Elstartolt az InfluenceAIR Podcast második évada

A nyitó epizód két vendége Makk Adrienn és Stumpf Patrik tiktokkerek voltak. Elmondták, milyen szempontok alapján készítenek videókat, mennyire befolyásolják őket a trendek, de szóba kerültek a szponzorációk is.

Az elindulást követő három évben a TikTok akkora felhasználó bázisra tett szert, mint a Facebbok nyolc év alatt. A zenés-táncos platform szerepből hamar kinőtte magát, és mára a legdinamikusabban fejlődő social media applikációvá vált.

Magyarországon 2,5 millió aktív felhasználó görgeti a TikTokot, az átlag nézési idő pedig egyre csak növekszik: míg fél évvel ezelőtt átlagosan naponta 50-55 percig nézték a rövid videókat, mára ez elérte a 70 percet. Ugyan még mindig a 18-24 éves korosztály van jelen a legmarkánsabban (43%), de az átlag életkor egyre magasabb – 25-34 év között 29%, 35-44 év között 14%, 45 év felett pedig 14%. Ez a sosem látott mértékű fejlődés pedig a TikTok algoritmusának köszönhető, ami befolyásolja, hogy mit látunk a a For You Page-en, vagyis a Neked menüben.

A For You Page-et befolyásoló tényezők:

· milyen fiókokat követünk

· milyen fiókokat tiltottunk le/ rejtettünk el

· az általunk írt kommentek

· videók, amiket lájkoltunk vagy megosztottunk

· videók, melyeket a Kedvencekhez adtunk

· videók, amiket „Nem érdekel” jelölővel láttunk el

· videók, melyeket helytelen tartalomként jelentettünk

· milyen videókat nézünk végig, milyeneket görgetünk el

· az általunk készített tartalom jellege

· organikus tartalmakkal és hirdetésekkel kapcsolatban mutatott interakciónk

Miként érkezhet több milliós megtekintés egy rövid videóra?

A posztolását követően a rendszer figyeli az első körös megtekintők videóra tett reakcióit, majd ez alapján bírálja el a videót, engedi tovább vagy fogja vissza a terjedését. Így vált virálissá a ma már több mint 750 ezres követővel rendelkező Makk Adri egyik videója is.

„Nem vagyok rá túl büszke. Feláltam egy asztalra az osztály közepén a szünetben, volt egy akkor híres zene, én pedig elkezdtem rá táncolni. Véletlenül megbotlottam, leesetem az asztalról, az osztálytársaim pedig még csak rám sem néztek. Kitettem a videót, de egy hétig csak pangott. Aztán egy nap alatt jött 40 ezer feliratkozó, 10 millió megtekintés és 1 millió lájk.”

Ezt a döbbenetes sikert Adri videója annak köszönhette, hogy a TikTok algoritmusa „felkapta”, és globálisan kezdte el terjeszteni. Bár ekkora nézettséget lakótársa és barátja még nem élvezhetett, a grafikusként dolgozó Stumpf Patrik humorával és következetes tartalomgyártásával már közel 230 ezer követővel rendelkezik.

„Én nem szoktam olyat gyártani, ami nem megy.” Patrik életében a TikTok hobbiként indult, de analitikus szemlélete hamar arra ösztönözte, hogy komolyan vegye a videói statisztikáit. Ő az a tiktokker, aki kipróbál ugyan új tartalom típusokat, de csak azokat viszi tovább, melyek megfelelő nézettséget generálnak. Makk Adri is hasonlóan kezeli a TikTok profilját. Ő gyerekkora óta imád énekelni, és bár van fent néhány éneklős-zenélős videó az oldalán, ezek mégis háttérbe szorulnak, mivel nézettségben nem tudják felvenni a versenyt a többi tartalmával.

„A TikTok algoritmustól függünk, hiszen tartalomgyártók vagyunk, ha nem csináljuk jól, az ember úgymond eltűnik” – mondta Patrik.

Még több érdekes gondolatért és tartalomgyártói kulisszatitkokért nézd meg a teljes beszélgetést.