- Hirdetés -

Élen a Toyota a hazai újautópiacon

|

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 6380 új autó értékesítésével, 14,2 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen az év első négy hónapját vizsgálva: ez 41 százalékkal több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye: 16,8 százalékos piaci részesedéssel őrzi első helyét, több, mint kétszer annyi új autót értékesítve mint a sorban őt követő márka.

A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota valósággal letarolta a piacot az év első négy hónapjában, miután 12,9%-al növelte értékesítéseit és 1,4 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,8%-al bővülő, tehát gyakorlatilag stagnáló magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon.

A személyautók tekintetében még drámaibb a Toyota előnye

A teljes magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 67%-al haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A kivonáskkal tisztított személyautópiacon 16,9%-os részesedéssel áll az élen a környezetbarát japán autómárka.

Erősödő Toyota jelenlét a kishaszongépjárművek piacán

A teljes hazai kishaszongépjármű piacon a Toyota 964 új autó értékesítésével, 14,3%-os részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 16,3%-os részesedéssel áll a második helyen.

A magán és flottavásárlók körében egyaránt a Toyota az etalon

A teljes piacon a magánvásárlók körében 21,4%-os részesedéssel első, míg a flottapiacon 12%-al második a Toyota, a hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor ezeken a területeken is még egyértelműbb a Toyota dominanciája: a magánvásárlók körében 21,4%-al, a flottvásárlók körében pedig 15%-al áll az első helyen. A Toyota eladásaiból az év első négy hónapjában egyébiránt mintegy 64,4%-os tettek ki a céges vásárlások, szemben a 76,3%-os piaci átlaggal.

A piaci bővülés ütemének tizenötszörösével növelte eladásait a Lexus

Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak: január és április között 43,6%-al több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában. Ha a prémium piacot külön vizsgáljuk, a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus teljesítménye így is bravúrosnak számít: a márka eladásai a prémium piac 11,6%-os bővülési ütemének közel négyszeresével növekedtek, a környezetbarát Japán luxusautómárka részesedése így 1,2 százalékponttal, 5,6 százalékra növekedett. A teljes piacra vetítve az év első négy hónapjában Magyarországon gazdára találó Lexus egyébiránt 0,8%-os részesedést jelent.

„A magyarországi újautóvásárlók márkáinkba vetett töretlen bizalmának köszönhetően a Toyota és a Lexus értékesítések elképesztő ütemben nőttek hazánkban az elmúlt időszakban. Ennek köszönhetően a világ elsőszámú autógyártója és a világ legkedveltebb autómárkája Magyarországon is stabilan őrzi elsőségét. A következő hónapokban érkező vadonatúj Toyota és Lexus modellek, mint például a vadonatúj plug-in hibrid elektromos Toyota Prius vagy épp a vadonatúj Toyota C-HR, netalán a vadonatúj Lexus RZ pedig biztos alapot teremtenek számunkra ahhoz, hogy a következő hónapokban még tovább erősíthessük pozíciónkat. Mindez remek első kézből történő visszaigazolása annak, hogy a piac milyen bizalommal fogadja a Toyota multitechnológiás, azaz a különböző részben vagy teljesen elektromos meghajtásokra (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) alapuló stratégiáját.” kommentálja vállalat sikereit Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...