- Hirdetés -

Élen az Origo, feljött a 24.hu – így áll a hírverseny a neten

|

- Hirdetés -

A tartalmi változások ellenére sikerült megőriznie vezető helyét a híroldalak között az Origo-nak a látogatószámot vizsgálva, a második helyre viszont feljött a 24.hu. Az összes weboldalt vizsgálva a magasan a Blog.hu a legnépszerűbb, és hatalmas pörgés tapasztalható az üzleti, gazdasági weboldalaknál.
Amennyiben összevetjük a hazai leglátogatottabb weboldalak idei és tavaly szeptemberi látogatottsági adatait, már abban is látszanak változások. 2016 szeptemberéhez képest az idén bekerült a top 10-be a Femina és kiesett a Startlap. A hírportálok között erősödött a 24.hu és a Blikk, valamint továbbra is bőven kétmillió feletti havi látogatószámot produkálnak olyan szájtok, mint a Jófogás és az Árukereső – – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából.
Ahol tavaly szeptemberhez képest nem történt elmozdulás, az a két éllovas, a Blog.hu és az Origo. Tavaly és az idén szeptember között ugyan kicsit csökkent a Blog.hu látogatottsága, de a havi 3,4 milliós elérésüknek még csak a közelébe sem tudott kerülni más szereplő. Még az Origo is jó 600 ezres lemaradással követi őket.
Hírek piaca
Amióta a Magyar Telekom elpasszolta az Origo hírportált is működtető céget, a névadó szájt elég meredek tartalmi változásokon ment keresztül. Ennek kapcsán gyakran lehet olvasni arról, hogy emiatt elvesztik majd a látogatóikat. Nos, ennek – az év eddigi részének az adatait végignézve – nem sok nyomát látni. Az Origo hírportál nagyon fixen hozza a havi 2,7-2,8 milliós látogatószámát. Az idei leggyengébb hónapjuk a február volt, amikor 2,6 milliós látogatottságot értek el, de ez abból is adódhatott, hogy az év második hónapja kevesebb napból áll.
Ami viszont változás, hogy az idén már egyértelműen a 24.hu lett a második számú online hírportál. Az évet 2,5 milliós januári eredménnyel kezdték, 2,3 millióval náluk is a február volt a mélypont, azóta viszont tartják a 2,4 milliós szintet. Az Index viszont újabban beragadt a 2,3 milliós havi látogatottságra. A szeptember pedig a 2017-es év leggyengébb hónapja volt a számukra, hiszen 2,26 milliós látogatószámot produkáltak.
Talán ritkábban vannak emlegetve, de a 24.hu mellett a Blikk.hu is a feltörekvő hírszájtok közé tartozik. Látogatószámuk a fenti szereplőkhöz képest kissé ingadozóbb, 1,9 és 2,2 millió között mozog, viszont emelkedő tendenciát mutat. Amennyiben ezt tartják, akár az Indexet is befoghatják.
A mobilos netezők körében látványosan erős a Blikk, szeptemberben ezen a téren megelőzték a többi híroldalt. Ráadásul ez nem egyszeri ugrás, hanem hónapok óta tartó trend. Például már májusban, amikor az Origo 1,36 millió mobilos látogatót vonzott, a Blikk.hu 1,35 millióval volt a második, megelőzve a 24.hu-t és az Indexet is. A két „nagy öreghez”, az Origóhoz és az Indexhez viszonyítva a 24.hu is erős mobilon. Az idén három olyan hónap volt, amikor a mobilozók körében piacvezető híroldalnak számítottak.
Középmezőny
Van a híroldalaknak egy meglehetősen népes második ligája, vagy ha úgy tetszik középmezőnye. Ezek a szájtok messziről figyelik még a Hvg.hu kétmilliós havi adatait is. Ebben a körben messze a legerősebb pozíciói a 444-nek vannak. A jó hír számukra az lehet, hogy a középmezőny többi tagja a nyomukban sincs, a rossz hír, hogy ők is messze vannak az élmezőnytől. Az évet még 1,5 milliós látogatószámmal kezdte a 444, majd februártól eléggé beragadtak az 1,3 milliós szintre.
Persze ez utóbbi nem kevés, pláne ha megnézzük, hogy utánuk következik a közmédiához tartozó Híradó.hu, amely 636 ezer látogatót ért el szeptemberben, azaz kevesebb mint a felét a 444-ének. Harmadik helyen áll a Magyar Nemzet online kiadása – korábban az MNO márkát használták –, de kerülhetnek ennél hátrébb is, amennyiben nem tudják megfordítani a csökkenő tendenciát. Januárban 832 ezer volt a havi látogatószámuk, ami ezután inkább a 600-700 ezres szinten mozgott, szeptemberben pedig benéztek a 600 ezres szint alá is. Így viszont már nem sok választja el őket a nyáron indult Zoomtól, amelyről szeptemberben volt először auditált látogatottsági adat. Tarjányi Péter híroldala erősen kezdett, 575 ezres látogatószámot értek el.
A Mandiner az idei legjobb látogatószámának áprilisban örülhetett, amikor 221 ezren keresték fel a szájtot. A nyár elején került Tombor András érdekeltségébe az oldal, azóta a látogatottságuk folyamatosan csökkent, az idei mélypont a szeptember volt, 149 ezer látogatóval. Korábban a híroldalak középmezőnyébe tartozott a VS.hu is. A New Wave Media szájtját viszont mintha az utóbbi időben tudatosan kezdenék leépíteni. Januárban még 387 ezres látogatószámot produkáltak, szeptemberre ez 79 ezerre csökkent.
Címoldalon a Femina
A női szájtokat megnézve vidámabb kép tárul elénk. A látogatószámok ezen a téren kissé ingadozóbbak, de egyértelműen kiemelkedik két szereplő, a piacvezető Nlcafe és a második helyen tanyázó Femina. Az Nlcafe általában havi 2,2-2,3 millió látogatót ér el. Két szélsőséges hónap volt, a július, amikor 2,4 milliós látogatottságot produkáltak és a szeptember, amikor 2,1 milliót.
A Femina 1,7 millió látogatóval kezdte az évet, náluk a június volt a mélypont 1,27 milliós látogatottsággal, viszont utána összeszedték magukat, és szeptemberben már 1,89 milliónál jártak. A Femina esetén sokat számíthatott az is, hogy néhány hónapja külön boxot kaptak az Index címoldalán. A Femina egyébként ezzel az eredménnyel magabiztosan vezet a CEMP csoport másik női tematikájú oldala, a Dívány előtt, amely utoljára januárban járt egymillió látogató felett, azóta bevackolták magukat a 800-900 ezres szintre.
Pörgős biznisz
Az üzleti, gazdasági tematikájú weboldalak piacán nagy a pezsgés, majdnem mindegyik szereplőnél egyértelműen növekvő látogatószámokat találhatunk. Két hiányzónk van, adatok híján a Figyelő.hu már nem, a G7 pedig még nem szerepel a táblázatunkban.
Ezen a téren helycsere is történ, sokáig ugyanis a Portfólió.hu volt a piacvezető, azonban az idén átvette a vezetést a Napi.hu. Utóbbi látogatószáma szeptemberben meghaladta az egymilliót, a Portfólió.hu pedig 949 ezret ért el. Az érdekes ebben az, hogy a Portfólió.hu látogatottsága is egyértelműen erősödő trendet mutat, csakhogy a Napi.hu még náluk is jobban tudta növelni a látogatószámát.
Másodikként kezdte az évet a Napi.hu 836 ezres látogatószámával, márciusban előzték meg a Portfoliót, az egymilliós lélektani határt pedig augusztusban lépték át először. A Portfólió 853 ezerrel nyitott januárban és a szeptemberi 949 ezres eredményük az idei legmagasabb látogatószámuknak számít.
A többi szereplő közül tovább erősödött és már közel 800 ezres havi látogatószámnál jár a Pénzcentrum, a Privátbankár a 320–390 ezres sávban mozog, az Mfor pedig a 300 ezret kerülgeti hol alulról, hol felülről. A Világgazdaság esetén már kicsit furcsábban alakult az év. Januárban még 443 ezres látogatót produkáltak, ami májusra 209 ezerre zuhant, júliustól kezdve azonban visszakapaszkodtak 300 ezer fölé.
Heszler Róbert
Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....