- Hirdetés -

Elstartolt az InfluenceAIR Podcast második évada

|

A nyitó epizód két vendége Makk Adrienn és Stumpf Patrik tiktokkerek voltak. Elmondták, milyen szempontok alapján készítenek videókat, mennyire befolyásolják őket a trendek, de szóba kerültek a szponzorációk is.

Az elindulást követő három évben a TikTok akkora felhasználó bázisra tett szert, mint a Facebbok nyolc év alatt. A zenés-táncos platform szerepből hamar kinőtte magát, és mára a legdinamikusabban fejlődő social media applikációvá vált.

Magyarországon 2,5 millió aktív felhasználó görgeti a TikTokot, az átlag nézési idő pedig egyre csak növekszik: míg fél évvel ezelőtt átlagosan naponta 50-55 percig nézték a rövid videókat, mára ez elérte a 70 percet. Ugyan még mindig a 18-24 éves korosztály van jelen a legmarkánsabban (43%), de az átlag életkor egyre magasabb – 25-34 év között 29%, 35-44 év között 14%, 45 év felett pedig 14%. Ez a sosem látott mértékű fejlődés pedig a TikTok algoritmusának köszönhető, ami befolyásolja, hogy mit látunk a a For You Page-en, vagyis a Neked menüben.

A For You Page-et befolyásoló tényezők:

· milyen fiókokat követünk

· milyen fiókokat tiltottunk le/ rejtettünk el

· az általunk írt kommentek

· videók, amiket lájkoltunk vagy megosztottunk

· videók, melyeket a Kedvencekhez adtunk

· videók, amiket „Nem érdekel” jelölővel láttunk el

· videók, melyeket helytelen tartalomként jelentettünk

· milyen videókat nézünk végig, milyeneket görgetünk el

· az általunk készített tartalom jellege

· organikus tartalmakkal és hirdetésekkel kapcsolatban mutatott interakciónk

Miként érkezhet több milliós megtekintés egy rövid videóra?

A posztolását követően a rendszer figyeli az első körös megtekintők videóra tett reakcióit, majd ez alapján bírálja el a videót, engedi tovább vagy fogja vissza a terjedését. Így vált virálissá a ma már több mint 750 ezres követővel rendelkező Makk Adri egyik videója is.

„Nem vagyok rá túl büszke. Feláltam egy asztalra az osztály közepén a szünetben, volt egy akkor híres zene, én pedig elkezdtem rá táncolni. Véletlenül megbotlottam, leesetem az asztalról, az osztálytársaim pedig még csak rám sem néztek. Kitettem a videót, de egy hétig csak pangott. Aztán egy nap alatt jött 40 ezer feliratkozó, 10 millió megtekintés és 1 millió lájk.”

Ezt a döbbenetes sikert Adri videója annak köszönhette, hogy a TikTok algoritmusa „felkapta”, és globálisan kezdte el terjeszteni. Bár ekkora nézettséget lakótársa és barátja még nem élvezhetett, a grafikusként dolgozó Stumpf Patrik humorával és következetes tartalomgyártásával már közel 230 ezer követővel rendelkezik.

„Én nem szoktam olyat gyártani, ami nem megy.” Patrik életében a TikTok hobbiként indult, de analitikus szemlélete hamar arra ösztönözte, hogy komolyan vegye a videói statisztikáit. Ő az a tiktokker, aki kipróbál ugyan új tartalom típusokat, de csak azokat viszi tovább, melyek megfelelő nézettséget generálnak. Makk Adri is hasonlóan kezeli a TikTok profilját. Ő gyerekkora óta imád énekelni, és bár van fent néhány éneklős-zenélős videó az oldalán, ezek mégis háttérbe szorulnak, mivel nézettségben nem tudják felvenni a versenyt a többi tartalmával.

„A TikTok algoritmustól függünk, hiszen tartalomgyártók vagyunk, ha nem csináljuk jól, az ember úgymond eltűnik” – mondta Patrik.

Még több érdekes gondolatért és tartalomgyártói kulisszatitkokért nézd meg a teljes beszélgetést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...