- Hirdetés -

Egész évben jelen vagyunk

|

- Hirdetés -

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap a stratégiájukban.

- Szinte minden évben ott vagytok a legnagyobb hirdetők között, ha a Kantar listaáras reklámköltési adatait böngésszük. Gondolom, ez így lesz az idén is.

- Igen, az idén sem lesz másképp, egyértelműen a topmezőnyben fogunk végezni.

- Az is feltűnő, hogy az a cég vagytok, amelyik messze a televízióban költ a legtöbbet az összes médium közül. Ennyire működik nálatok a tévé?

- Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval. Továbbra is az szól mellette, hogy márkaismertséget igazán ezzel lehet építeni, még mindig elképesztően nagy az elérése itthon. A hazai reklámtortában továbbra is a legjelentősebb formátum, amit az magyaráz, hogy Magyarország még mindig kiemelkedő a tévénézésben. Ugyanakkor hozzá kell tennem azt is, hogy bár még mindig jelentős, de folyamatosan csökken a televízió súlya a költségvetésünkben, és évről évre egyre többet szánunk online megjelenésekre.

- Az idén is fókuszban van és lesz a tévés reklámköltés?

- Igen. Ahogy az imént is mondtam, itt tart a magyar piac. A portfóliónk szezonalitása miatt kiemelt szerephez jut az első és az utolsó negyedév, ugyanakkor egész évben jelen vagyunk ezen a csatornán.

- Mi a helyzet a digitális felületek használatával, ha mondjuk a régiót nézzük? Kísérletezgettek vele?

- Régiós vezetőként a cseheknél és a szlovákoknál is fejlettebb digitális piacot látok, mint nálunk, és ez egyformán érvényes a lehetőségekre és a hatékonyságra. Persze egyre többet használjuk ezeket mindhárom országban. Létrehoztunk egy önálló digitális osztályt, úgyhogy bízvást mondhatom, a kísérletezgetés fázisán már rég túl vagyunk. A digitális térnek hosszú távon komoly szerepe van a stratégiánkban, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy globális marketingvezető mellett chief digital officer pozíció is található a vállalat vezetésében. Világviszonylatban pedig egy jelentős digitális terület szolgálja ki az egyes országokat, rengeteg esettanulmánnyal, oktatási anyaggal, segédeszközökkel bátorítva a lehetőségek hatékony és maximális kihasználását. Globálisan olyannyira élen járunk ebben, hogy gyakran előfordul, hogy a társügynökségekkel közösen tanulunk ezekből a nemzetközi tapasztalatokból. Emellett folyamatosan erősödünk lokálisan is: nemzetközi szakemberekből álló, mind a tartalmat, mind a digitális eszközöket illetően ütőképes csapat dolgozik a három ország digitális megjelenésein.

- Nagyon sok minden történt az elmúlt években: Covid, háború, közben pedig durva méreteket öltött az infláció. Ti is érzitek ennek a hatásait az OTC-szektorban? Azt mondják, hogy a vásárlók ebben a szegmensben is elkezdték az olcsóbb helyettesítő termékeket vásárolni. Kellett emiatt változtatni a kommunikáción?

- Nem túlzás azt mondani, hogy a járvány kitörése óta minden a gyakori és gyors alkalmazkodásról szól. Az energiaválság minket is érintett, ahogy a bérigények változása, a munkaerő hiánya és a gyengülő forint is, ezért – ahogy minden piaci szereplő – mi is korrigáltuk egyes termékeink árát, mindhárom országban. Jó példa az élet eltérő területeinek összefüggéseire, hogy amikor megérkeztek az első, magas összegeket tartalmazó gázszámlák, jelentős visszaesést figyeltünk meg a kozmetikumok és a vitaminok termékkörében. Arra számítok, hogy ez a trend az év egészében fennmarad, ezért minimálisan a kommunikáción is változtatunk: kevesebbet költünk ezekre a termékekre, de nem állítjuk le a hirdetéseket, inkább átrendezzük őket.

- Mire helyezitek a hangsúlyt az idén a kommunikációs üzeneteitekben?

- A fő fókusz a dermatológiai és a gasztroenterológiai termékeken van. A bőr fontos immunvédelmi rendszer, a terület ráadásul a kezdetek óta kiemelt fontosságú a Bayer stratégiájában, a Bepanthen pedig a legmeghatározóbb márka ebben az általam felügyelt országcsoportban. Szintén kiemelt szerepet kap a cég stratégiájában a gasztroenterológia. Egyre nagyobb figyelmet szentelünk a gyógynövényalapú termékeknek, mivel a vissza a természethez jelszó jegyében folyamatosan nő irántuk a kereslet. Ez nem regionális jelenség, hanem egy kimutatható nemzetközi trend. A gasztroenterológia azért is fontos kategória, mert a rossz táplálkozási szokások és a stressz miatt már az egészen fiataloknál is több emésztési panasz jelenik meg.

- Az OTC-ben nem könnyű igazán kreatív szpotokat gyártani. Vannak olyan megoldások, amelyekkel ki lehet tűnni az OTC-s reklámcunamiból?

- Következetesen és nagyon rigorózusan ellenőrizzük a kampányaink eredményeit, hogy tanuljunk belőlük, a tanulságokat pedig beépítsük a soron következőkbe. A mérések alapján egyértelmű, hogy lehet kreatívnak lenni, de ez nem eredményez feltétlenül hatékonyságot. A célcsoport, üzenet, eszköz háromszögben a kreativitás inkább egy extra tényező. Természetesen egyre több egyedi megoldást alkalmazunk, más országoktól is tanulva. Használunk például TikTokot edukációs célra, ami meglepően jó eredményeket hoz, vagy podcastokat a kommunikációnkban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Új főszerkesztővel folytatja az ÉVA Magazin

Birta Brigittát nevezték ki az ÉVA Magazin új főszerkesztőjének, a tapasztalt szakember több mint nyolc éve a lapot kiadó Marquard Group Hungary vezető munkatársaként dolgozik, új feladata mellett pedig továbbra is betölti a Runner’s...

Így neteznek a magyarok – Facebookra egy óra jut naponta

Naponta átlagosan egy órán át pörgetik a Facebookot a magyar felhasználók, miközben hírek olvasására negyedóránál is kevesebbet szánnak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. Az elemzés szerint fél perc...

Mobilokon érkezik a bankolás jövője

A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy...

Kétkeréken erősít a Lidl

A Lidl megerősíti a kerékpársport iránti elkötelezettségét és a Lidl Trek UCI WorldTour csapat főszponzorává, valamint stratégiai partnerévé válik. A nemzetközi kerékpársport egyik vezető csapatával kötött hosszú távú partnerség a 2023. június 30-án kezdődő...

Új vezetői struktúrával folytatja a Publicis Groupe

Az ország legnagyobb kreatív-, digitális- és médiaügynöksége eddigi legsikeresebb évét zárta 2022-ben, erősítve a hazai, regionális és nemzetközi piacon betöltött szerepét. A folyamatos létszámbeli növekedés és a bővülő ügyfélportfólió hatására megújult szervezeti struktúrában folytatja...

Szegeden bővít a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária szegedi csapata a dinamikus növekedésnek köszönhetően irodát vált. Május 30-án kezdik az első munkanapjukat az IT szakemberek az új helyen, a várost azonban nem hagyja el a légiközlekedési informatikai vállalat,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A magyarok csaknem harmada lemondott az álmairól

Az emberek nem pusztán hosszú életre vágynak, hanem hogy a megadatott időből a lehető legtöbbet tudják kihozni. Nincs ez másképp a magyaroknál sem, a jó életminőség feltételei – így az egészség, de különösen az...

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....