A 18-49 éveseknél a Keresztanyu, a teljes lakosságnál az RTL Híradó bizonyult a legnézettebbnek. A csatornák versenyét azonban ismét a TV2 nyerte. Magas nézőszámot hoz az Exatlon és a Doktor Balaton is.
Múlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub picit erősödött, a TV2 picit gyengült. A „picit” mindkettejüknél pont 0,5 százalékpontos változást jelentett. Ugyanakkor a sorrenden ez nem változtatott, azaz a TV2 ismét magasabb közönségarányt produkált a fő konkurensénél.
Jelentős különbség volt a két csatorna hétköznapi és hétvégi teljesítményében. Hétfőtől péntekig a TV2 15 százalékos főműsoridős közönségarányt ért el, az RTL Klub 12,3 százalékot. A szombat és a vasárnap estét viszont az RTL Klub nyerte. Szombaton 11,9 százalékot tett ki a share-jük a TV2 6,3 százalékával szemben. Vasárnap este az RTL Klub 10,5 százalékot hozott össze, miközben a TV2 7,5 százalékot.
Csoportszinten továbbra is nagyon szoros a verseny a két nagy tévés portfólió között. Az RTL Magyarország 25,1 százalékos, a TV2 Csoport 24,9 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet.
A nemzetközi csatornacsaládoknál a ViacomCBS és az AMC gyakorlatilag fej fej melletti eredményt ért el. Előbbi 5,6 százalékos, utóbbi 5,5 százalékos share-rel. Szorosan a nyomukban volt a Sony csatornaportfóliója is, hiszen 5,1 százalékos közönségarányt produkáltak.
3. hét / 2. hét / 1. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 12% / 11,5% / 12,2%
TV2 – 12,6% / 13,1% / 12,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (3. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 6,9% (6,1%)
Híradó – 17,2% (16,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,6% (14,8%)
Keresztanyu – 15,5% (16,4%)
New Amsterdam – 7,5% (7%)
TV2
A bosszú csapdájában – 10,1% (10,5%)
Tények – 12,8% (14,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 10,9% (11,9%) – hétfőtől szombatig
Doktor Balaton – 14% (13,6%)
Exatlon Hungary – 16,5% (16,3%)
Továbbra is igaz, amit a múlt héten írtunk, azaz a Keresztanyu és az Exatlon között nagyon szoros a verseny. Az RTL-es sorozat utáni idősávot – a főműsoridő utolsó bő egy óráját – viszont nagy fölénnyel nyerte az Exatlon.
A Keresztanyu közönségarányban (16,4% után 15,5%) és átlagos nézőszámban (261 ezer helyett 255 ezer) kicsit csökkent a korábbi héthez képest. Bár még így is a legjobban teljesítő tartalomnak számít a 18-49 éveseknél.
A TV2-n a Doktor Balaton és az Exatlon is erősödött a korábbi héthez viszonyítva. Nem pusztán közönségarányban, hanem nézőszámban is. Ez a Doktor Balatonnál 200 ezer helyett már 216 ezres átlagot, az Exatlonnál 229 ezer után múlt héten 234 ezres átlagos nézőszámot jelentett.
Ahogy már írtuk, múlt héten a Keresztanyu, annak is a hétfői epizódja (262 ezer néző) volt a legnézettebb műsor a kereskedelmi célcsoportnál. Amennyiben itt nem csak a legnézettebb adást szerepeltetnénk, akkor a toplista első négy helyét a Keresztanyu foglalná el.
A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebbje a hétfői Exatlon volt (248 ezer néző). A csatorna második legjobban teljesítő produkciójának pedig a Doktor Balaton számított, a csütörtöki részre 236 ezer 18-49 éves néző volt kíváncsi.
A teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó számított listavezetőnek (832 ezer néző). A második legnézettebb pedig a kedd esti Tények volt 792 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.