Együttműködési megállapodást kötött a Neumann János Egyetem és a Promptmaster annak érdekében, hogy elősegítsék a mesterséges intelligencia felsőoktatásba való integrálását. A közös munka első lépéseként elindítják az ország első akkreditált ChatGPT egyetemi képzését, mely szabadon választható tárgyként fut majd februártól.
A Neumann János Egyetem és a Promptmaster megállapodásban rögzítették, hogy közös lépéseket tesznek annak érdekében, hogy mind az egyetemi oktatók, mind a hallgatók kiaknázhassák az AI használatában rejlő lehetőségeket, teret adva a ChatGPT oktatási segédeszközként való alkalmazásának. Ezen törekvésük részeként 2024 februárjában elindítják az ország első akkreditált ChatGPT egyetemi képzését, amely a promptolás világába vezeti be a Neumann János Egyetem hallgatóit. A diákok egy 2 kredites szabadon választható tantárgy keretében sajátíthatják el, hogyan nyerhetnek ki pontos, és jó minőségű válaszokat a nyelvi modellből. A kurzuson megszerzett készségek birtokában bármilyen szellemi munkát hatékonyabban, és gyorsabban végezhetnek el, amely versenyelőnyt biztosíthat számukra a munkaerőpiacon.
„A cégünknek 47 országból vannak diákjai, jól látjuk a munkaerőpiac hozzáállását a ChatGPT-hez. Mindenhol ugyanaz a visszajelzés az állásbörzéken: tanítsátok meg a diákokat promptolni, különben nem fogjuk felvenni őket. Ez az együttműködés nemcsak hatalmas lehetőség a diákok számára, de egyben felteszi hazánkat a térképre a mesterséges intelligencia oktatás terén, a Neumann János Egyetem diákjai a világon az elsők között tudnak gyakorlati tapasztalatra szert tenni a nagy nyelvi modellek használata kapcsán. Izgatottság és hála van bennem azért, hogy ebben egymásra találtunk az Egyetemmel, és alig várom, hogy kiképezzünk egy generációnyi Prompt Mastert!” - mondta Szabó Dávid, a Promptmaster társalapítója, és ügyvezetője.
Dr. Berczeli Miklós a Neumann János Egyetem Pályázati Irodáért és Ipari együttműködésekért felelős megbízottja, adjunktusa úgy fogalmazott, hogy: „Az együttműködés hátterében az a felismerés áll, hogy a nyelvi, generatív mesterséges intelligencia rendszerek által kínált lehetőségek jelentős hatást gyakorolnak az akadémiára és a munkaerőpiacra. A ChatGPT egyetemi képzésünk és az együttműködésünk a Promptmasterrel nem csupán azoknak nyújt kiváló lehetőséget, akik érdeklődnek az innováció iránt, hanem egyúttal a Neumann János Egyetemet is a mesterséges intelligencia oktatás központjává emeli.”
Hozzátette: “Hiszünk abban, hogy a ChatGPT képességeinek elsajátítása egy új korszakot nyit meg hallgatóink előtt. A nyelvi AI rendszerek alkalmazását pedig nem csak az oktatásban, hanem a kutatás-fejlesztési projektjeink kapcsán is célunk alkalmazni. Keressük az ipari együttműködéseket, hol tudunk a kis-, közép- és nagyvállalatoknak kooperációban segíteni a Promptmasterrel, hogy a gazdasági versenyelőnyüket növeljük.„
A kezdeményezés nemcsak a diákok tanulási élményét hivatott javítani, hanem jelentősen megkönnyíti az oktatók munkáját is, hisz az AI egy olyan tanársegédként funkcionál majd az egyetemen, aki mindig rendelkezésre áll, sosem betegszik meg, nem vesz ki szabadságot, bármikor lehet zavarni és azonnal választ ad a kellő hozzáértéssel megfogalmazott kérdésekre.
Dr. Sági Norberta oktatási rektorhelyettes hozzászólásában kiemelte, hogy a Neumann János Egyetem oktatási tevékenységét a tanulási eredmény orientáltság jellemzi. Az oktatóiktól azt várják, hogy a hallgatók tanulási szokásait is figyelembe véve határozzák meg egy-egy kurzuson a követelményrendszert és annak elérési útvonalát, folyamatosan szem előtt tartva az adott kurzus célját, a kurzus során megszerzendő tudást, kompetenciákat és attitűdöket. Az oktató feladata a hallgatók támogatása abban, hogy megtalálják hatékony egyéni tanulási módszereiket, mellyel eredményesen tudnak tanulni. Hozzátette: “A tanulási élmény biztosítása, a hallgatói motiváció megtartása, az oktató és hallgató együttműködése, a hallgatói fejlődés nyomon követésére a jövőben is olyan módszertani eszközöket kívánunk az oktatók kezébe adni, hogy a kurzusok tervezésének, a tanulásszervezésnek, valamint az értékelésnek a középpontjában a hallgató tanulása, az egyéni tanulási utak támogatása álljon. A nyitottságot, tanulási vágyat szeretnénk erősíteni mind a hallgatóink, mind az oktatóink körében akkor, amikor a Promptmaster vezetőivel egy közös, AI támogatott kurzust tervezünk. A kurzushoz létrehozandó „virtuális tanársegéd” a betáplált tartalmakra támaszkodva válaszolja majd meg a hallgatók kérdéseit, és teszi lehetővé, támogatja tértől és időtől függetlenül a tanulást.”
Az egyetem elkötelezettsége a minőségi oktatás iránt, valamint a PromptMaster által képviselt szakértelem és innováció ötvözése rendkívül izgalmas lehetőségeket rejteget, és a kölcsönös együttműködés és tudásmegosztás bizonyára mindkét fél számára értékes tapasztalatokat és előnyöket fog eredményezni.