
Erős hetet zárt a TV2, utcahosszal nyerték a nézettségi versenyt. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy még a vártnál is jobban kezdett a Házasság első látásra.
A mögöttünk álló 42. héten nem ismert kegyelmet a TV2. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben 16,4 százalékot tett ki a közönségarányuk, ami 4,5 százalékpont előnyt jelentett az RTL 11,9 százalékával szemben. Hétfőtől vasárnapig minden egyes estét megnyert a TV2. A pénteket nagyon nagy fölénnyel (TV2: 18,6%, RTL: 7,1%), a szombatot pedig éppen (TV2: 14,5%, RTL: 14,2%).
A teljes portfóliók terén még ennél is nagyobb előnyt hozott össze a TV2 Csoport. Szintén a 18-59 éveseknél, főműsoridőben 28,5 százalékot tett ki a TV2 Csoport share-je, miközben az RTL Magyarország 23,1 százalékot ért el.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 42. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 | 16,4 | 19,1 |
RTL | 11,9 | 11,1 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 42. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 | 11,9 | 14 |
RTL | 7,4 | 6,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 Csoport | 25,7 | 27,2 |
RTL Magyarország | 18,8 | 16,7 |
MTVA | 6,8 | 10,2 |
AMC Networks | 5,2 | 4,7 |
Network4 | 3,5 | 5,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,4 |
Warner Bros.Discovery | 2,4 | 2,9 |
Paramount Global | 2,2 | 1,6 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,7% / 18,4% (15,4% / 19,7%)
Tények Plusz – 11,5% / 14% (11,2% / 13,8%)
Házasság első látásra – 18,9% / 21,4% (korábbi héten az Ázsia Expressz: 15,3% / 17,6%; A Kísértés: 12,1% / 10,4%)
RTL
Híradó – 16,8% / 19,9% (16,5% / 19,3%)
Fókusz – 11,7% / 10% (12,7% / 10,7%)
Az Árulók – 12,9% / 9,9% (13,7% / 10,7%)
Tizenkét okos ember – 6,4% / 7,1% (8,6% / 9,4%)
Az RTL Híradó heti átlaga a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is magasabb volt, mint a Tényeké. Ezen felül azonban sok pozitívumot nehéz elmondani az RTL múlt hetéről… A TV2 dupla résszel indította a Házasság első látásra új évadát, amivel a főműsoridő nagy részét lefedték. A korábbi héten az Ázsia Expressz is erős volt, de a Házasság első látásra még arra is rápakolt majdnem 4 százalékpontnyi előnyt, a későbbi sávban futó A Kísértésnél pedig sokkal jobban szerepelt.
Az RTL-en Az Árulók messze járt a házasodásos realitytől, a Tizenkét okos ember című vetélkedőről nem is beszélve. Az utóbbi 6,4 százalékos heti közönségarányához hozzátartozik, hogy a pénteki adás 3,6 százaléka lehúzta az átlagukat, de a hétfőtől csütörtökig számolt 7,2 százalék is több mint 1 százalékpontos csökkentést jelent az előző héthez viszonyítva. A pénteki adás pedig azért teljesített gyengén, mert előtte a Lego Masters is rosszul ment, 6,1 százalék volt csak a közönségaránya. A legós műsor nézőszámban kevesebb mint a felét hozta Az Árulók eredményének.
Szombaton a 18-59 éveseknél nagyon szoros volt a verseny az X-Faktor és a Megasztár között. Közönségarány tekintetében a Megasztár nyert (16,8% vs. 16,3%), nézőszámban az X-Faktor (297 ezer vs. 292 ezer). A teljes lakosságnál nem volt ilyen centizgetés, ott egyértelmű Megasztár előnyt látni. A TV2-s produkció share-je 19 százalék, az X-Faktoré 14,1 százalék volt.
Vasárnap a Sztárban Sztár All Stars nyert, miután – a 18-59 éveseknél – 16,2 százalék volt a közönségarányuk. Az RTL-en a Házon kívül 12,2 százalékot, a Sztárbox 14,7 százalékot ért el. A teljes lakosságnál ismét jóval nagyobb volt a differencia, miután a Sztárban Sztár All Stars 20,5 százalékot, a Házon kívül 12,8 százalékot, a Sztárbox pedig 11,7 százalékot produkált.
A 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsorának az M4 Sporton közvetített Portugália – Magyarország meccs számított, ami 445 ezer nézőt vonzott. A toplista második helyén a Házasság első látásra pénteki – második – adása végzett 348 ezer nézővel.
A teljes lakosságnál a Házasság első látásra, annak is a hétfői szezonnyitója volt a listavezető a maga 795 ezer nézőjével. Az RTL legnézettebbje a 18-59 éveseknél az X-Faktor (297 ezer néző), a teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt (673 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS – VB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 445 053 | 24,4 |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 348 178 | 22,5 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 311 208 | 16,2 |
X-FAKTOR | RTL | 296 909 | 16,3 |
MEGASZTÁR | TV2 | 292 131 | 16,8 |
HÍRADÓ | RTL | 278 880 | 16,8 |
SZTÁRBOX | RTL | 275 104 | 14,7 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 242 711 | 13,8 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 233 366 | 12,2 |
TÉNYEK | TV2 | 221 830 | 18,0 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 794 610 | 20,4 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 770 722 | 20,5 |
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS – VB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 752 516 | 21,2 |
HÍRADÓ | RTL | 672 925 | 18,5 |
MEGASZTÁR | TV2 | 663 290 | 19,0 |
TÉNYEK | TV2 | 625 539 | 21,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 514 865 | 12,8 |
X-FAKTOR | RTL | 513 534 | 14,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 513 030 | 15,5 |
FÉKTELEN SZÍV | TV2 | 427 853 | 20,0 |
Heszler Róbert
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás