- Hirdetés -

Elégedetlenek a vásárlók a csomagok házhozszállításával

|

Megelégelték a hazai online vásárlók a futárok érkezésének kiszámíthatatlanságát: az Ipsos friss kutatása alapján minden második megrendelővel előfordult már, hogy épp nem volt otthon a házhoz szállítás időpontjában, és ez közel kétharmadukat kifejezetten zavarja. A válaszadók 79 százaléka ezért azokat a webáruházakat részesítené előnyben, amelyek a megrendeléskor általuk megjelölt időpontban kézbesítik a terméket. Az okoslogisztikai megoldásokat kínáló DODO a vásárlói elvárások teljesítése érdekében mozgalmat indít, amelynek célja a jelenlegi kézbesítési megoldások hiányosságainak feltárása, illetve a piaci szereplők ösztönzése kiszállítási szolgáltatásaik fejlesztésére.

Az internetes vásárlás hazai elterjedtségét és fontosságát jól mutatja, hogy a DODO megbízásából az Ipsos által készített országos, reprezentatív felmérés eredményei alapján a magyar fogyasztók több mint háromnegyede szokott különböző termékeket rendelni a webshopokból. Ugyanakkor a kutatás alapján sokaknak okoz bosszúságokat a rendelések kézbesítésének kiszámíthatatlansága: a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy a futár nem találta otthon vagy a munkahelyén, s emiatt nem kapta meg időben a csomagját, s ezt közel kétharmaduk kifejezetten zavarónak találja. Ennek elkerülése érdekében az online vásárlók 85 százaléka szeretné előre kiválasztani a megrendelt termék kiszállításának napját és pontos időpontját, és közel négyötödük előnyben részesítené azokat a webáruházakat, ahol ezt az időablakos szolgáltatást már igénybe vehetik. A futárok érkezésének kiszámíthatatlansága ugyanis megnehezíti a mindennapok tervezhetőségét, erre utal, hogy a megkérdezettek 80 százaléka úgy szeretné megtervezni az időbeosztását, hogy hogy ne kelljen sokáig az online megvásárolt termékek kézbesítésére várakoznia.

A házhoz szállítás tervezhetősége az elmúlt években rengeteget fejlődött, az időablakos kiszállítás az online élelmiszerkereskedelemben már bizonyított, így minden feltétel adott ahhoz, hogy az e-kereskedelem egyéb szektoraiban is az előre megválasztott időpontban vehessék át rendeléseiket a vásárlók. "Az egyórás időablakok nyújtotta kényelmet már megismerték és megszerették a fogyasztók az online élelmiszerrendeléseik során, és egyre többen igénylik ezt a fajta kényelmet a többi terméktípus esetén is. Ez nem is csoda, nem tekinthető vásárlóközpontúnak a kiszállítás, ha a megrendelt termék a webáruház vagy a futár időbeosztásához igazodva érkezik meg. Az emberek számára egyre értékesebb a szabadidejük, így egyre kevésbé hajlandóak otthon vagy a munkahelyükön várakozni a csomag átvételére, és ehhez igazítani a napirendjüket. Ezért a futárnak logikusan épp a vásárló számára megfelelő időpontban kell érkeznie” – mondta el a felmérés eredményeit értékelve Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.

Mozgalom indul a házhoz szállítás megújításáért

A DODO az online rendelések kiszállításának széles körű, az e-kereskedelem egészére kiterjedő fejlesztése érdekében egy olyan mozgalmat indít, amely a nevarj.eu weboldalon pontos és naprakész információkkal látja el a piaci szereplőket a vásárlók változó igényeiről, a kézbesítéssel összefüggő preferenciák alakulásáról. Az okoslogisztikai szolgáltató szerint kulcsfontosságú, hogy a vállalatok döntéshozói megismerjék a fogyasztók ezzel kapcsolatos tapasztalatait, egyebek mellett azokat a frusztráló pillanatokat is, amelyeket a csomagjaik átvételére várakozva kell átélniük. A mozgalom célja, hogy a webshopokat arra ösztönözzék, követeljenek többet a házhoz szállítást végző szolgáltatóktól. A vásárlók elvárásai világosak: 85 százalékuk kiszámíthatóbb, az időbeosztásukhoz igazodó kézbesítést várnak el az e-kereskedelem szereplőitől, ehhez pedig precízebb logisztikai megoldások alkalmazására van szükség. A DODO bízik abban, hogy ezeket az információkat megismerve egyre többen tesznek lépéseket kiszállítási megoldásaik fejlesztése érdekében.

„Az elmúlt időszak piaci trendjei bebizonyították, hogy az e-kereskedelemben a verseny nem áll meg az országhatároknál: több tízezer webáruház keresi a magyarországi vásárlók kegyeit. A webshopokkal rendelkező vállalatok rendszeresen hivatkoznak fogyasztóközpontúságukra, de a házhoz szállítás terén a vásárlók tapasztalatai gyakran köszönőviszonyban sincsenek a magasztos márkaüzenetekkel. Meg fogjuk mutatni, igenis lehet alapelvárás az, hogy a megrendelt termék az előre kiválasztott időpontban érkezzen meg – akár aznap, akár néhány nap múlva, de mindenképp a megjelölt órában. Azért dolgozunk, hogy mindez az e-kereskedelem egyre több területén, Magyarországon is megvalósulhasson” – mondta el Peter Menky.

Új fejlesztés segíti az időablakos kiszállítás kiterjesztését az e-kereskedelem további szegmenseire

Az előre meghatározott időszakban történő kiszállítások a mostaninál jóval több szektor, illetve vállalat számára válnak elérhetővé egy új fejlesztésnek köszönhetően. Egy egyszerű, de hatékonyan működő widget segítségével a webshopok az e-kereskedelem minden területén a vásárló által előre megválasztott napon és idősávban kézbesíthetik a rendeléseket, kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé téve ezzel a webes vásárlásokat.

A widgetes formában igénybe vehető, szabványosított szolgáltatással az olyan webáruházak is elérhetővé tehetik vásárlóik számára a gyors, időzített kiszállítás lehetőségét, amelyek még nem szereztek tapasztalatot ezen a területen, vagy akár nem is ismerik ezt a megoldást. „Az e-kereskedelemben kiélezett verseny folyik minden egyes vásárlóért és minden egyes megrendelésért. Ebben a helyzetben a széles választék és a vonzó árak biztosítása már nem elegendő a sikerhez: ha a megrendelőt kellemetlenségek érik a termék kiszállítása során, az a vásárlói élmény egészére rányomhatja bélyegét. Kutatásunk alapján jelenleg a magyar vásárlók több mint fele tapasztal problémákat ezen a téren, és négyötödük előnyben részesítené a kiszámítható házhoz szállítást kínáló webáruházakat. Ezt azt jelenti, hogy komoly versenyelőnyre tehetnek szert azok a vállalatok, akik a jövőben erőfeszítéseket tesznek kézbesítési szolgáltatásaik fejlesztése érdekében” - hangsúlyozta Peter Menky.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Online vásárlás: így érkezhet meg időben a csomagunk

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb...

Átadták a Highlights of Hungary díjakat

Gáll Levente és Tímea, a Magyar Hospice Alapítvány, valamint Szabi a Pék, alias Szabadfi Szabolcs vehette át idén a Highlights of Hungary Társadalmi Díjakat a Budapest Music Centerben tartott díjátadó gálán a közönség szavazatai...

Ezek a mobilok is elérhetők a Black Friday akcióban

Száznál is több készüléket tartalmazó terméklistával jelentkezik a Xiaomi Magyarország az idei Black Friday alkalmából: a november 15-től 30-ig tartó akció során kedvezményes áron lesznek elérhetők a gyártó telefonjai és okoseszköz ökoszisztémájának legváltozatosabb készülékei,...

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Black Friday 2024: így vásárolunk az idén

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli...

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább zöldít a SPAR

Ebben az évben is folytatódott a SPAR Magyarország környezettudatosságra törekvő gyakorlata a vállalati események terén: az üzletlánc 2024-ben már két karbontudatos rendezvényt szervezett. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének és az éves üzleti eredményeket bemutató sajtótájékoztató...

Online vásárlás: így érkezhet meg időben a csomagunk

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb...

Átadták a Highlights of Hungary díjakat

Gáll Levente és Tímea, a Magyar Hospice Alapítvány, valamint Szabi a Pék, alias Szabadfi Szabolcs vehette át idén a Highlights of Hungary Társadalmi Díjakat a Budapest Music Centerben tartott díjátadó gálán a közönség szavazatai...

Ezek a mobilok is elérhetők a Black Friday akcióban

Száznál is több készüléket tartalmazó terméklistával jelentkezik a Xiaomi Magyarország az idei Black Friday alkalmából: a november 15-től 30-ig tartó akció során kedvezményes áron lesznek elérhetők a gyártó telefonjai és okoseszköz ökoszisztémájának legváltozatosabb készülékei,...

Fókuszban felújított műszaki cikkek a Vaterán

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished)...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...