- Hirdetés -

Egész évben jelen vagyunk

|

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap a stratégiájukban.

- Szinte minden évben ott vagytok a legnagyobb hirdetők között, ha a Kantar listaáras reklámköltési adatait böngésszük. Gondolom, ez így lesz az idén is.

- Igen, az idén sem lesz másképp, egyértelműen a topmezőnyben fogunk végezni.

- Az is feltűnő, hogy az a cég vagytok, amelyik messze a televízióban költ a legtöbbet az összes médium közül. Ennyire működik nálatok a tévé?

- Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval. Továbbra is az szól mellette, hogy márkaismertséget igazán ezzel lehet építeni, még mindig elképesztően nagy az elérése itthon. A hazai reklámtortában továbbra is a legjelentősebb formátum, amit az magyaráz, hogy Magyarország még mindig kiemelkedő a tévénézésben. Ugyanakkor hozzá kell tennem azt is, hogy bár még mindig jelentős, de folyamatosan csökken a televízió súlya a költségvetésünkben, és évről évre egyre többet szánunk online megjelenésekre.

- Az idén is fókuszban van és lesz a tévés reklámköltés?

- Igen. Ahogy az imént is mondtam, itt tart a magyar piac. A portfóliónk szezonalitása miatt kiemelt szerephez jut az első és az utolsó negyedév, ugyanakkor egész évben jelen vagyunk ezen a csatornán.

- Mi a helyzet a digitális felületek használatával, ha mondjuk a régiót nézzük? Kísérletezgettek vele?

- Régiós vezetőként a cseheknél és a szlovákoknál is fejlettebb digitális piacot látok, mint nálunk, és ez egyformán érvényes a lehetőségekre és a hatékonyságra. Persze egyre többet használjuk ezeket mindhárom országban. Létrehoztunk egy önálló digitális osztályt, úgyhogy bízvást mondhatom, a kísérletezgetés fázisán már rég túl vagyunk. A digitális térnek hosszú távon komoly szerepe van a stratégiánkban, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy globális marketingvezető mellett chief digital officer pozíció is található a vállalat vezetésében. Világviszonylatban pedig egy jelentős digitális terület szolgálja ki az egyes országokat, rengeteg esettanulmánnyal, oktatási anyaggal, segédeszközökkel bátorítva a lehetőségek hatékony és maximális kihasználását. Globálisan olyannyira élen járunk ebben, hogy gyakran előfordul, hogy a társügynökségekkel közösen tanulunk ezekből a nemzetközi tapasztalatokból. Emellett folyamatosan erősödünk lokálisan is: nemzetközi szakemberekből álló, mind a tartalmat, mind a digitális eszközöket illetően ütőképes csapat dolgozik a három ország digitális megjelenésein.

- Nagyon sok minden történt az elmúlt években: Covid, háború, közben pedig durva méreteket öltött az infláció. Ti is érzitek ennek a hatásait az OTC-szektorban? Azt mondják, hogy a vásárlók ebben a szegmensben is elkezdték az olcsóbb helyettesítő termékeket vásárolni. Kellett emiatt változtatni a kommunikáción?

- Nem túlzás azt mondani, hogy a járvány kitörése óta minden a gyakori és gyors alkalmazkodásról szól. Az energiaválság minket is érintett, ahogy a bérigények változása, a munkaerő hiánya és a gyengülő forint is, ezért – ahogy minden piaci szereplő – mi is korrigáltuk egyes termékeink árát, mindhárom országban. Jó példa az élet eltérő területeinek összefüggéseire, hogy amikor megérkeztek az első, magas összegeket tartalmazó gázszámlák, jelentős visszaesést figyeltünk meg a kozmetikumok és a vitaminok termékkörében. Arra számítok, hogy ez a trend az év egészében fennmarad, ezért minimálisan a kommunikáción is változtatunk: kevesebbet költünk ezekre a termékekre, de nem állítjuk le a hirdetéseket, inkább átrendezzük őket.

- Mire helyezitek a hangsúlyt az idén a kommunikációs üzeneteitekben?

- A fő fókusz a dermatológiai és a gasztroenterológiai termékeken van. A bőr fontos immunvédelmi rendszer, a terület ráadásul a kezdetek óta kiemelt fontosságú a Bayer stratégiájában, a Bepanthen pedig a legmeghatározóbb márka ebben az általam felügyelt országcsoportban. Szintén kiemelt szerepet kap a cég stratégiájában a gasztroenterológia. Egyre nagyobb figyelmet szentelünk a gyógynövényalapú termékeknek, mivel a vissza a természethez jelszó jegyében folyamatosan nő irántuk a kereslet. Ez nem regionális jelenség, hanem egy kimutatható nemzetközi trend. A gasztroenterológia azért is fontos kategória, mert a rossz táplálkozási szokások és a stressz miatt már az egészen fiataloknál is több emésztési panasz jelenik meg.

- Az OTC-ben nem könnyű igazán kreatív szpotokat gyártani. Vannak olyan megoldások, amelyekkel ki lehet tűnni az OTC-s reklámcunamiból?

- Következetesen és nagyon rigorózusan ellenőrizzük a kampányaink eredményeit, hogy tanuljunk belőlük, a tanulságokat pedig beépítsük a soron következőkbe. A mérések alapján egyértelmű, hogy lehet kreatívnak lenni, de ez nem eredményez feltétlenül hatékonyságot. A célcsoport, üzenet, eszköz háromszögben a kreativitás inkább egy extra tényező. Természetesen egyre több egyedi megoldást alkalmazunk, más országoktól is tanulva. Használunk például TikTokot edukációs célra, ami meglepően jó eredményeket hoz, vagy podcastokat a kommunikációnkban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...