- Hirdetés -

Egyre többen fizetnek okoseszközökkel

|

Folytatódik az okoseszközös fizetések diadalmenete a K&H-nál. A tranzakciók száma az idén 43 százalékkal nőtt, miközben a költések összege 57 százalékkal emelkedett. A négyféle okoseszközös megoldás közül az Apple Pay és a Google Pay viszi a prímet, előbbinél a forgalom 59, utóbbinál 54 százalékkal nőtt az idén az előző év azonos időszakához képest.

Bár évek óta meredek emelkedőn vannak a készpénzmentes okoseszközös fizetések, a K&H-sok az egyre magasabb bázis ellenére rátettek egy lapáttal - közölte a pénzintézet a saját adatai alapján.

 

43 és 57 százalékos plusz egyszerre

 

Az idei év első nyolc hónapjában közel 46 millió alkalommal fizettek a pénzintézet ügyfelei okoseszközzel, szemben az előző év azonos időszakával, amikor majdnem 32 millió ügyletre került sor. Vagyis 43 százalékkal nőtt a tranzakciók száma.

 

Még jelentősebb növekedés látható a forintba mért forgalmat tekintve. Az idén január eleje és augusztus vége között az okoseszközös fizetések összesen megközelítette a 359 milliárd forintot, szemben az egy évvel korábbi 228 milliárddal, ami 57 százalékos emelkedésnek felel meg.

 

“Az okoseszközökkel való fizetések trendszerű és lendületes emelkedése azt mutatja, hogy az ügyfeleink egyre inkább a gyors, kényelmes és egyszerű megoldásokat részesítik előnyben. Az érintésmentes felhasználói élmény miatt folyamatosan nő az Apple Pay és Google Pay népszerűsége, hiszen nem csak az üzletekben, webáruházakban fizethetnek vele gyorsan és biztonságosan, hanem egyre gyakrabban használják applikációkon keresztül, előfizetések és egyéb digitális tranzakciók kezelésére is.” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője.

 

Hogyan szerepelt a Google Pay? És a többiek?

 

A K&H-nál jelenleg négy okoseszközös fizetési megoldás érhető el, az Apple Pay, a Google Pay, a Xiaomi Pay és a Garmin Pay alkalmazása. Valamennyinél komoly bővülés látható, mind a tranzakciók számát, mind a forgalma tekintve.

 

Konkrét számokban a következő a helyzet. Az év első nyolc hónapjában az Apple Pay fizetések száma 43 százalékkal 28 millió fölé emelkedett, míg az ezekhez köthető költések összege 59 százalékkal 236 milliárd forint fölé ugrott. A Google Pay esetében szintén 43 százalékkal 17 millió fölé nőtt a vásárlások száma, ehhez pedig 54 százalékos forgalom, összesen 120 milliárd forintos meghaladó érték társult.

 

A Garmin Pay- és Xiaomi Pay-fizetések száma 26, illetve 30 százalékkal nőtt, így elérte a 236 és 68 ezret. Az utóbbi okoseszközös fizetési megoldásokhoz köthető forgalom 32 százalékkal 1,7 milliárd forintra, illetve 35 százalékkal majdnem 400 millió forintra emelkedett.

 

A K&H szakembere azt is elmondta, hogy az okoseszközös fizetések mellett az idén szeptembertől a készpénzmentes fizetések bővülése újabb lendületet kaphat, miután elindult a qvik, amely az azonnali fizetési rendszerhez kapcsolódva biztosítja a QR-kódos fizetés lehetőségét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...