- Hirdetés -

Elmélyültebb gondolatokra és felkészülésre van szükség – interjú Kovács András Péterrel

|

A generációs és a társadalmi nyomasztás beforduláshoz, bizalomvesztéshez, az együttműködés hiányához vezet. Ezeket az utakat kellene visszaépíteni és ebben a marketingnek van szerepe termék, szolgáltatás és kommunikációs – kulturális oldalról is - véli Kovács András Péter. A Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban többek között beszélt a marketing meghatározó trendjeiről, de szóba került a figyelmi deficit és az adatkezelés és -felhasználás témája is.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Én szeretném inkább ezt egy belülről jövő tudatos útkeresésnek látni és láttatni magunk felé. El kell fogadjuk, sőt élen kell járjunk abban, hogy másokkal is elfogadtassuk, hogy az eddigi működésünk megfeneklett. Szakmaként elsők között lehetünk új megközelítések és együttműködések kialakításában, ember-, és környezet központú megoldások priorizálásában és az eddig periférián tartott, vagy kirekesztett és kiszorult rétegek bevonásában és felzárkóztatásában. Elmélyültebb gondolatokra és felkészülésre van szükség, nem a trendek felszínének kanalazására, vagy azok kihasználására. A meghasonlottság érzete pedig ebből is fakadhat, hogy miközben a status quo-t próbálják sokan menedzselni, a változások adta lehetőségekből pedig csipegetnek.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- Szerintem a legfontosabb trend a remény keresése és újra felfedezése. Ennek végtelenül leegyszerűsített szimbolikája az, ami a mostani amerikai elnök választási kampányban is zajlik. De az elmúlt évek nagyobb trend kitörései is mind ebbe az irányba mutatnak, a generatív AI demokratizálódása, a remény, hogy újszerű eszközöket kapunk régi problémák megoldására, a szórakoztató formátumok és a humor visszatérése mint a reklámok terjedő formanyelve is mind ezt sugallják. Tudjuk, hogy krízisek között élünk és azt is tudjuk, hogy mint emberiség nem tudjuk hogyan oldjuk meg ezeket. A generációs és a társadalmi nyomasztás beforduláshoz, bizalomvesztéshez, az együttműködés hiányához vezet. Ezeket az utakat kellene visszaépíteni és ebben a marketingnek van szerepe termék, szolgáltatás és kommunikációs – kulturális oldalról is.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a Marketing Summitot?

- A Summit az ország egyik legnagyobb rendezvénye. Növekedése és ambíciója világos és példamutató. Fontos, hogy minél többen lehetőséghez juthassanak, hogy részesei legyenek egy párbeszédnek, akár előadóként, akár hallgatóként, de közösen teremtsünk új együttműködési lehetőségeket és tárjuk fel hogyan tudunk növekedni a társadalommal közösen.

- Véleményed szerint, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Továbbra sem látom, hogyan készülünk fel az egyre polarizálódó és fragmentált figyelmi deficitre az emberek felől. Ezen felül pedig szerintem érdemes figyelnünk a digitális térbe került adatok sorsára és felhasználására, és biztosítani a jogtiszta, etikus és transzparens adatkezelést és felhasználást, főleg a generatív AI kiterjesztése mellett, de optimális esetben, mondom naivan, még előtte.

- A cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- Valódi megkülönböztethető értéket és ajánlatokat felmutatni az emberek számára egy nagyon kiélezett telekommunikációs piacon. Az általam vezetett szervezetben a hasznosságot tartjuk az elsődleges fokmérőnek és irányzéknak amikor kommunikációt fejlesztünk, vagy az ajánlatokért felelős kollégákkal egyeztetünk a jelen és jövő megoldásairól.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Óriási felelősségünk van, a szakma hitelességét és fenntarthatóságát - utánpótlás, budget, és helyünk a szerveztünkben - tekintve.

- Ott leszel-e az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

Természetesen. Büszke vagyok arra, hogy egy kicsit részese is lehettem annak a víziónak a megvalósításának és egyre nagyobbá és tekintélyesebbé válásának, amit az MMSZ kitűzött és Hinora Ferenc elnök és Katona Norbert operatív igazgató irányított.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Leginkább azért, hogy elsőkézből lássa a hazai szakma erejét, inspirációt és bátorságot nyerjen ahhoz, hogy csatlakozzon az új lehetőségek kereséséhez és a megoldás részese lehessen. Egy olyan megoldásé, ami a márkák működésén és hatásán keresztül társadalmi változással és remélhetőleg fejlesztéssel jár majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...