- Hirdetés -

Buli a monitor előtt – ilyenek idén a céges karácsonyok

|

Az internetre költöznek a céges karácsonyi partik, a vállalatok ezen a fórumon keresztül tudják megköszönni kollégáik egész éves munkáját. Az év végi online bulira több kreatív lehetőség is adódik, az elmaradó élő eseményen megspórolt pénzt pedig vagy jutalmazásra, vagy jótékony célokra fordítják a vállalatok.

Épp négy évvel ezelőtt, a 2016-os esztendő utolsó Marketing&Media lapszámában írtunk a céges karácsonyi partikról, hogy mik a legnépszerűbb bulihelyek, illetve programok ezeken az eseményeken. Mivel az idén a helyszínek sem állnak rendelkezésre, és a járványhelyzet miatt nem is engedélyezett tízfősnél nagyobb rendezvényt tartani, így a szokásos év végi buli, közös szórakozás sok vállalatnál elmarad.

Pedig a céges tréningekkel, csapatépítő programokkal foglalkozó Eureka Games szerint a pandémia ellenére szükség van valamiféle csapatépítésre akár az irodában, akár online formában. Mivel a fizikai távolság nem teszi lehetővé a valódi kapcsolódást, így a tartós otthonlétben lévő csapat szétesik. Jó néhány cég van a piacon, amely a résztvevők száma, kor-összetétele és a rendezvényre szánt büdzsé nagysága alapján személyre szabottan állít össze év végi online vállalati bulit. Ebben a mostani, különleges időszakban is nagy az igény arra, hogy meglegyen az együtt dolgozók karácsonyi hangulata, hogy legyen egy fórum, amelyen a vezetőség megköszönheti az elmúlt időszakot, a feszítettebb tempót, a home office-ban megnyúlt munkaidőt és teljesítményt.

Internetes programok

A legtöbb netes céges karácsonyi partit az ünnep előtti utolsó teljes munkahéten tartják, és a legnépszerűbb programok közé tartozik az online szabadulószoba, de van, ahol a vállalatok ismeretterjesztő előadásokkal, fejlesztőtréningekkel, színházi előadásokkal, koncertekkel ajándékozzák meg dolgozóikat. A legtöbb online céges parti legfeljebb két-, vagy internetes főzős program esetén háromórás.

A virtuális közös borkóstolók, gasztro workshopok és kézműves-foglalkozások jellemzően előre kiküldött hozzávalókból készülnek, miközben a résztvevőket az interneten keresztül ismert séfek, gasztrobloggerek irányítják. Nagyon népszerű a netes borkóstoló, amelynek során egy kisebb társaság leül a gép elé a megrendelt borokkal, az interneten keresztül közösen kóstolják őket és beszélgetnek az italokról egy borszakértő segítségével.

De létezik már online szabadulószoba is, ahol különböző helyszíneket járhatnak be a csapat tagjai, és ha nem is személyesen, de együtt élhetik át a kiszabadulás élményét. Ezek mellett keresettek az online kvíz-show-k vagy az ételkóstolók, amikor az alapanyagot szintén házhoz szállítják, és neten keresztül lehet megosztani egymással az élményeket.

A csapatösszetartás a Magyar Telekomnál is nagyon fontos, és az idén digitális eszközök segítségével tartják meg az év végi online rendezvényeiket. „Amellett, hogy a vállalat egésze számára, több ezer kollégánk részvételével tervezünk közös évértékelő fórumot az online térben, az egyes csapatok, szervezeti egységek is szerveznek többé-kevésbé formális digitális találkozókat. Úgy érezzük, az idén különösen fontos év végén visszatekinteni az elmúlt időszakra és közösen elismerni kollégáink erőfeszítéseit, így azt gondoljuk, online, biztonságos keretek között mindenképpen helye van a vállalati karácsonyi rendezvényeknek” – mondta el Kutas István vállalati kommunikációs igazgató.

Attól, hogy minden az online térbe költözött, a vállalati partik terén továbbra is van tere a kreativitásnak, az egyéni, cégre szabott programoknak. „Az ügyfeleink nagy része fontosnak tartja, hogy elérje azokat a márkacélokat, amelyekhez eszközként eddig az élő rendezvényeket használta. Ezen célokhoz B2B és B2C területen is jól használható eszköz az online event, amelynek jellege leggyakrabban (költség- és időkerettől függően) egy online kommunikációs platformon zajló esemény, ami inkább egy nagy létszámú meetingre hasonlít. A nagyobb volumenű online eventek már stúdióból, élő bejelentkezéssel, egy egyedi felületre streamelve zajlanak és egy tévéshow-hoz hasonló vizuális élményt nyújtanak” – mondta Duca Andrea, a HD Group managing partnere.

Reményt keltő jövő

A vakcina minél előbbi megjelenésével az élő rendezvények piaca is újraindulhat, a legoptimistábbak már március-áprilisra terveznek. „Azt gondolom, hogy a szakma nagy része jelenleg kora nyári indulással számol. A nagy nemzetközi események, például a kongresszusok, amelyek utazással járnak, valószínűleg később indulnak el, mint a helyiek. A digitális eszközök rutinszerű használata révén úgy gondoljuk, hogy az élő eseményeken mostantól mindig lesz live stream, tehát ezek az eventek hibriddé válnak” – mondta el Duca Andrea.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media idei utolsó számában olvasható, amelyben a szerkesztőbizottság tagjai, a hazai média- és reklámpiac és a digitális szektor meghatározó vezetői, illetve a legnagyobb hirdetők vezetői is értékelik 2020-at, illetve beszélnek az ünnepi és jövő évi terveikről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...