Komoly kitörési lehetőséget jelent Magyarország számára a digitális gazdaság, ami akár több ezermilliárd forinttal is megdobhatja a GDP-t. A BrandMania stábja utánajárt, hogy mely szektorokban érződik leginkább a digitalizáció hatása, és a műsorból az is kiderül, hogy Deutsch Tamás szerint mikor fizet majd adót nálunk a Google és a Facebook.
A következő 3-5 évben mintegy egymilliárd eurót fordít a magyar állam a Digitális Jólét Programban (DJP) megfogalmazott célok megvalósítására – jelezte a BrandMania stábjának adott interjúban Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos. Beszélt arról is, hogy a piaci szereplők is nagyon jelentős beruházásokat hajtanak végre, az államit többszörösen meghaladja az ő ráfordításuk. A miniszterelnöki biztos azt is elmondta a BrandManiának, hogy most már rendelkezik a magyar adóhatóság azokkal az eszközökkel, ami lehetővé teszi, hogy a hazai digitális reklámpiac mintegy felét uraló Facebookot és Google-t is megadóztassák, és szerinte ez a két cég idén már fizet adót Magyarországon.
A hazai digitális szektorban közvetve és közvetlenül foglalkoztatottak száma már 400 ezer felett van, és húzóágazatnak számít a távközlés. Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója elárulta, hogy saját magukon kezdték a digitális átállást, a cégnél már a digitális munkavégzésre készülnek. Emellett komoly energiákat fektetnek a digitális oktatásba, illetve startupokat is támogatnak. A távközlési adó viszont egyelőre nem tűnik el, Deutsch Tamás szerint idén és jövőre nem lesz napirenden ennek a csökkentése.
A BrandMania stábjának nyilatkozott Dr. Ákos Tamás, a CIB Bank retail vezérigazgató-helyettese, aki többek között arról számolt be, hogy most már akár úgy is lehet számlát nyitni, hogy az ügyfél be sem megy a bankfiókba. A jövőben a mobileszközök még nagyobb szerepet kapnak a banki ügyek intézésében és az ügyfélszerzésben is.
A BrandMania legújabb adásában megszólalt Kis Gergely, az eNET partnere, aki többek között a fintech cégek lehetőségeiről beszélt, illetve Kórász Tamás, a KPMG tanácsadó partnere, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a fiatalokban még nem alakult ki teljesen a tudatosság azzal kapcsolatban, hogy mivel jár az, ha megosztják adataikat.
A BrandMania stábja a nagyon gyorsan fejlődő hazai e-kereskedelmi piaccal is foglalkozott, a legújabb trendeket és az idei várakozásokat is bemutatták.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy ide kattinva.