Együtt szívunk – fontos problémára hívja fel a figyelmet egy kreatív kampány

Becslések szerint a légszennyezés még mindig több mint tizenegyezer ember idő előtti halálához járul hozzá évente Magyarországon. Erre a problémára hívja fel a figyelmet a DeepInsight Creative és az Organic Communications ügynökségek közös kampánya, amit a European Climate Foundation támogatásával valósítottak meg.

A kampány fő üzenete, hogy a légszennyezés egy láthatatlan gyilkos, aminek csökkentéséért mindannyian tehetünk a mindennapi döntéseinkkel, ugyanis számos szennyezőanyag esetében ma már maga a lakosság a legnagyobb kibocsátó. A kampány online kommunikációs lábai a legbolkapott.hu oldal, Facebook és YouTube, illetve a háziorvosoknak továbbképzéseket nyújtó szakmai szervezet, a Medukator csatornái. Emellett futott egy plakátkampány, országosan 300 háziorvosi rendelővel.

A légszennyezés veszélyei és orvoslása kampány egyszerűen, látványos rajzos videókkal mutatja be, hogyan tehetünk mindannyian a tisztább levegőért – és ezzel saját magunk és környezetünk egészségéért is. Itt például egy, a szilárd tüzelés veszélyeiről szóló film érhető el.

A kampány három, lakossági szinten is befolyásolható problémára hívja fel a figyelmet: az avarégetésre, a rosszul megoldott fatüzelésre és a túlzásba vitt autóhasználatra. A honlapon elérhető tudástár számos szakmai szervezet munkájára hivatkozik, és a mindennapi élethez kapcsolódó további cselekvési lehetőségek ad.

A kezdeményezés fontos szerepet szán a háziorvosoknak is, hiszen ők azok, akik hitelesen tudják megerősíteni, milyen sokat számítanak a tudatos, apró mindennapi döntések. Számukra tudásanyagok és szakmai előadás is készült amit országosan több helyszínen adunk elő. Célunk, hogy a légszennyezéssel kapcsolatos ismeretek minél mélyebben beépüljenek az egészségmegőrzés gyakorlatába.

A legbolkapott.hu weboldalon számos érdekes és a problémával foglalkozó írás is található, készült például egy nagyon tanulságos kísérlet arra vonatkozóan is, hogy az avarégetés mennyire káros -, emellett a kreatív ügynökségek könnyedebb, humoros tartalmakkal is igyekeztek megszólítani a szélesebb közönséget és eljuttatni hozzájuk a kampány fő üzeneteit.

Itt pedig egy tanulságos videó arról, hogy hol érzékelhető igazán, hogy mennyire egymásra vagyunk utalva, ha a közös levegőnkről van szó és mi az a helyzet, ami a láthatatlan légszennyezést mégis kézzelfoghatóvá teszi.