Ma kezdte meg adását egy új tévécsatorna, az RTL Gold, amely a Film2 átpozicionálásával jött létre, mivel nem akartak tülekedni egy túlzsúfolt piacon. A cél az egyszázalékos share körüli nézettség.
Száztíz magyar nyelvű adó érhető el a piacon, ezek között számos filmcsatorna található. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója szerint olyan nagy a verseny, hogy szinte tülekedni kell. A Film2-t 0,5 százalékos share-t elérő adóvá sikerült felépíteniük, ám az RTL Golddal új versenypályát nyitnak.
A csatornán game show-k, talkshow-k jönnek az RTL Goldon. Az új csatorna itthon teljesen egyedülálló programstruktúrával és műsorkínálattal jelentkezik, hiszen az adón szinte csak hazai gyártású műsorok futnak. Vadonatúj tartalomként itt debütál Nádai Anikó önálló talkshow-ja, az Anikó #show, ezenkívül népszerű RTL-es vetélkedőkkel találkozhatnak a nézők, mint például az 1 perc és nyersz!, a Gyertek át szombat este!, A széf, a Legyen ön is milliomos!, A kód, a Kalandra fal vagy a Dr. Tóth korábbi évadait, valamint itt láthatják majd a Mónika-, illetve Balázs Show korábbi adásait is.
Az RTL Gold célközönségét a 40 év feletti nők alkotják, és a cél, hogy az adó egy év múlva elérje az 1,2 százlakos share-t – nyilatkozta korábban a Marketing&Mediának Vidus Gabriella.
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint 2017 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 6 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.
2016. I. negyedéve és 2017. I. negyedéve között a filmcsatornák növelték legnagyobb arányban a részesedésüket, a korábbi 9,9 százalékról 11,4 százalékra. Az idei év első negyedében 16,1 százalékos volt a mozifilmek műsorfogyasztási aránya, ez jóval meghaladja a 2,3 százalékos sport, valamint az 5,1 százalékos művelődés, tudomány, kultúra kategóriát.