Továbbra is a televízió a legerősebb képernyős hirdetési platform a WARC elemzése szerint, a szervezet által vizsgált 12 piacon 140 milliárd dollárt költöttek tévés reklámokra. Előnye ugyanakkor folyamatosan csökken, elsősorban az okostelefonok térhódításának köszönhetően.
A WARC által megvizsgált 12 piacon a különböző képernyős platformokon elköltött hirdetési pénz 41,9 százaléka jutott tavaly a tévére, a platformon mért reklámköltés 1 százalékkal múlta felül a 2017-es értéket. A tévé előnye továbbra is jelentős, 25,1 százaléponttal előzi meg a második képernyős hirdetési platformot a mobilt (58 milliárd dollár), azonban az elmúlt években a különbség folyamatosan csökkent.
Az elemzés arra is rámutat, hogy bár továbbra is a legjobb eszköz a televízió, ha nagy tömeget akarnak elérni a hirdetők, ha kis mértékben is, de csökken a tévézésre szánt idő. A múlt év első felében átlagosan naponta 1 óra 54 percet töltöttek lineáris tévéadások nézésével az emberek világszerte, ez 2017-hez képest 4 perccel, míg 2012-höz képest 21 perccel kevesebb.
A tévés hirdetések hatékonyságát jelzi, hogy az Egyesült Királyságban hosszabb távon (három év felett) a reklámok által generált nyereségtöbblet 71 százalékát a tévés hirdetések hozzák, míg rövid távon (3-6 hónap) 62 százalék ez az arány. Az Advertising Research Foundation (ARF) elemzése szerint pedig a tévés hirdetésekre szánt összeg csökkentése esetén minden elvett dollár 3 dollárnyi bevételcsökkenést eredményez. A WARC Marketer’s Toolkit felmérése szerint mindezek ellenére a márkák 32 százaléka azt tervezi, hogy csökkenti idén tévés reklámköltését, 49 százalék maradna a tavalyi szinten és csak 18 százalékuk tervez növelést.
A tévés piac számára új lehetőségeket kínál a testreszabott hirdetés, ami az internetkapcsolatra képes okostévék térhódításával válik realitássá. Világszinten a múlt évben már 35,2 százalékos volt az ilyen típusú televíziók penetrációja, ugyanakkor mindössze egymilliárd dollárt költöttek az újfajta reklámokra a hirdetők. A modell elterjedését nehezíti az is, hogy a fogyasztók nem igazán nyitottak arra, hogy személyes adataikkal fizessenek azért, hogy számukra relevánsabb reklámokat nézhessenek. Az Egyesült Államokban végzett felmérés szerint az amerikaiak 61 százaléka nem adná oda személyes adatait ennek érdekében.