- Hirdetés -

Cocal-Cola – körforgásos gazdasággal a hulladékmentes világért (x)

|

- Hirdetés -

Korunk egyik legégetőbb globális kihívása a természetben felhalmozódott hulladék mennyisége és annak kezelése. A Coca-Cola – a többi élelmiszer- és FMCG-gyártóhoz hasonlóan – leginkább a csomagolási hulladék kapcsán érintett. Az élelmiszerek csomagolása ma nehezen elkerülhető, hiszen garanciát jelent a benne lévő termék épségére, tisztaságára, összetételére, származására. Ugyanakkor közös érdekünk, hogy a csomagolóanyagok ne szemétként végezzék a természetben, hanem hasznosítsuk újra, hogy új funkciót ellátva ismét részt vegyen az alapanyagok körforgásában. (x)

A Coca-Cola Vállalat szakemberei napi szinten dolgoznak a környezetre gyakorolt hatásuk enyhítésén. Egyfelől a felhasznált energia optimalizálásával csökkentik a vállalat ökológiai lábnyomát, a magyarországi palackozóüzem termékei például zöld energiával készülnek. Másfelől pedig a kibocsátás minimalizálása a cél: a széles csomagolási portfólió segít abban, hogy minden helyzethez és elváráshoz elérhető legyen az optimális kiszerelés és csomagolóanyag, amely következtében a lehető legkevesebb hulladék keletkezik.

A vállalat központi célkitűzése, hogy segítsen megvalósítani egy Hulladékmentes Világot, ennek egyik alapköve a körforgásos gazdaság. A cél megvalósítása érdekében partnerségre lépett számos vállalati, civil és kormányzati szervezettel, elősegítendő olyan ígéretes, innovatív technológiák és csomagolási megoldások kifejlesztését és nagyüzemi szintű megvalósítását, amelyek lehetővé teszik a körforgásos gazdaság kialakítását. Az elképzelés keretében minden felhasznált nyersanyag – így a műanyag, alumínium és az üveg is – újra felhasználható lehet, így a rendszer környezeti és gazdasági szempontból is fenntartható lesz.

A Coca-Cola holisztikus intézkedéseket tesz a probléma megoldásáért. A stratégiájában három alapvető globális célkitűzést fogalmazott meg:

  1. 2025-re világszerte a csomagolásaik 100%-át újrahasznosíthatóvá teszik és 2030-ra legalább 50%-ban újrahasznosított anyagot használnak fel a csomagolásainkban;
  2. 2030-ra minden egyes eladott palack vagy aludoboz után egy palackot vagy dobozt visszagyűjtenek és újrahasznosítanak; valamint
  3. közösen dolgoznak az egészséges, hulladékmentes környezet támogatásáért. A Coca-Cola, ahol csak lehet, tovább és gyorsabban halad, új technológiákba, csomagolóanyagokba és csomagolásmentes innovációkba is befektet, beleértve az új, fokozott újrahasznosítást, az ultrakönnyű csomagolásokat és növényi alapú technológiákat, illetve az adagolt megoldásokat. A vállalat nemrégiben elkötelezte magát, hogy 2025-re – az üzleti növekedéstől függően – világszerte mintegy 20%-kal kevesebb fosszilis tüzelőanyagokból származó szűz műanyagot használjon fel, mint jelenleg.

A probléma mind globális, mind lokális szinten megoldásra vár, ezért a The Coca-Cola Company világszerte támogatja a WWF munkáját, csatlakozott a természetes vizek tisztaságát óvó nonprofit szervezet, a The Ocean Cleanup folyóvíz-programjához is, amelynek keretében a Föld óceánjaiba ömlő folyók megtisztításán dolgoznak. Ezzel párhuzamosan, hazai téren pedig évek óta együttműködnek a PET Kupa szervezőivel a Tisza és ártere megtisztításáért, a WWF Magyarországgal pedig a Duna élővilágának megóvásáért.

A vállalat egyébként évtizedek óta kiveszi a részét a globális problémák megoldásából, legyen szó társadalmi, gazdasági vagy környezeti ügyekről. A cég működési bevételének 1 százalékát minden évben alapítványán, a The Coca-Cola Foundation-ön keresztül társadalmi, közösségi célokra fordítja világszerte, 1984 óta már több mint 1 milliárd dollárral támogatott civil kezdeményezéseket. (x)

A Marketing Summit Gold támogatója a Coca-Cola.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...