Hatalmas növekedést hozott a Covid-19 járvány a napi tartalomfogyasztásban, a DoubleVerify elemzése során vizsgált országokban a pandémia előtti értékhez képest duplájára bővült az ezzel töltött idő.
Míg a Covid-19 előtt naponta átlagosan 3 óra 17 perc ment el az online tartalmak olvasására, hallgatására és nézésére, addig a járvány hatására most már 6 óra 59 percet töltenek ezzel a felhasználók a vizsgált országokban (Franciaország, Németország, Spanyolország, Egyesült Királyság, Egyesült Államok). A médiafogyasztást mérő DoubleVerify felmérése során megkérdezettek 48 százaléka jelezte, hogy többet használja a közösségi média platformokat, míg 44 százalékuk a tévékészülékhez csatlakoztatható médialejátszókon keresztül fogyaszt több tartalmat. A leginkább a YouTube iránt nőtt az érdeklődés, a válaszadók 43 százaléka jelezte, hogy többet használja a videómegosztót, mint a járvány előtt.
A felmérés megerősítette azt is, hogy a márkáknak érdemes nagyon odafigyelniük arra is, hogy milyen környezetben jelennek meg hirdetéseik. A megkérdezettek 55 százaléka egyáltalán nem, vagy kis valószínűséggel venne olyan terméket, amit álhírek mellett megjelenő hirdetésben reklámoztak. 67 százalék ugyanakkor azt jelezte, hogy valószínűleg megnézne olyan hirdetést, ami által megbízhatónak gondolt híroldalon jelenik meg.
A vizsgált országokban meglehetősen nyitottnak tűnnek a fogyasztók az online reklámokban közvetített üzenetekre, 44 százalékuk válaszolta azt, hogy már kipróbált egy márkát, miután az interneten találkozott a hirdetésével.