Korunk egyik legégetőbb globális kihívása a természetben felhalmozódott hulladék mennyisége és annak kezelése. A Coca-Cola – a többi élelmiszer- és FMCG-gyártóhoz hasonlóan – leginkább a csomagolási hulladék kapcsán érintett. Az élelmiszerek csomagolása ma nehezen elkerülhető, hiszen garanciát jelent a benne lévő termék épségére, tisztaságára, összetételére, származására. Ugyanakkor közös érdekünk, hogy a csomagolóanyagok ne szemétként végezzék a természetben, hanem hasznosítsuk újra, hogy új funkciót ellátva ismét részt vegyen az alapanyagok körforgásában. (x)
A Coca-Cola Vállalat szakemberei napi szinten dolgoznak a környezetre gyakorolt hatásuk enyhítésén. Egyfelől a felhasznált energia optimalizálásával csökkentik a vállalat ökológiai lábnyomát, a magyarországi palackozóüzem termékei például zöld energiával készülnek. Másfelől pedig a kibocsátás minimalizálása a cél: a széles csomagolási portfólió segít abban, hogy minden helyzethez és elváráshoz elérhető legyen az optimális kiszerelés és csomagolóanyag, amely következtében a lehető legkevesebb hulladék keletkezik.
A vállalat központi célkitűzése, hogy segítsen megvalósítani egy Hulladékmentes Világot, ennek egyik alapköve a körforgásos gazdaság. A cél megvalósítása érdekében partnerségre lépett számos vállalati, civil és kormányzati szervezettel, elősegítendő olyan ígéretes, innovatív technológiák és csomagolási megoldások kifejlesztését és nagyüzemi szintű megvalósítását, amelyek lehetővé teszik a körforgásos gazdaság kialakítását. Az elképzelés keretében minden felhasznált nyersanyag – így a műanyag, alumínium és az üveg is – újra felhasználható lehet, így a rendszer környezeti és gazdasági szempontból is fenntartható lesz.
A Coca-Cola holisztikus intézkedéseket tesz a probléma megoldásáért. A stratégiájában három alapvető globális célkitűzést fogalmazott meg:
- 2025-re világszerte a csomagolásaik 100%-át újrahasznosíthatóvá teszik és 2030-ra legalább 50%-ban újrahasznosított anyagot használnak fel a csomagolásainkban;
- 2030-ra minden egyes eladott palack vagy aludoboz után egy palackot vagy dobozt visszagyűjtenek és újrahasznosítanak; valamint
- közösen dolgoznak az egészséges, hulladékmentes környezet támogatásáért. A Coca-Cola, ahol csak lehet, tovább és gyorsabban halad, új technológiákba, csomagolóanyagokba és csomagolásmentes innovációkba is befektet, beleértve az új, fokozott újrahasznosítást, az ultrakönnyű csomagolásokat és növényi alapú technológiákat, illetve az adagolt megoldásokat. A vállalat nemrégiben elkötelezte magát, hogy 2025-re – az üzleti növekedéstől függően – világszerte mintegy 20%-kal kevesebb fosszilis tüzelőanyagokból származó szűz műanyagot használjon fel, mint jelenleg.
A probléma mind globális, mind lokális szinten megoldásra vár, ezért a The Coca-Cola Company világszerte támogatja a WWF munkáját, csatlakozott a természetes vizek tisztaságát óvó nonprofit szervezet, a The Ocean Cleanup folyóvíz-programjához is, amelynek keretében a Föld óceánjaiba ömlő folyók megtisztításán dolgoznak. Ezzel párhuzamosan, hazai téren pedig évek óta együttműködnek a PET Kupa szervezőivel a Tisza és ártere megtisztításáért, a WWF Magyarországgal pedig a Duna élővilágának megóvásáért.
A vállalat egyébként évtizedek óta kiveszi a részét a globális problémák megoldásából, legyen szó társadalmi, gazdasági vagy környezeti ügyekről. A cég működési bevételének 1 százalékát minden évben alapítványán, a The Coca-Cola Foundation-ön keresztül társadalmi, közösségi célokra fordítja világszerte, 1984 óta már több mint 1 milliárd dollárral támogatott civil kezdeményezéseket. (x)
A Marketing Summit Gold támogatója a Coca-Cola.