Célfotó döntött az RTL és a TV2 között

Nagy Duett 2025 május 4.

A Nagy Duett volt a múlt hét legnézettebb műsora, az RTL-re pedig az egyik Bajnokok Ligája meccs és a Híradó miatt kapcsoltak a legtöbben. A kereskedelmi célcsoportnál nem sokon múlt az első hely.

A 18-59 éveseknél, főműsoridőben nagyon szorosan alakult a múlt heti nézettségi verseny az RTL és a TV2 között. Előbbi 10,9 százalékos, utóbbi 10,8 százalékos heti közönségarányt ért el, azaz 0,1 százalékponttal nyert az RTL. Az egyes estéket nézve az RTL-é volt a hétfő, kedd, szerda, péntek, szombat. A TV2 pedig a csütörtök és a vasárnap estét nyerte meg, utóbbit mondjuk jelentős előnnyel. A többi célcsoportnál a TV2 nyerte a hetet.

A komplett csatornaportfóliók terén hasonló volt a helyzet. Az RTL Magyarország a 18-59 éveseknél, főműsoridőben tudta a TV2 Csoport elé verekedni magát (24,2% vs. 23%), a többi bontásban megőrizte a vezető helyét a TV2 Csoport.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 10,8 13,7
RTL 10,9 11,4

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 9,1 11,2
RTL 6,7 6,9

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 22,3 23,3
RTL Magyarország 20,3 18,2
AMC Networks 5,8 5,4
MTVA 5,5 9,0
Network4 3,7 6,1
Warner Bros.Discovery 3,2 3,5
Antenna Entertainment Group 2,8 2,3
Paramount Global 2,7 2,0

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,3% / 19,5% (15,7% / 19,6%)
Tények Plusz – 9,9% / 12,7% (11,2% / 13,6%)
100 milliós játszma – 10,6% / 14% (9,7% / 12%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 7,6% / 9,7%

RTL
Híradó – 17,1% / 20,1% (16,9% / 19,6%)
Fókusz – 11,5% / 11,5% (12,7% / 12,1%)
Pokoli rokonok – 12,8% / 13,2% (12,9% / 13,3%)
A mi kis falunk (hétfő) – 9,5% / 8,8% (9,3% / 8,6%)

Az RTL Híradó a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is jobb átlagot ért el, mint a Tények. A 100 milliós játszma kicsit erősödött a korábbi héthez képest, de valószínűleg a TV2 nem ezt az eredményt várta a vetélkedőtől. A Pokoli rokonok a megszokott stabil, az RTL csatornaátlaga feletti share-rel búcsúzott.

Két este meccset is adott az RTL. A múlt keddi Arsenal – PSG mérkőzés 9,3 százalékos közönségarányt produkált. A szerdai Barcelona – Inter összecsapás már több érdeklődőt vonzott, 15,2 százalékot tett ki a share-je.

Vasárnap erős kezdéssel tért vissza a TV2 képernyőjére a Napló. A 18-59 éveseknél 14,4 százalék volt a közönségaránya, miközben az RTL-es Házon kívülé 11,5 százalék. A Nagy Duett 15,6 százalékos share-rel futott, miközben a Cápák között közönségaránya csak 9,8 százalékot tett ki.

A Nagy Duett bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának. A 18-59 éveseknél 290 ezer, a teljes lakosságnál 679 ezer nézőt vonzott. Az RTL legnézettebb műsora a 18-59 éveseknél a szerdai Bajnokok Ligája meccs volt 267 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó produkálta a csatorna legnagyobb, 612 ezres nézőszámát.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
A NAGY DUETT TV2 290 169 15,6
BAJNOKOK LIGÁJA RTL 267 868 16,2
HÍRADÓ RTL 262 818 17,2
TÉNYEK TV2 251 770 16,7
NAPLÓ TV2 251 739 14,4
POKOLI ROKONOK RTL 243 587 14,2
A 100 MILLIOS JÁTSZMA TV2 233 524 13,8
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 206 639 9,8
HÁZON KÍVÜL RTL 204 296 11,5
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 188 820 10,9

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
A NAGY DUETT TV2 679 557 19,4
HÍRADÓ RTL 612 014 18,6
TÉNYEK TV2 607 394 18,8
NAPLÓ TV2 596 099 15,9
A 100 MILLIOS JÁTSZMA TV2 573 194 16,1
POKOLI ROKONOK RTL 527 055 14,3
BAJNOKOK LIGÁJA RTL 474 688 14,5
HÁZON KÍVÜL RTL 430 550 11,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 422 469 13,5
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 381 215 9,2

 

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás