A szokásosnál jobb pénzügyi eredményeket mutatott be a Snap, amely 3 milliós felhasználószám-csökkenést volt kénytelen elkönyvelni, valószínűleg a rosszul sikerült felületi változások miatt.
Felemás eredményeket jelentett be a Snap az idei júniussal záruló második negyedéves pénzügyi jelentésében, mivel a pénzügyi eredmények jóval az elvárások felett teljesítettek, viszont eközben a Snapchat felhasználószám-csökkenésbe kezdett. Az elmúlt három hónapban az előző évhez képest 44 százalékkal több, azaz 262 millió dolláros bevételt tudhatott magáénak a vállalat, miközben az elemzők csak 251 millió dollárra számítottak. Eközben pedig a veszteség 20 százalékkal, 353 millió dollárra csökkent, ami szintén kevesebb az elemzők előzetes várakozásainál.
Hiába azonban a Snapchat törekvése, mivel a napi felhasználószám 3 millióval csökkent az elmúlt negyedévben világszerte 188 millióra, pontosabban 1-1 milliót esett Észak-Amerikában, Európában és a világ többi részén is. Ez a csökkenés természetesen csak a negyedévre vonatkozik, mivel éves szinten 8 százalékkal nőtt a felhasználók száma globálisan.
A felhasználószám csökkenése a médiavisszhang szerint egyértelműen a Snapchat felületi változtatásainak az ára, amelynek eredeti célja az volt, hogy könnyebb legyen használni a felületet, így ketté szedte a barátok és mások tartalmait. Bár a nagyobb áttervezések mindig sok régi felhasználóban ellenérzést váltanak ki eleinte, amire a vállalat előre figyelmeztette is a befektetőket, de úgy tűnik, hogy ez a változtatás az általánosnál sokkal rosszabbul sikerült – írta a hwsw.hu.