Díjat nyert az OTP és a Café PR kampánya

Közép-kelet Európa egyik legjelentősebb kommunikációs versenyén, az Eventiada Awards-on „Best Public Awareness Campaign” kategóriában különdíjat nyert a Café PR OTP Egészségpénztár számára készített „A munka nem várhat” kampánya. Ezzel az első magyar nyertes lett a minden évben 11 országból több mint 1000 pályázót vonzó verseny történetében.
Az OTP Egészségpénztár idén tavasszal indult kampánya, a 2016-ban megkezdett stratégiát folytatva, az egészségügyi öngondoskodás fontosságára hívta fel a lakosság figyelmét. Ezúttal az állami egészségügyi intézményekben tapasztalható hosszú és kiszámíthatatlan várakozási idők és a munka összeegyeztetésének kihívásaira helyezve a hangsúlyt.
A díj értékelése során a szakmai zsűri kiemelte a kampány kreativitását, illetve az újszerű megközelítést, hogy egy nem szigorú értelemben vett egészségügyi szereplő, hanem egy pénzügyi szereplő kezdi el edukálni az embereket az egészségügyi öngondoskodásra. Ezért döntöttek úgy, hogy a díj története során először a Café PR által tervezett és a Café Communications támogatásával végrehajtott kampánynak ítélik oda az IPRA Golden World Awards regionális partnerének számító díj „Best Public Awareness Project” különdíját. Ami a szervezők bejelentése alapján a 2018-ban meghirdetendő megmérettetésen már külön kategória lesz.
„A 2017-es adóváltozások valamennyi piaci szereplőt arra késztettek, hogy átgondolják üzleti stratégiájukat, kommunikációjukat. Mi, az OTP Egészségpénztárnál úgy döntöttünk, hogy folytatjuk a tavaly megkezdett, Café PR-el közösen kialakított kommunikációt és a racionális érvek mellett emocionális üzenetekkel hívjuk fel a lakosság figyelmét az egészségügyi öngondoskodás fontosságára. Ezért a piacon egyedülálló innovatív szolgáltatásainkhoz méltóan egy egyedi és újnak számító kampányt indítottunk. Büszkék vagyunk rá, hogy a szakma mellett az ügyfeleink is elismerik a kampányt, hiszen alig egy éven belül 37%-al növeltük a pénztárhoz érkező egyéni befizetéseket” – Mondta el Studniczky Ferenc az OTP Egészségpénztár ügyvezető igazgatója.
„A munka nem várhat” kampány inspirációját az OTP Egészségpénztár adatai, valamint az OTP Öngondoskodási Index eredményei adták. A kutatás rámutatott, hogy bár a lakosság az egészségügyi öngondoskodást kiemelten fontosnak tartja, mégis kevesen rendelkeznek ilyen célú megtakarítással. Ugyanakkor évről évre többen és többen költenek magán-egészségügyi kezelésekre.
Az OTP Egészségpénztár megbízásából, a kampány keretén belül készített kutatás rámutatott, hogy ennek egyik legfontosabb oka az állami egészségügyben tapasztalható várakozási idő hosszúsága és annak kiszámíthatatlansága. Olyannyira, hogy a hazai munkavállalók 75%-a nem tartja összeegyeztethetőnek az orvoshoz járást a munkaidejével. Sőt, évente átlagosan 1,5 nap szabadságot vesznek ki csak azért, hogy orvosi kezelésre menjenek.
A Café PR ezért helyezte a hosszú várakozás és a munka összeférhetetlenségét az integrált, több eszközt megmozgató kampány középpontjába. Többek között:
A sajtót egy szokatlan születésnapi rendezvénnyel várták, ahol a helyszínt orvosi várónak rendezték be, majd a sajtót előzetes értesítés nélkül 20 perces várakozásra késztették, mialatt közéjük beépülve két színész fokozta a hangulatot
A téma folyamatos fenntartása érdekében külön kutatást készítettek a várakozási idők és a munka viszonyáról, az NRC marketingkutatóval közösen
A Café Communications-el együttműködve három vírusfilm készült, melyek kötetlenebb formában mutatja be, hogyan próbálják egyesek összeegyeztetni a munkát az orvosi várókkal
Több kiadóval együttműködve branded content fókuszú együttműködéseket kötött az OTP Egészségpénztár, hogy az állami és magánegészségügyben tapasztalható várakozási idők folyamatosan napirenden legyenek
A 2017 májusa és októbere között futott kampány 11 ország (Oroszország, Fehéroroszország, Ukrajna, Nagy-Britannia, Lengyelország, Szlovákia, Bulgária, Horvátország, Észtország, Lettország, illetve Magyarország) 1 000 pályázója közül jutott a régió legnagyobb PR-kommunikációs versenyének számító Eventiada Awards shortlistjére, legjobb integrált kampány kategóriában.
A személyes prezentációt követően, a nemzetközi PR szövetség (IPRA) elnökét, Bart de Vries-t is soraiban tudó zsűri végül különdíjjal jutalmazta az OTP Egészségpénztár kampányát.
A kampány tervezésében és megvalósításában részt vettek
Café PR:
Szatmári Péter – szenior ügyfélkapcsolati vezető
Szűcs Péter- szenior ügyfélkapcsolati menedzser
Sosztarits András – ügyfélkapcsolati asszisztens
Gergely András – ügyfélkapcsolati asszisztens
A projektet a moszkvai döntőben a Café PR részéről bemutatta:
Karsai Dóra – ügyfélkapcsolati asszisztens
OTP Egészségpénztár:
Stundiczky Ferenc – ügyvezető igazgató
Kovács Tamás Attila – Értékesítési és marketing igazgató
 
A kampány kreatív elemeit, a médiatervet illetve a filmeket a Café Communications készítette.