyel (TV2: 18,6%, RTL: 7,1%), a szombatot pedig éppen (TV2: 14,5%, RTL: 14,2%).

A teljes portfóliók terén még ennél is nagyobb előnyt hozott össze a TV2 Csoport. Szintén a 18-59 éveseknél, főműsoridőben 28,5 százalékot tett ki a TV2 Csoport share-je, miközben az RTL Magyarország 23,1 százalékot ért el.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 42. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 16,4 19,1
RTL 11,9 11,1

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 42. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 11,9 14
RTL 7,4 6,8

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 25,7 27,2
RTL Magyarország 18,8 16,7
MTVA 6,8 10,2
AMC Networks 5,2 4,7
Network4 3,5 5,1
Antenna Entertainment Group 3,1 2,4
Warner Bros.Discovery 2,4 2,9
Paramount Global 2,2 1,6

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,7% / 18,4% (15,4% / 19,7%)
Tények Plusz – 11,5% / 14% (11,2% / 13,8%)
Házasság első látásra – 18,9% / 21,4% (korábbi héten az Ázsia Expressz: 15,3% / 17,6%; A Kísértés: 12,1% / 10,4%)

RTL
Híradó – 16,8% / 19,9% (16,5% / 19,3%)
Fókusz – 11,7% / 10% (12,7% / 10,7%)
Az Árulók – 12,9% / 9,9% (13,7% / 10,7%)
Tizenkét okos ember – 6,4% / 7,1% (8,6% / 9,4%)

Az RTL Híradó heti átlaga a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is magasabb volt, mint a Tényeké. Ezen felül azonban sok pozitívumot nehéz elmondani az RTL múlt hetéről… A TV2 dupla résszel indította a Házasság első látásra új évadát, amivel a főműsoridő nagy részét lefedték. A korábbi héten az Ázsia Expressz is erős volt, de a Házasság első látásra még arra is rápakolt majdnem 4 százalékpontnyi előnyt, a későbbi sávban futó A Kísértésnél pedig sokkal jobban szerepelt.

Az RTL-en Az Árulók messze járt a házasodásos realitytől, a Tizenkét okos ember című vetélkedőről nem is beszélve. Az utóbbi 6,4 százalékos heti közönségarányához hozzátartozik, hogy a pénteki adás 3,6 százaléka lehúzta az átlagukat, de a hétfőtől csütörtökig számolt 7,2 százalék is több mint 1 százalékpontos csökkentést jelent az előző héthez viszonyítva. A pénteki adás pedig azért teljesített gyengén, mert előtte a Lego Masters is rosszul ment, 6,1 százalék volt csak a közönségaránya. A legós műsor nézőszámban kevesebb mint a felét hozta Az Árulók eredményének.

Szombaton a 18-59 éveseknél nagyon szoros volt a verseny az X-Faktor és a Megasztár között. Közönségarány tekintetében a Megasztár nyert (16,8% vs. 16,3%), nézőszámban az X-Faktor (297 ezer vs. 292 ezer). A teljes lakosságnál nem volt ilyen centizgetés, ott egyértelmű Megasztár előnyt látni. A TV2-s produkció share-je 19 százalék, az X-Faktoré 14,1 százalék volt.

Vasárnap a Sztárban Sztár All Stars nyert, miután – a 18-59 éveseknél – 16,2 százalék volt a közönségarányuk. Az RTL-en a Házon kívül 12,2 százalékot, a Sztárbox 14,7 százalékot ért el. A teljes lakosságnál ismét jóval nagyobb volt a differencia, miután a Sztárban Sztár All Stars 20,5 százalékot, a Házon kívül 12,8 százalékot, a Sztárbox pedig 11,7 százalékot produkált.

A 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsorának az M4 Sporton közvetített Portugália – Magyarország meccs számított, ami 445 ezer nézőt vonzott. A toplista második helyén a Házasság első látásra pénteki – második – adása végzett 348 ezer nézővel.

A teljes lakosságnál a Házasság első látásra, annak is a hétfői szezonnyitója volt a listavezető a maga 795 ezer nézőjével. Az RTL legnézettebbje a 18-59 éveseknél az X-Faktor (297 ezer néző), a teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt (673 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS – VB-SELEJTEZŐ M4 SPORT 445 053 24,4
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 348 178 22,5
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 311 208 16,2
X-FAKTOR RTL 296 909 16,3
MEGASZTÁR TV2 292 131 16,8
HÍRADÓ RTL 278 880 16,8
SZTÁRBOX RTL 275 104 14,7
AZ ÁRULÓK RTL 242 711 13,8
HÁZON KÍVÜL RTL 233 366 12,2
TÉNYEK TV2 221 830 18,0

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 794 610 20,4
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 770 722 20,5
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS – VB-SELEJTEZŐ M4 SPORT 752 516 21,2
HÍRADÓ RTL 672 925 18,5
MEGASZTÁR TV2 663 290 19,0
TÉNYEK TV2 625 539 21,0
HÁZON KÍVÜL RTL 514 865 12,8
X-FAKTOR RTL 513 534 14,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 513 030 15,5
FÉKTELEN SZÍV TV2 427 853 20,0

 

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás