- Hirdetés -

Élen az Origo, feljött a 24.hu – így áll a hírverseny a neten

|

- Hirdetés -

A tartalmi változások ellenére sikerült megőriznie vezető helyét a híroldalak között az Origo-nak a látogatószámot vizsgálva, a második helyre viszont feljött a 24.hu. Az összes weboldalt vizsgálva a magasan a Blog.hu a legnépszerűbb, és hatalmas pörgés tapasztalható az üzleti, gazdasági weboldalaknál.
Amennyiben összevetjük a hazai leglátogatottabb weboldalak idei és tavaly szeptemberi látogatottsági adatait, már abban is látszanak változások. 2016 szeptemberéhez képest az idén bekerült a top 10-be a Femina és kiesett a Startlap. A hírportálok között erősödött a 24.hu és a Blikk, valamint továbbra is bőven kétmillió feletti havi látogatószámot produkálnak olyan szájtok, mint a Jófogás és az Árukereső – – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából.
Ahol tavaly szeptemberhez képest nem történt elmozdulás, az a két éllovas, a Blog.hu és az Origo. Tavaly és az idén szeptember között ugyan kicsit csökkent a Blog.hu látogatottsága, de a havi 3,4 milliós elérésüknek még csak a közelébe sem tudott kerülni más szereplő. Még az Origo is jó 600 ezres lemaradással követi őket.
Hírek piaca
Amióta a Magyar Telekom elpasszolta az Origo hírportált is működtető céget, a névadó szájt elég meredek tartalmi változásokon ment keresztül. Ennek kapcsán gyakran lehet olvasni arról, hogy emiatt elvesztik majd a látogatóikat. Nos, ennek – az év eddigi részének az adatait végignézve – nem sok nyomát látni. Az Origo hírportál nagyon fixen hozza a havi 2,7-2,8 milliós látogatószámát. Az idei leggyengébb hónapjuk a február volt, amikor 2,6 milliós látogatottságot értek el, de ez abból is adódhatott, hogy az év második hónapja kevesebb napból áll.
Ami viszont változás, hogy az idén már egyértelműen a 24.hu lett a második számú online hírportál. Az évet 2,5 milliós januári eredménnyel kezdték, 2,3 millióval náluk is a február volt a mélypont, azóta viszont tartják a 2,4 milliós szintet. Az Index viszont újabban beragadt a 2,3 milliós havi látogatottságra. A szeptember pedig a 2017-es év leggyengébb hónapja volt a számukra, hiszen 2,26 milliós látogatószámot produkáltak.
Talán ritkábban vannak emlegetve, de a 24.hu mellett a Blikk.hu is a feltörekvő hírszájtok közé tartozik. Látogatószámuk a fenti szereplőkhöz képest kissé ingadozóbb, 1,9 és 2,2 millió között mozog, viszont emelkedő tendenciát mutat. Amennyiben ezt tartják, akár az Indexet is befoghatják.
A mobilos netezők körében látványosan erős a Blikk, szeptemberben ezen a téren megelőzték a többi híroldalt. Ráadásul ez nem egyszeri ugrás, hanem hónapok óta tartó trend. Például már májusban, amikor az Origo 1,36 millió mobilos látogatót vonzott, a Blikk.hu 1,35 millióval volt a második, megelőzve a 24.hu-t és az Indexet is. A két „nagy öreghez”, az Origóhoz és az Indexhez viszonyítva a 24.hu is erős mobilon. Az idén három olyan hónap volt, amikor a mobilozók körében piacvezető híroldalnak számítottak.
Középmezőny
Van a híroldalaknak egy meglehetősen népes második ligája, vagy ha úgy tetszik középmezőnye. Ezek a szájtok messziről figyelik még a Hvg.hu kétmilliós havi adatait is. Ebben a körben messze a legerősebb pozíciói a 444-nek vannak. A jó hír számukra az lehet, hogy a középmezőny többi tagja a nyomukban sincs, a rossz hír, hogy ők is messze vannak az élmezőnytől. Az évet még 1,5 milliós látogatószámmal kezdte a 444, majd februártól eléggé beragadtak az 1,3 milliós szintre.
Persze ez utóbbi nem kevés, pláne ha megnézzük, hogy utánuk következik a közmédiához tartozó Híradó.hu, amely 636 ezer látogatót ért el szeptemberben, azaz kevesebb mint a felét a 444-ének. Harmadik helyen áll a Magyar Nemzet online kiadása – korábban az MNO márkát használták –, de kerülhetnek ennél hátrébb is, amennyiben nem tudják megfordítani a csökkenő tendenciát. Januárban 832 ezer volt a havi látogatószámuk, ami ezután inkább a 600-700 ezres szinten mozgott, szeptemberben pedig benéztek a 600 ezres szint alá is. Így viszont már nem sok választja el őket a nyáron indult Zoomtól, amelyről szeptemberben volt először auditált látogatottsági adat. Tarjányi Péter híroldala erősen kezdett, 575 ezres látogatószámot értek el.
A Mandiner az idei legjobb látogatószámának áprilisban örülhetett, amikor 221 ezren keresték fel a szájtot. A nyár elején került Tombor András érdekeltségébe az oldal, azóta a látogatottságuk folyamatosan csökkent, az idei mélypont a szeptember volt, 149 ezer látogatóval. Korábban a híroldalak középmezőnyébe tartozott a VS.hu is. A New Wave Media szájtját viszont mintha az utóbbi időben tudatosan kezdenék leépíteni. Januárban még 387 ezres látogatószámot produkáltak, szeptemberre ez 79 ezerre csökkent.
Címoldalon a Femina
A női szájtokat megnézve vidámabb kép tárul elénk. A látogatószámok ezen a téren kissé ingadozóbbak, de egyértelműen kiemelkedik két szereplő, a piacvezető Nlcafe és a második helyen tanyázó Femina. Az Nlcafe általában havi 2,2-2,3 millió látogatót ér el. Két szélsőséges hónap volt, a július, amikor 2,4 milliós látogatottságot produkáltak és a szeptember, amikor 2,1 milliót.
A Femina 1,7 millió látogatóval kezdte az évet, náluk a június volt a mélypont 1,27 milliós látogatottsággal, viszont utána összeszedték magukat, és szeptemberben már 1,89 milliónál jártak. A Femina esetén sokat számíthatott az is, hogy néhány hónapja külön boxot kaptak az Index címoldalán. A Femina egyébként ezzel az eredménnyel magabiztosan vezet a CEMP csoport másik női tematikájú oldala, a Dívány előtt, amely utoljára januárban járt egymillió látogató felett, azóta bevackolták magukat a 800-900 ezres szintre.
Pörgős biznisz
Az üzleti, gazdasági tematikájú weboldalak piacán nagy a pezsgés, majdnem mindegyik szereplőnél egyértelműen növekvő látogatószámokat találhatunk. Két hiányzónk van, adatok híján a Figyelő.hu már nem, a G7 pedig még nem szerepel a táblázatunkban.
Ezen a téren helycsere is történ, sokáig ugyanis a Portfólió.hu volt a piacvezető, azonban az idén átvette a vezetést a Napi.hu. Utóbbi látogatószáma szeptemberben meghaladta az egymilliót, a Portfólió.hu pedig 949 ezret ért el. Az érdekes ebben az, hogy a Portfólió.hu látogatottsága is egyértelműen erősödő trendet mutat, csakhogy a Napi.hu még náluk is jobban tudta növelni a látogatószámát.
Másodikként kezdte az évet a Napi.hu 836 ezres látogatószámával, márciusban előzték meg a Portfoliót, az egymilliós lélektani határt pedig augusztusban lépték át először. A Portfólió 853 ezerrel nyitott januárban és a szeptemberi 949 ezres eredményük az idei legmagasabb látogatószámuknak számít.
A többi szereplő közül tovább erősödött és már közel 800 ezres havi látogatószámnál jár a Pénzcentrum, a Privátbankár a 320–390 ezres sávban mozog, az Mfor pedig a 300 ezret kerülgeti hol alulról, hol felülről. A Világgazdaság esetén már kicsit furcsábban alakult az év. Januárban még 443 ezres látogatót produkáltak, ami májusra 209 ezerre zuhant, júliustól kezdve azonban visszakapaszkodtak 300 ezer fölé.
Heszler Róbert
Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...