- Hirdetés -

Élményekért maradhatnak a munkavállalók

|

Nem csak a magánéletben, de a munkaerőpiacon is meghatározó az első benyomás. Az élményszerűségre azonban nem csak a felvételi eljárás során, hanem a munkatársi életút egészén át, sőt, az esetleges kilépéskor is érdemes törekedni. Ebben segíthet az erős HR szemléletű employee journey (munkatársi életút), melynek feltérképezésével a vállalatok jobb munkahelyi élményt nyújthatnak a meglévő és leendő munkavállalóknak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubon.

A munkaerőhiány következtében egyre inkább felértékelődik a jelenlegi munkavállalók megtartása, miközben a leendő munkatársak bevonzása is új kihívás elé állítja a vállalatokat. „A cégek egy része még mindig azt vallja, hogy a magas fizetés a megtartás és a toborzás feltétele. Természetesen a munkabér és a juttatások nem elhanyagolhatók, de mi a K&H-nál úgy látjuk, hogy emellett az is fontos, hogy inspiráló munkakörnyezetet, rugalmas munkavégzést és egyéni karrierlehetőséget biztosítsunk a munkatársaknak. Különösen fontos számunkra, hogy a kollégáink olyan munkahelyre menjenek be nap mint nap, ahol megkapják a lehetőséget a folyamatos szakmai fejlődésre, ahol egy összetartó, jó hangulatú csapat részesei lehetnek, és ahol megvalósíthatják a munka-magánélet egyensúlyát, azaz teljes életet élhetnek, és élményben lehet részük” – mondta el Végh József, a K&H HR igazgatója.

A munkaerőhiány okozta problémák megoldására az employer branding mellett az employee journey-re, azaz munkatársi életútra is érdemes nagy hangsúlyt fektetni. „Az employee journey azon közös események összessége a munkáltató és munkavállaló kapcsolatában, amelyeket a jelölt vagy a dolgozó átél attól a pillanattól kezdve, hogy rátalál a cégünkre, egészen odáig, hogy kilép tőlünk, sőt, akár még azt követően is. Fontos, hogy minden ilyen közös pillanatban a munkavállaló érezze az adott márka munkavállalóinak szánt értékajánlatát. Az employee journey segít definiálni, hogy milyen eseményeken kell a jelölteknek/munkavállalóknak átesniük, és eközben pontosan mit gondolnak, éreznek, mit tesznek és mire volna valójában igényük. Ilyen módon segít azonosítani az eseményekhez (pl. felvételi eljárás) kötődő fájdalmas pontokat, melyek rontják a munkavállalókban kialakult képet a cégünkről. Ez a szemlélet olyan tudatos HR tevékenységet igényel, amelynek során a munkavállalókra ügyfélként kezdünk el tekinteni, ugyanakkor lehetőséget ad arra, hogy megkülönböztessük magunkat versenytársainktól” – ismertette a munkatársi életút lényegét Benyovszky Tünde, a BESPOKE PRINCIPLES – Magyarország egyik legkülönlegesebb HR- és szervezetfejlesztési tanácsadó cég – alapítója.

„Ahogyan a magánéletben, úgy a munkaerőpiacon is rendkívül fontos az első benyomás, azonban nem szabad csak erre a fázisra koncentrálni. Adataink szerint ugyanis azon szervezetek, amelyek az élet mindegyik szakaszában az élményszerűségre törekednek, 1,5-szer annyi elkötelezett munkavállalóval büszkélkedhetnek. Fontos megjegyezni, hogy az élményszerűség elsősorban a kreativitáson múlik – gondoljunk csak a home office vagy a videóinterjúztatás lehetőségére –, és nem feltétlenül igényel nagy anyagi beruházást” – hívta fel a figyelmet az employee journey előnyére Benyovszky Tünde.

„A mai digitalizáció iránti igényeknek megfelelően a K&H Csoport – Magyarországon az egyik első vállalatként – bevezette a bemutatkozó videó interjú lehetőségét. A mobilalkalmazás segítségével az álláskeresők „selfy” interjúkat készíthetnek, így a HR-es kolléga a beküldött önéletrajzok alapján már előzetesen kiválasztott jelölteket hívja meg videós öninterjúra. Ennek köszönhetően a munkaerő-felvételi folyamat minden résztvevő számára gyorsabb, kényelmesebb és időben is hatékonyabb lehet. Tapasztalataink szerint ez a modern módszer nem csak a fiatalok körében, hanem az idősebb korosztályban is népszerű, tehát nem korfüggő a használata” – mondta el Végh József.

„A KPMG adatai szerint Magyarországon a vállalatok mintegy 70%-a családi tulajdonú vállalat, a bruttó hazai termék több mint felét ők állítják elő, valamint a foglalkoztatottak felének biztosítanak munkahelyet. A családi vállalatok a gazdaság növekedésének meghatározó motorjai, ezért is kiemelten fontos, hogy ezen cégek is figyelemmel kísérjék a munkaerőpiaci trendek változását és nyitottak legyenek az újdonságokra” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...