- Hirdetés -

Eddig erős éve van a K&H-nak

|

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.

A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024 első kilenc hónapjában.

A kormány intézkedéseinek hatása nélkül a Bank pénzügyi alaptevékenységeinek adózás utáni nyeresége 16 százalékkal emelkedett.

A K&H Biztosító 1,2 milliárd forintnyi nettó nyereséget ért el az év első kilenc hónapjában. Üzleti teljesítménye a bankéhoz hasonlóan erős volt: a díjbevétel 11 százalékkal nőtt, és minden üzletága folyamatosan növekedett.

A Bank hitelállománya 8 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest, és 2992 milliárd forintot ért el. A lakossági jelzáloghitel-folyósítások volumene körülbelül háromszor akkora volt, mint egy évvel korábban.

Az ügyfélbetétek portfoliója 10 százalékkal bővült 2023 harmadik negyedévének végéhez képest, míg a befektetési alapokban kezelt vagyon 35 százalékkal, több mint 1660 milliárd forintra emelkedett szeptember végére.

A K&H Bank ügyfeleinek száma 2024 harmadik negyedévének végére átlépte az egymilliót. A banknak több mint 735 000 digitálisan aktív ügyfele van. A K&H mobilbankját használóknak több mint 90 százaléka már kapcsolatba lépett Kate-tel, a Bank mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztensével.

Az EuropaProperty nemzetközi „CRE Awards” eseményén a K&H kapta „a 2024-es év legjobb ingatlanfinanszírozó bankja” címet, a K&H mobilbanki applikációja pedig a VISA-tól nyerte el a legjobb innovátornak járó, Digital Innovator UX 2024 díjat. Emellett a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) a K&H-nak ítélte a „Fenntartható jövőért” díjat agrár kalkulátoráért.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója elmondta: „A 2024-es év első kilenc hónapjában erős pénzügyi teljesítményt nyújtottunk. Adózás utáni nyereségünk – a kormány intézkedéseinek hatása nélkül – 16 százalékkal nőtt. A K&H a betét- és befektetésállomány terén is kétszámjegyű növekedést ért el. A harmadik negyedévben 63 milliárd forintért értékesítettünk befektetési alapokat, ami az elmúlt évek egyik legmagasabb háromhavi értéke. A banki ügyfelek teljes száma 2023 szeptemberéhez képest több mint 5 százalékkal, egymillió fölé emelkedett 2024 harmadik negyedévének végére. Ugyanakkor meghaladta a 623 ezret azon ügyfelek száma is, akiknek a jövedelme rendszeresen K&H-s számlára érkezik; ez a szám 6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A 18-29 éves fiatalok körében a piaci részesedésünk 16-ról 18 százalékra nőtt 2023 második félévéhez képest. Emellett örömmel osztom meg azt is, hogy a K&H kapta meg az EuropaProperty legjobb ingatlanfinanszírozó banknak járó 2024. évi díját.”

2024. első kilenc hónapjának pénzügyi eredményei

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos adózás utáni eredményt könyvelt el. A Bank bevétele 13 százalékkal nőtt: a betétállomány 10 százalékkal, a teljes hitelállomány pedig 8 százalékkal, 2992 milliárd forintra bővült egy év alatt. Az új vállalati és lakossági hitelek volumene 425 milliárd forint volt a 2024 január-szeptemberi időszakban. A bankadók nélkül számított működési költségek a tavalyi évhez képest 15 százalékkal emelkedtek az inflációhoz és az új digitális fejlesztésekhez kapcsolódóan.

„A vállalati hitelek iránti kereslet nyomott maradt; 5 százalékos éves volumennövekedésünkkel tovább erősítettük piaci pozíciónkat a vállalati hitelezés terén. Továbbra is aktívan részt veszünk a vállalkozások napi működését és beruházásait segítő, államilag támogatott finanszírozási programokban: közel 270 milliárd forint értékben kötöttünk szerződéseket a Széchenyi Kártyaprogramban (beleértve a már lezárt és még folyamatban lévő programokat is). Lízingportfoliónk idén szeptember végére pedig meghaladt a 100 milliárd forintot” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője. „Lakossági betétállományunk kétszámjegyűen, 13 százalékkal bővült, meghaladva a bankszektor 10 százalékos átlagos növekedését. A lakossági hitelek állománya a bankszektor egészében 8 százalékkal bővült, míg nálunk egy év alatt 12 százalékos emelkedést ért el. A lakossági jelzáloghitel-folyósítások volumene körülbelül háromszor magasabb volt az egy évvel korábbinál. A babaváró hitelek igénylőire vonatkozó életkor-követelmények szigorítása ellenére a folyósítások volumene nőtt tavalyihoz képest: a 2024. január-szeptemberi időszakban folyósított összeg 27 milliárd forint volt (+21 százalék). Az első kilenc hónapban 9,4 milliárd forintnyi zöld lakáshitelt folyósítottunk, ami az összes lakáshitel-folyósítás több mint 6 százaléka. A megtakarítások terén az ügyfélbetétek volumene elérte a 3833 milliárd forintot, ami 10 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél. A jól teljesítő befektetési alapoknak köszönhetően szeptember végén több mint 1660 milliárd forintot kezeltünk ilyen termékekben; ez egy év alatt 35 százalékos növekedésnek felel meg. A harmadik negyedév 63 milliárdos értékesítési eredménye az elmúlt évek egyik legjobb negyedéves adata, ami azt mutatja, hogy a kereslet a csökkenő hozamkörnyezetben is stabil. A kezelt vagyon bővülése mellett a vizsgált időszakban a rendszeresen befektető ügyfelek száma is folyamatosan nőtt, és egyre többen fordultak a kiegyensúlyozott befektetési alapok felé.”

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „Az első 9 hónapban nettó nyereségünk 1,2 milliárd forintot tett ki. Egy évvel korábban a teljes éves extraprofit-adó megfizetése miatt 0,1 milliárd forintos eredményt értünk el. A nem életbiztosítási üzletág bruttó díjbevétele egy év alatt 11 százalékkal, 39,8 milliárd forintra emelkedett, és minden üzletágunk folyamatosan bővül. Az életbiztosítási üzletág termékei szintén jól teljesítettek: a díjbevétel egy év alatt 14 százalékkal nőtt, köszönhetően a rendszeres díjas, befektetési egységhez kötött nyugdíjbiztosításoknak és a rendszeres díjas kockázati életbiztosításoknak.”

Digitális átalakulás és innováció

A K&H digitálisan aktív ügyfeleinek száma 7 százalékos éves növekedéssel elérte a 735 ezret. Az új lakossági számláknak már majdnem 60 százalékát online nyitják meg. A digitális fizetések száma nő, a fizikai kártyákkal végzett vásárlások aránya pedig csökken. 2023 szeptemberében a fizikai kártyákkal végzett vásárlások aránya 73 százalék volt, egy évvel később viszont ez az érték már csak 66 százalék.

„Mi nyertük el a VISA által idén először kiosztott, a digitálisan élenjáró bankoknak járó Digital Innovator UX 2024 díjat, ez azt jelenti, hogy a K&H mobilbankja a legnépszerűbb ilyen applikáció a magyar piacon. Digitálisan elérhető szolgáltatásaink köre folyamatosan bővül: a K&H+ részeként bevezettük a parkolási díjfizetést, amivel ügyfeleink országszerte elindíthatják és leállíthatják a parkolásukat. A K&H mobilbank új szolgáltatásaként már a bevételek és kiadások is figyelemmel kísérhetőek. Így könnyen és gyorsan áttekinthető az adott időszak pénzügyi egyenlege, ami segíti a tudatosabb pénzügyi tervezést. A K&H az egyetlen kibocsátó, amelynek digitális SZÉP kártyáival az ügyfelek mobiltelefonjukat és más okoseszközüket is használhatják fizetésre, ugyanúgy, mint egy hagyományos bankkártyát. A külsejében is megújult digitális SZÉP kártyák száma elérte a 75 ezret, amit egyre több helyen fogadnak el” – mondta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Ügyfeleink egy év alatt több mint 1 millió beszélgetést folytattak le és havonta 6 ezer átutalást indítottak Kate segítségével, aki az ország egyetlen, hang- és üzenet vezérelt, mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztense. Kate már 200 funkciót ismer, és mobilbanki ügyfeleinknek már több mint 90 százaléka kapcsolatba lépett Kate-tel, több mint felük pedig beszélt is vele. Kate legnépszerűbb funkciója a banki PIN-kód lekérdezése.”

„A digitalizáció térnyerése a biztosítások terén is folyamatos: az ügyfelek Kate segítségével a mobilbankban kaphatnak zöld kártyát és fedezettségi igazolást, és ezek a dokumentumok azonnal rendelkezésükre állnak a mobilbankban. Miután tavaly bevezettük a mobilbankos kockázati életbiztosítást, idén szeptemberben, legújabb digitális innovációnkként elindult a digitális nyugdíjbiztosítás is, ami Magyarországon egyedülálló szolgáltatás. Kate szöveges értesítést küld az ügyfelek mobiltelefonjára a biztosítási díj esedékességéről, a díj pedig a mobilbankban, néhány érintéssel befizethető” – tette hozzá Németh Balázs.

Fenntarthatóság

„A K&H a magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplője lett: az MNB taxonómiája szerint a kinnlevő zöld vállalati hiteleink volumene elérte a 120 milliárd forintot, ami 20 százalék fölötti piaci részesedést jelent. Növény-, és állattenyésztő mezőgazdasági ügyfeleink számára saját fejlesztésű kalkulátort nyújtunk széndioxid-kibocsátásuk kiszámítására. Ezért a megoldásért, amelyet a K&H az Agrárközgazdasági Intézettel együttműködésben dolgozott ki, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nemrégen nekünk ítélte a „Fenntartható jövőért” díjat. A megtakarítások terén ügyfeleink eszközeinek több mint 50 százalékát felelős befektetési alapokban kezeljük, ami azt mutatja, hogy a teljes K&H Csoport elkötelezett a zöld átállás mellett” – mondta Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója.

„A fenntarthatóságot célzó erőfeszítéseink nem csak a környezet iránti elkötelezettségünkről szólnak, hanem a társadalmi hozzájárulásról is” – tette hozzá Guy Libot. „A „K&H életrevalók” alapjára olyan gyermekvédelmi gondoskodásból kilépő fiatalok pályázhatnak, akik az önálló életkezdés kihívásaival néznek szembe, és különböző képzések segítségével valóra válthatják álmaikat. A programhoz jelenlegi és jövőbeli ügyfeleink is hozzájárulhatnak: a K&H saját bevételéből 2.000 forintot tesz félre minden számlanyitás után, meglévő ügyfeleink pedig ezt a támogatást - szintén a bank költségére - megduplázhatják a K&H „visszapénz” funkció aktiválásával.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok

A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a...

Újabb program segíti a magyar startupokat

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen...

Jön Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója

Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A TECHXPO több mint egy hétvégi rendezvény: a térségben egyedülálló eseményt elsőként hozza össze a magyar és régiós üzleti,...

Elégedetlenek a vásárlók a csomagok házhozszállításával

Megelégelték a hazai online vásárlók a futárok érkezésének kiszámíthatatlanságát: az Ipsos friss kutatása alapján minden második megrendelővel előfordult már, hogy épp nem volt otthon a házhoz szállítás időpontjában, és ez közel kétharmadukat kifejezetten zavarja....

Tovább zöldít a SPAR

Ebben az évben is folytatódott a SPAR Magyarország környezettudatosságra törekvő gyakorlata a vállalati események terén: az üzletlánc 2024-ben már két karbontudatos rendezvényt szervezett. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének és az éves üzleti eredményeket bemutató sajtótájékoztató...

Online vásárlás: így érkezhet meg időben a csomagunk

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb...

Átadták a Highlights of Hungary díjakat

Gáll Levente és Tímea, a Magyar Hospice Alapítvány, valamint Szabi a Pék, alias Szabadfi Szabolcs vehette át idén a Highlights of Hungary Társadalmi Díjakat a Budapest Music Centerben tartott díjátadó gálán a közönség szavazatai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején. A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok

A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a...

Don't Miss

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...