A 18-49 éveseknél a Drága örökösök végzett a nézettségi toplista élén, a teljes lakosság körében pedig az RTL Híradó bizonyult a legnézettebbnek. Jól kezdtek az RTL karanténos műsorai, de ettől függetlenül a TV2 közelebb került az RTL Klubhoz.
Múlt héten a korábbi hét naphoz viszonyítva csökkent az RTL Klub és a TV2 közötti főműsoridős különbség a 18-49 éveseknél. Az RTL Klub heti share-je 2,2 százalékponttal, 14,9 százalékra csökkent. A TV2 közönségaránya pedig 0,6 százalékponttal, 11,9 százalékra nőtt. Az RTL Klub előnye így kereken 3 százalékpontot tett ki.
Minden estét megnyert az RTL Klub, a vasárnap hozott csak szorosabb versenyt (RTL Klub: 11,2%, TV2: 10,2%). A korábbi hetekkel ellentétben a hétfőtől péntekig terjedő időszak sem mutatott az egész hetitől nagyon eltérő eredményt (RTL Klub: 15,8%, TV2: 13%).
Ahogy az lenni szokott, a 18-59 éveseknél és teljes napon szorosabb volt a küzdelem, ugyanakkor ennél a célcsoportnál is az RTL Klub nyerte a hetet (RTL Klub: 9,7%, TV2: 8,9%).
A nemzetközi csatornaportfóliók versenyében (18-49 évesek és főműsoridő) ismét a Viacomnak jött ki legjobban a lépés, hiszen 6,9 százalékos heti share-t produkáltak. Ezzel jóval megelőzték az 5,2 százalékos Sony csatornákat és a 4,7 százalékos AMC-t.
16. hét / 15. hét / 14. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,9% / 17,1% / 17,5%
TV2 – 11,9%/ 11,3% / 12,4%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (16. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 10,3% (8,9%)
Híradó – 23,3% (22,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19,6% (20,5%)
Drága örökösök – 20,1% (20%)
Bátrak földje – 12,8% (12,3%)
TV2
Remények földje – 9% (9,9%)
Tények – 13,7% (15,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,5% (14,9%) – hétfőtől szombatig
#Maradjotthon – 9,2% (12,6%)
Exatlon Hungary – 14,2% (14,1%)
Az RTL Klub esetében a hétköznapok hozták a papírformát. A Híradó, Fókusz, Drága örökösök trió nagyon magas közönségarányt szállított. Ezen belül is figyelemre méltó a hírműsor 23,3 százalékosra nőtt átlagos közönségaránya. Ugyanakkor abban sincs változás, hogy a Bátrak földje továbbra is messze járt a csatornaátlagtól és a sávját sem tudta nyerni.
A TV2 esetében a csatornaátlag felett teljesített az esti hírműsor, valamint az Exatlon is. A #Maradjotthon című műsor a második hetében már a 10 százalékos szint alá csúszott, emiatt csütörtöktől átrakták az Exatlon utáni sávba.
Múlt héten több új műsor is debütált. Az RTL Klubon szombat este láthatták a nézők a Made in Karantén első részét, ami 16,7 százalékos share-rel kezdett. Jó eredményeket produkált vasárnap este a Maradj haza magadnak (17,2%) és a Segítség! Itthon vagyok! (15,5%) is. A TV2 a Neked énekelek című műsort tűzte képernyőre vasárnap este, ami 10,8 százalékos közönségarányt ért el.
A műsoros toplista élén más produkció nevét láthatjuk a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál, de mindkettő az RTL Klubon volt látható. A kereskedelmi célcsoportnál a Drága örökösök csütörtöki adása vonzotta a legtöbb nézőt, szám szerint 351 ezret. A teljes lakosságnál pedig a kedd esti RTL Híradó végzett az élen 1,01 millió nézővel. Múlt héten ez volt az egyetlen műsor, ami megugrotta az egymilliós nézőszámot.
A TV2 esetében a korábbi hetekben általában az Exatlont, a Tényeket és a Tények Pluszt láthattuk a legnézettebb műsorok között, s ez a trend az elmúlt héten sem szakadt meg. A 18-49 éveseknél az Exatlon hétfői adása vonzott a legtöbb, 241 ezer nézőt, majd a keddi Tények Plusz (206 ezer) és a vasárnapi Tények (199 ezer) következik a toplistán.
A teljes lakosságnál a TV2 legnézettebbje a vasárnapi Tények volt (849 ezer néző), a második a keddi Tények Plusz (749 ezer néző), a harmadik a hétfői Exatlon (651 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.