Mészáros Szilvia, a Mapei Kft. PR- és kommunikációs vezetője kapta a 2024-es „Az Év Építőipari Marketingkommunikációs Személye” díjat. Az elismerést az Építőipari Vállalkozások Országos Szövetségének Médiatagozata alapította, és idén adták át először. A szakember tevékenysége nemcsak a vállalat eredményeire, hanem az építőipar egészére is pozitívan hatott, társadalmi hatása jelentős.
Mészáros Szilvia közel két évtizede, az elsők között kezdett el az online kommunikációval foglalkozni az építőiparban, akkor, amikor a terület jelentőségét még sokan nem ismerték fel. A kezdetekben munkája gyakran találkozott értetlenséggel még a vállalaton belül is. Sokan kételkedtek az online marketing erejében és hatékonyságában, és éveken át szembe kellett mennie az előítéletekkel.
Az idő Mészáros Szilviát igazolta: az online kommunikáció a vállalat marketingstratégiájának egyik alappillérévé vált. A szakember tevékenységének a hatása azonban túlmutat a vállalat eredményein, hozzájárult az építőipar kultúrájának fejlődéséhez és a szektor társadalmi megítélésének javításához is.
Pozitív társadalmi hatás és edukáció
Mészáros Szilvia eredményeit felsorolni is nehéz. Edukációs kampányai és CSR-programjai révén jelentős mértékben növelte a lakosság tudatosságát, és hozzájárult az építőipar kultúrájának fejlődéséhez. Kiemelkedő szerepet vállalt az Év Szakembere referencia díj megalapításában, amely az iparági szakemberek teljesítményének elismerését szolgálja, továbbá kulcsszerepe volt a Magyar Építőipari Szakember Közösség létrehozásában, amely több ezer szakember számára tudásmegosztásra és fejlődésre ad lehetőséget. Emellett a lakossági online kommunikáció kiépítésével és edukatív tartalmakkal támogatta a szélesebb közönség tájékozottságát és tudatosságát az építőipar területén.
A szakember innovációi más építőipari vállalatokat is arra ösztönöztek, hogy felismerjék az online kommunikáció jelentőségét. A Mapei Kft. marketingstratégiája számos iparági szereplő számára vált követendő példává, megmutatva, hogy az online eszközök és a stratégiai gondolkodás hogyan tudják előmozdítani az építőipar fejlődését.
Mészáros Szilvia szakmai munkásságát számos díjjal ismerték el. 2024-ben a Mapei kampányai négy marketingkommunikációs kategóriában nyertek díjat a Marketing Diamond Awards-on. Ezt megelőzően, 2023-ban a PR Excellence Hungary Award ezüst fokozatával és az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegyével tüntették ki.
Névjegy
Mészáros Szilvia 2005-ben csatlakozott a magyarországi Mapei Kft.-hez, ahol azóta az építőipari marketingkommunikáció egyik legbefolyásosabb szereplőjévé nőtte ki magát. 2010 óta alosztályvezetőként irányítja a vállalat online marketingstratégiáját, tevékenysége az iparág egészére jelentős hatással volt. Közgazdász alapdiplomáját 2001-ben szerezte a Nyíregyházi Egyetemen, majd 2008-ban az Edutus Főiskolán szerzett online marketing szakértő diplomát. További tanulmányai között inbound marketing képzés (2014), a Digital Masters program a Magyar Marketing Szövetségnél (2018), az Intelligent Marketing kurzus a KÜRT Akadémián (2021) szerepel. Legutóbb az Edutus Egyetemen szerzett marketingautomatizáció diplomát (2024).