- Hirdetés -

Elképesztő mennyiségű reklám ömlik a tévéből

|

Tavaly az utolsó negyedévben naponta átlagosan 4 óra 56 percet tévéztek a magyarok, ez két perccel kevesebb, mint egy évvel korábban. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az időeltolásos tévézés továbbra is minimális mértékben terjedt el, a legtöbb időt pedig sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre szánják a hazai tévénézők. Naponta 30 ezer reklámfilm ment le a Nielsen által vizsgált csatornákon a múlt év utolsó három hónapjában.

A 18-49 évesek esetében 3 óra 54 perc volt a napi átlagos tévénézési idő, amely pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A 4-17 éves gyerekek naponta átlagosan 3 óra 4 percet tévéztek 2017 utolsó negyedében: 16 perccel kevesebbet, mint 2016-ban. Az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyők előtt, 1 perccel mérsékelve az egy évvel korábban mért napi átlagos tévénézési idejüket – derül ki a Nielsen Közönségmérés közleményéből.

Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló méréseink szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,2%-át, átlagosan 3,6 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2017 negyedik negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,1 illetve 1,5%-át töltötte késleltetett – a sugárzással nem egyidejű – tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány 1,1% volt.

A napi átlagos tévénézési idő felét – 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákkal együtt összesen 27 darab csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja – 14 darab filmcsatornával – a második legnépszerűbb 11,7%-os részesedéssel, míg a harmadik helyezés az M1-et és további 4db csatornát tömörítő hírcsatornáké lett 7,7%-kal. Őket követi a gyerekcsatornák 11 tagból álló csoportja 6%-kal, szorosan mögötte a 18 csatornát tartalmazó ismeretterjesztőkkel, melyek együttesen 5,6%-ot értek el az év utolsó negyedében, vagyis a késő őszi és téli ünnepi időszakban.

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 8,8%-os volt, és ennek több mint felét akciófilmek illetve vígjátékok tették ki. A tévénézési időből a mozifilmek 16,6%-ban részesedtek, melyből 10,6%-ot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak, és a fennmaradó 6%-on osztozott az összes többi filmes műfaj. A „nem zenés fikció” kategóriájába sorolt műsorok 31,1%-ban részesedtek a sugárzási időből, melynek közel kétharmadát sorozatok és szappanoperák alkották, a fennmaradó harmad pedig majdnem teljes egészében animációs filmekből állt. Ez a kategória rendszerint nem csak a műsoridőből részesül a legnagyobb arányban, hanem tévé előtt történő kikapcsolódás során is ezek a műsorok bizonyulnak a legnépszerűbbnek, és ez nem volt másképpen 2017 utolsó negyedében sem: a tévénézési időből 27,7%-ban részesedtek, és ennek több mint háromnegyedét sorozatok illetve szappanoperák tették ki, a fennmaradó rész pedig szinte teljes egészében az animációké volt. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematika a műsoridő 2,2%-át képviselte, de a tévénézési idő tekintetében közel négyszeres arányt – 9,0%-ot értek el, ami alig kevesebb, mint amennyit vígjátékok és akciófilmek megtekintésére fordítottunk.

A kulturális, ismeretterjesztő műsorok a programkínálat 9%-át alkották, de a nézők szempontjából kevésbé került kihasználásra, így a képernyők előtt töltött időből csupán 3,8% jutott rájuk. A zenés műsorok a műsoridőből 4,6%-ban részesedtek, és a fogyasztási arányuk is hasonlóan alakult: 3,6% volt. Jelentős, nagy érdeklődésre számot tartó nemzetközi sportesemény az év utolsó negyedében nem volt, így a sportműsorok 6%-os részesedése a műsoridőből lényegesen alacsonyabb – 3,8%-os – fogyasztási aránnyal párosult. A műsorkínálat 10,3%-át a „nem zenei szórakoztató” tematika alkotta, melynek csaknem felét a valóságshow-k tették ki, és ez az arány a műsorfogyasztásban is visszaköszönt 4,6%-os részesedéssel, amely harmada volt a szórakoztató műsorok 12,4%-os fogyasztási arányának. A kereskedelmi reklámok 12,8%-ot szakítottak ki maguknak a teljes műsoridőből, és szinte azonos arányban – 13%-ban – részesedtek a tévénézési időből is, vagyis lényegében ugyanannyi időt szántak a nézők reklámfilmek és szórakoztató jellegű műsorok megtekintésére.

Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelent 2016 negyedik negyedévéhez képest. A reklámfilmek számának növekedése ellenére azonban 225 ezerrel csökkent a reklámok napi átlagos elérése a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, és így naponta átlagosan 6,18 millió főt értek el legalább egyszer, ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 31-ról 34 percre növekedett, és egy elért fő naponta átlagosan 120 reklámfilmet tekintett meg: tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a „szeletes csokoládé” került, második a „kávé”, a harmadik helyen pedig a „arckrémek” termékosztályának televíziós hirdetései állnak 2017 negyedik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...